תודו שהתגעגעתם: הכדורגל הישראלי חזר

ליגת העל, גביע הטוטו וגביע המדינה שבו אלינו בטפטופים עוד לפני סיום המונדיאל, אך עבור אלה שהתרכזו נטו במסי ואמבפה, אנחנו כאן כדי להשלים לכם את החסר - מהדרכון של מחיאס ועד ניר ברקוביץ'

(גודל טקסט)

לאחר שירדנו מהאולימפוס של המונדיאל לפינתו הקטנה במזרח התיכון וליגת העל, אט אט אנו נכנסים לשגרה ומפנימים ששיכרון החושים של החודש האחרון זאת הבלחה של פעם ב-4 שנים. עד לפעם הבאה, אנחנו צריכים להנות מהכדורגל שלנו בדרכו המיוחדת, על שלל האירועים, שערוריות והפיקים השכונתיים סביבו.

הכדורגל הישראלי חזר עוד לפני סיום המונדיאל. גביע הטוטו ומחזור גביע שוחקו שבוע לפני הגמר ומחזור החזרה לליגה הגיע לפתחנו יום לפני שמסי לבש את הגלימה המסורתית של קטאר והניף גביע. מה קרה בתקופה הזאת כדי שנספיק להתאקלם ולהתרגל חזרה לביצה הישראלית? סיכמנו בקצרה.

שינו זוארץ מועמד ליו"ר ההתאחדות לכדורגל
מאבק שמעניין עסקנים. זוארץ | יותם רונן

לאורך השבועות האחרונים וברקע המונדיאל, נמצא המאבק בין אורן חסון לשינו זוארץ על ראשות ההתאחדות לכדורגל. מאבק שמעניין עסקנים ולא אוהדים. מאבק בו כל חובב כדורגל, מבלי לבחון לעומק, משוכנע כי אף אחד מהצדדים לא יתרום להם כאוהדים או יקדם את הכדורגל הישראלי, מקצועית וערכית, ולא מביע שום ענין בבחירות או בכשרות של מועמד כזה או אחר, וזאת מראה מאוד גדולה לאמון של הקהל בקברניטי המוצר.

במהלך המונדיאל מונה קובי רפואה למאמן בני סכנין. הוא התחיל עם שני הפסדים למכבי חיפה, וביום ראשון פוגש את הפועל תל אביב עם רצון לסגור חשבון. השידוך של כל מאמן עם סכנין נראה חסר סיכוי, אז אולי דווקא אחד כמו רפואה, שלא מתפשר ו"לא רואה ממטר" יצליח ליישר את הנהלת סכנין. הצחקתם את חאלד דוכי, זה שידוך של פופקורן ושתייה קלאסי, אבל יכול להיות שקובי רפואה שמקבל שכר מהפועל תל אביב עד לסיום העונה ללא קשר לחתימה בסכנין, יסיים את העונה בבית ששתי קבוצות משלמות לו שכר, גאון פיננסי.

יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים
שקט על המגרש, רעש מאחורי הקלעים. אבוקסיס | ברני ארדוב

בית"ר ירושלים חזרה מהפגרה לאימונים לפני יותר מחודש, מי שלא חזר איתה הוא ג'וסואה מחיאס, שטס לחופשה בונצואלה, דרכונו פג תוקף והוא אינו יודע מתי ינפיקו לו חדש. יותר מזה? בית"ר גם לא מאמינה לו שהוא עושה הכל כדי להנפיק דרכון במהרה ומחפשת מחליף. בינתיים נחת במועדון שוער קמרוני להתרשמות, סימון אומוסולה. השוער היה עצבני על כך שלא נותנים לו תשובה אם יוחתם או לא, וביום רביעי לא הגיע לאימון. בית"ר לא הצליחה להשיג את השוער וניסתה להבין למה לא הגיע, כשבינתיים היא מעודכנת מהתקשורת כי השחקן חתם לשנתיים בקבוצה מקונגו.

מכבי נתניה העמידה את רן קוז'וך על תקן המאמן הזמני עד המשחק בטדי. השישיה שבית"ר הבקיעה אחרי 24 שנה גרמו להנהלת נתניה להחתים את קוז'וך עד לסיום העונה. יכול להיות שקוז'וך יהיה מאמן גדול בעתיד, אך אם ישנה התלבטות לגביו, לא המשחק בטדי צריך להכריע ולאפשר לו לקבל את המשרה עד לסיום העונה. במהלך המשחק בטדי ביצע קוז'וך שני חילופים עוד בחצי הראשון, טעות במספר השחקן שניתן לשופט הרביעי גרמה לכך שרז שלמה הוחלף בניגוד לכוונת המאמן.

ניר ברקוביץ' מאמן עירוני קרית שמונה
19 דקות של שיכרון חושים. ברקוביץ' | מערכת וואלה!, מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב ניצחה בריינה, אבל הסיפור האמיתי היה הסרטון שרץ ברשת, בו שני מאבטחים שאמורים לשמור על הסדר מתחילים עימות על הדשא שאט אט נגרר לדחיפות ומכות אל מחוץ לקווים, אירוע שמספרים כי נמשך גם לאחר המשחק. סביר להניח כי תהיה להם עבודה בחברת האבטחה גם בהמשך.

והפינאלה שייכת לניר ברקוביץ'. ברקוביץ' הבין את מה שכל מי שעוסק בענף מנסה להכחיש. הרי עוד הפסד או שניים בנס ציונה וברקוביץ' היה מפוטר, רובם עובדים כאן על פיצויים של חודש-חודשיים במקרה של עזיבה, אין שום מחוייבות אמיתית אליהם ומשנה לשנה אפשר לראות יותר מאמנים מתחילים שלא להפגין מחוייבות כלפי הקבוצות וכשיש הזדמנות בורחים. גם למועדונים ביניהם אין טיפת ריספקט, הכל כשר והכל עובר, צריך אפילו להודות לקרית שמונה שהוציאה הודעה על מינוי ברקוביץ' 19 דקות אחרי הודעת נס ציונה על סיום תפקידו ולא חיכתה יומיים-שלושה כדי להתייפיף, שמו את כל הזוהמה על השולחן בצורה הכי אמיתית, שאפו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי