עידן חדש-ישן: שינו זוארץ נבחר ליו"ר ההתאחדות לכדורגל

play
ברוך השב. שינו זוארץ | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל
תיקתקנו: סיכום היום בספורט, 27.12 06:33

זוארץ, שניצח את אורן חסון בתום מאבק ממושך, קמפיינים, ריאיונות ועתירות לבית הדין, שב לקדנציה שנייה. חסון הציע רוטציה אחרי ספירת הקולות, זוארץ סירב: "מעתה אנחנו בשביל כולם, וביחד. אעשה הכול כדי לקדם את הכדורגל הישראלי"

(גודל טקסט)

אחרי מאבק ממושך, קמפיינים, ריאיונות ועתירות לבית הדין, התקיימו היום (שלישי) הבחירות לראשות ההתאחדות לכדורגל, ובסיומן נבחר יו"ר חדש-ישן: שינו זוארץ, שניצח את יריבו אורן חסון.

תהיה זו הקדנציה השנייה של זוארץ, 50, בתפקיד. באוקטובר 2018 נבחר לראשונה והחליף את עופר עיני, אך הגיש את התפטרותו בתוך פחות מארבעה חודשים, לאחר שלא התקיימה הצבעה על ביטול השחקן הזר בליגות הנוער. "אין שום סיכוי שאחזור לתפקיד הזה", אמר אז. "לצערי, מבנה ההתאחדות לכדורגל אינו מאפשר לבצע את השינויים בהם אני מאמין".

רגע אחרי ספירת הקולות, חסון קרא לזוארץ והציע לו רוטציה. זוארץ שכבר ידע כי הוא המנצח, סירב להצעה.

שינו זוארץ יו"ר ההתאחדות לכדורגל
ברוך השב. שינו זוארץ | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

החל משעות הצהריים המאוחרות זרמו לשפיים נציגי המועדונים בארץ, בכל הליגות גברים ונשים, כדי לבחור את הנהלת ההתאחדות לכדורגל וגם את יו"ר ההתאחדות, כאשר בסופו של דבר נרשמו למעלה מ-95 אחוזי הצבעה.

שלוש רשימות התמודדו על מקום בהנהלת ההתאחדות שמונה 29 חברים. הרשימה של מרכז הפועל בראשות אורן חסון, הרשימה של מרכז מכבי בראשות אבי לוזון שאינו מתמודד לראשות ההתאחדות והרשימה העצמאית בראשות שינו זוארץ. לכל מועדון כדורגל הייתה זכות לבחור כאשר לקבוצות ליגת העל והליגה הלאומית ניקוד גבוה יותר מהניקוד של קבוצות הליגות הנמוכות.

זוארץ ניצח עם רשימה עצמאית כשזכה ב-12 מנדטים מתוך ה-29. הוא קיבל גם את קולות מרכז מכבי שקיבל 6 מנדטים. חסון זכה ל-11 מנדטים עם מרכז הפועל. בסיכום: זוארץ עם 18 מנדטים והיו"ר היוצא חסון עם 11 בלבד.

ברשימה של זוארץ יש נציגות למכבי תל אביב, מכבי חיפה, הפועל תל אביב, בית"ר ירושלים והפועל ירושלים.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אורן חסון
הציע רוטציה ונדחה. אורן חסון | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

חסון ביקש מחברי ההנהלה מטעמו להצביע גם הם עבור זוארץ, שלאחר בחירתו הרשמית פה אחד אמר: "תודה על התמיכה שהענקתם לי היום, זכות גדולה לעמוד פה. אני חש שלווה נוכח האמון והביטחון שלכם בי. אני מתרגש, זה לא מובן מאליו לקבל תמיכה כה נרחבת ולעמוד בראש ענף שאני כל כך אוהב ומחובר אליו מאז שאני ילד. מעתה אנחנו בשביל כולם, וביחד. אני מתחייב להיות יו"ר ההתאחדות של כולם ולעשות הכול כדי לקדם את הכדורגל הישראלי. זו מחויבות עצומה ואני שש להתחיל כבר מחר בבוקר".

זוארץ המשיך: "לכל מי שנבחר יהיה חלק בפיתוח הכדורגל הישראלי והצדעתו למקום הראוי. אני רוצה להודות לאורן חסון על פועלו בשנים בהן עמד בראש ההתאחדות לכדורגל. חובה לשלב כוחות ולעבוד ביחד. אנחנו יוצאים לדרך משותפת ואני מאמין שבסופה נקצור את הפירות. ההצלחה היא של כולנו, הכדורגל הישראלי הוא של כולנו".