אוהדים מדממים, ילדים מפוחדים: כך נראתה התופת בנתניה

play
אלימות משטרתית כלפי אוהדי מכבי חיפה | אתר רשמי, צילום מסך
אירוע מכוער בנתניה: אוהדי מכבי חיפה התעמתו עם שוטרים ונטשו את היציע 00:09

קולות נפץ, דם על המדרכות. עדויות קשות וחריגות לאלימות משטרתית כלפי אוהדי מכבי חיפה. המועדון עשוי להצטרף לתלונות למח"ש, אוהדים סיפרו: "ירו עלינו כאילו אנחנו נמצאים בשטחים, הרגשנו בזירת מלחמה". הפועל תל אביב גינתה: "האלימות לא פוסחת על אף אחד"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אוהדי מכבי חיפה יגישו תלונות למח"ש על אלימות משטרתית ושימוש בכוח לא סביר שהופעל נגדם כביכול במהלך העימותים אמש (שני) ביציעים באצטדיון נתניה. אוהדי חיפה טוענים שעברו "פוגרום" וממשיכים להפיץ סרטונים ותמונות בהן נראים שוטרים משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות כמו רימוני הלם וגז מדמיע. "הרגשנו בזירת מלחמה", אמרו כמה מהאוהדים שהיו במקום, "זה היה לא הגיוני. לירות עלינו רימוני הלם כאילו אנחנו נמצאים בשטחים? איפה נשמע כזה דבר?".

גורם במועדון אמר: "לא ברור מדוע כוחות גדולים מהמשטרה נכנסו ליציע. לא היה שום אירוע קיצון המצדיק כניסה ברוטלית שכזו, ובטח שלא בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות שאנו מכירים מעולמות אחרים. פעולות כאלו יגרמו להדרה של קהלים, ילדים, נשים ובכלל אנו נתעורר יום אחד לאצטדיונים קירחים וכשנשאל למה, נצביע על ליל אמש. מישהו חייב לתת תשובות".

אוהד מכבי חיפה שנפגע מאלימות משטרתית
מראות קשים. אוהד מכבי חיפה שנפצע | צילום מסך, צילום גולשים
אלימות משטרתית כלפי אוהדי מכבי חיפה
מראות קשים | צילום מסך, צילום גולשים

פוסט של אוהדי מכבי חיפה
| צילום מסך, מתוך אינסטגרם

לאות סולידריות עם האוהדים שנפגעו, פרסמה גם הפועל תל אביב הודעת גינוי בה נכתב: "האלימות המשטרתית במגרשי הכדורגל אינה פוסחת על אף אחד. אמש חזינו בתמונות קשות מהאצטדיון בנתניה, עם שימוש באמצעים לפיזור הפגנות כנגד אוהדי כדורגל. אנו מזכירים שוב לכלל גורמי האכיפה, כי מקומם של השוטרים אינו ביציעי האוהדים ונוכחותם מתסיסה את האווירה ברובם המכריע של המקרים. אין צורך לדון בשאלות 'איך הכל התחיל' או 'מי הצית ראשון את המדורה', אלא כיצד אנו נמנעים מסיטואציות דומות בהמשך".

במשטרה מנגד טוענים שאוהדי חיפה החלו בהתנהגות האלימה ותקפו שוטרים ולכן היה צורך לפנות אותם מהמקום, זאת לאחר שגם חסמו צירי תנועה. האוהדים כאמור יגישו היום תלונות למח"ש, וגם במועדון שוקלים הגשת תלונה על ההתנהלות המשטרתית אמש. חיפה פרסמה אמש הודעות רשמיות התומכות בקהל ומזועזעות מהתנהגות המשטרה. "עם כל הכבוד לניצחון במשחק, אתמול היה יום עצוב", אמרו במועדון. "לא יכול להיות שמשטרה תגיע ותתנהג ככה מול אוהדים, חבל שהמשטרה גורמת לאוהדים להתרחק מהמגרשים".