שוב אותו סיפור: טיידי נכנס למצעד הפדיחות של הפועל תל אביב

play
שחקני הפועל תל אביב, דניאל דה רידר, מיגל הויוס, מתאמנים עם חבריהם | ברני ארדוב
לא מצליחות לברוח: הפועל תל אביב ומכבי נתניה נפרדו ב-1:1 06:10

גם אם האדומים קצת צודקים בעניין טיידי, בדעת הקהל הם הפסידו. הניגרי יוזכר באותה נשימה עם הויוס, לובוס, ניירה ואחרים, שכבר נחתו או חתמו ולא רשמו אפילו דקת משחק אחת בליגה. לכבוד שנת ה-100 של הפועל תל אביב, מצעד הפדיחות

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב כבר הייתה בסרט הזה, יותר מפעם אחת. ההודעה היום (שני) על כך שבנג'מין טיידי לא יצטרף בוודאי לא הפתיעה את רוב האוהדים שלה. אבל לטובת מי ששכח, ערכנו רשימת פדיחות אדומות של החתמות, הודעות וולקאם, קבלת פנים בנתב"ג, תופים ומחולות… ואז ביקור חטוף ברבנות. רק שחקנים זרים ושום מילה על אביחי ידין.

רף הכניסה הוא הופעות בליגה. כלומר, שחקן ששיחק בליגה לא רשאי להיכנס לרשימה, לא מוצלח ככל שיהיה. כך נפסלו ממש על הסף שחקנים כמו עומאר בראון ומייקל סיטון. גם מתיאס דגרה זוכה לפס, אבל אנתוני ואנדן בורה לא – כי מי יכול לוותר על אנתוני ואנדן בורה?

נכון שהפועל תל אביב לא לבד. במכבי חיפה למשל, זוכרים את ג'יימס טרויסי, ורוני פורוקארה, ואת מרטין האשק הסורר. אבל הפועל תל אביב היא הקבוצה היחידה בליגת העל שממשיכה לציין את שנת ה-100 של המועדון עם עוד קומדיה (או טרגדיה?).

חלוץ הפועל תל אביב מנואל ניירה עם אישתו פמלה דיאז
במקרה הזה הפועל תל אביב לא הייתה אשמה. ניירה מימין | ברני ארדוב

מנואל ניירה

כאן, בניגוד למקרים האחרים, מדובר בעיקר בחוסר מזל ולא בפדיחה של הפועל תל אביב. אבל ניירה חתם במועדון, שותף במשחק בודד בגביע הטוטו ולכן מקומו איתנו. הגיע בינואר 2007 עם הרבה כותרות גם אודות אשתו הידוענית, ונפגע בצורה חמורה על ידי קשר צסק"א מוסקבה, אלביר ראחימיץ', במשחק במסגרת הטורניר הרוסי בבלומפילד. באותו משחק אגב, הגרזן הבוסני פירק גם את יוסי אבוקסיס והאדומים יצאו פצועים ומדממים. עד שניירה התאושש אחרי כמה חודשים, שמו כבר הלך לפניו. לא על הדשא, אלא בחיי הלילה של תל אביב והסביבה. היו קטטה במועדון ותאונת דרכים, אבל עד היום מספרים שחלק קטן מאוד מהרפרטואר של הבליין מסנטיאגו באמת פורסם. את הפועל ואת תל אביב הוא עזב במהרה.

אנתוני ואנדן בורה עם סוכנו, רוני רוזנטל
בא והלך. ואנדן בורה | קובי אליהו

אנתוני ואנדן בורה

בקיץ 2010 האדמה רעדה והארץ געשה. המגן הבלגי, ילד פלא לשעבר (למרות שהיה רק בן 22) שמכיר כל אוהד ממוצע, הגיע לישראל כדי לחתום בהפועל תל אביב בהשאלה מגנואה האיטלקית. המקרה הזה – חשוב להדגיש – שונה מהאחרים כי השחקן לא חתם והפדיחה היא לא ממש של האדומים, אבל הבאזז התקשורתי והתחושה שהכול כבר סגור, עשו את שלהם. ואנדן בורה עזב את ישראל אחרי יומיים ואם חזר אליה, עשה זאת כתייר בלבד וללא להקת צלמים כשרוני רוזנטל מלווה אותו.

שחקן הפועל תל אביב, מיגל הויוס
כנראה 30 אלף הדולר הכי מהירים שהרוויח בחייו. הויוס | ברני ארדוב

מיגל הויוס

מגן ימני בוליביאני שהגיע בינואר 2010 עם חוזה לשנה וחצי ונחתך אחרי חמישה ימים בלבד עם פיצוי של כ-30 אלף דולר. בהפועל תל אביב קיוו שדניאל דה רידר יירשם כישראלי, אבל כשהבינו שזה לא יתאפשר, אמרו להויוס ביי ביי. הויוס מעולם לא שיחק לפני כן במדינה מחוץ לבוליביה וגם לא יצא אחרי האפיזודה המוזרה בישראל. בינואר שעבר, במלאת 12 שנים לאירוע בו בילה בישראל שבוע והרוויח 30 אלף דולר, הוא תלה את הנעליים.

שוער הפועל תל אביב אדוארדו לובוס
הגיע כמחליף של אניימה ועזב כיורש של הויוס. לובוס | ברני ארדוב

אדוארדו לובוס

שוער צ'יליאני שנחת בקיץ 2011 והצהיר כבר בשדה התעופה: "אני יודע שוינסנט אניימה היה שוער גדול, אני מוכן להחליף אותו ולהתמודד עם האתגר". בהמשך התברר שההחתמה נעשתה בהמלצת מאמן השוערים גבי בורשטיין, אבל לא על דעת המאמן הראשי דרור קשטן. אחרי שהאימונים החלו, במתחם חודורוב התחילו להזרים לתקשורת דיבורים על עודף משקל ויכולת נמוכה. בסופו של עניין לובוס עזב אחרי אחרי כחודש, עוד לפני שהעונה התחילה ואחרי מו"מ עיקש ביותר על גובה הפיצוי. לפי הדיווחים, הפועל תל אביב שילמה לו כ-50 אלף דולר.

איל ברקוביץ', הפועל תל אביב
צירף את אטוק. ברקוביץ' | יוסי ציפקיס

גאל אטוק

חלוץ קמרוני שבזכות ההסכמה לחוזה נמוך באופן קיצוני (לפי הדיווחים כ-25 אלף דולר לעונה), הוחתם בהפועל תל אביב סמוך לתחילת עונת 2014/15 ההזויה – תחת המנהל המקצועי איל ברקוביץ' והמאמן אסי דומב. אטוק הגיע עם קורות חיים שכוללים עבר במחלקות הנוער של ברצלונה וספורטינג ליסבון וזה כנראה משהו שצריך לבדוק. ישב על הספסל במחזור השישי, בניצחון החוץ 0:1 על הפועל פתח תקוה וזה הישג השיא שלו בהפועל תל אביב. את שאר הזמן העביר ביציע ובינואר עבר לאותה הפועל פתח תקוה (שבה רשם שלוש הופעות).

דנילו שחקן הפועל תל אביב
שיחק בגביע הטוטו, וזה קצת יותר מחלק מהשחקנים האחרים ברשימה. דנילו | יוסי ציפקיס

דנילו לופז

"אני בא לתת את המקסימום ולהחזיר את הקבוצה למקומה הראוי", אמר החלוץ הברזילאי אחרי שחתם בקיץ 2017, כשהפועל תל אביב התכוננה לעונת העלייה מהליגה הלאומית. בניגוד לחלק מהשחקנים האחרים ובדומה לכמה, לופז דווקא לבש את מדי הפועל תל אביב – בשלושה משחקי גביע הטוטו שבאחד מהם אפילו כבש. אבל מיד עם פתיחת הליגה, הוא שוחרר כדי לפנות מקום לזר אחר ולשחר הירש במצבת החלומים.

אדווינאס גירדבאיניס הפועל תל אביב
וולקאם היה, ומה עם גוד ביי? גירדבאיניס | אתר רשמי, הפועל תל אביב

אדווינאס גירדבאיניס

בקיץ 2018 הפועל תל אביב חיפשה בלם זר בעלות נמוכה כגיבוי לאוראל דגני ואדי גוטליב, וקובי רפואה בחר בשחקן נבחרת ליטא שהגיע עם עבר בליגה הפולנית ובליגה השנייה ברוסיה. גירדבאיניס גילה יכולת בינונית במחנה האימון ויכולת חלשה בגביע הטוטו. כשם שהיה חזק ופיזי, כך היה איטי ונטול טכניקה. לסובבים אותו הסביר רפואה ש"זה לא מה שראיתי כשעקבתי אחריו" ואחרי שלושה שבועות ושלוש הופעות בגביע הטוטו הוא שוחרר לדרכו.

בנג'מין טיידי
בשורה התחתונה, גם במקרה הזה הפועל תל אביב הפסידה בדעת הקהל. טיידי | אתר רשמי, הטוויטר של בנג'מין טיידי

בנג'מין טיידי

ב-9 בדצמבר 2022 הפועל תל אביב הודיעה שהקשר הניגרי סיכם לעונה וחצי. ב-9 בינואר 2023 הפועל תל אביב הודיעה שהקשר הניגרי לא מצטרף ועוזב את הארץ. ושלא תטעו בגלל שהשנה התחלפה. אנחנו מדברים בדיוק על חודש. אז נכון שהחתימה הותנתה בבדיקות רפואיות, אבל בשורה התחתונה האדומים נושאים באשמה. אולי ההודעה על הסיכום הייתה מוקדמת מדי, אולי הסיפור היה צריך להיחתך הרבה יותר מהר ולא להיגרר חודש. בסופו של יום בדעת הקהל הפועל תל אביב הפסידה גם כאן.