מכבי תל אביב בבית הדין: 10 נהמו לעבר טואטחה, איתרנו 6 מהם

play
זהבי וטואטחה הנסער | אריאל שלום
שועה המשיך ללהטט, זהבי ענה עם צמד: 2:2 מלהיב בין בית"ר למכבי תל אביב 06:06

נציגי הקבוצה הציגו בפני בית הדין את הפעולות שעשה המועדון בעקבות הקריאות כלפי טואטחה ומקווים שעונש הרדיוס על תנאי לא יופעל. המנהל יואב זיו הורחק משני משחקים. בריינה: שרון מימר הורחק לשני משחקים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

הדיון של מכבי תל אביב בבית הדין המשמעתי בעקבות הנהמות כלפי טאלב טואטחה, הסתיים היום (רביעי). כעת ממתינים במועדון לראות האם הדיין גיורא לנדאו יתרשם מהפעולות שנקטו לתפוס את הנוהמים לעבר מגן בני סכנין במשחק הביתי בשמינית גמר הגביע לפני שבועיים, ויימנע מלהפעיל אוטומטית את עונש הרדיוס על תנאי שעמד נגד הקבוצה בגין כל עבירה של גזענות.

בדיון אחר הצהריים הופיעו מנכ"לית המועדון שרון תמם והמנהל הבכיר עידן אלטר, שניהם הציגו בפני בית הדין את הפעולות שעשתה בית הדין והוכיחו כי שישה אוהדים – שלושה בגירים ושלושה קטינים – אותרו וכבר החלו בפעולות משמעתיות נגדם. כמו כן, טענו במכבי תל אביב שמספר הנוהמים היה קטן מכפי שציין השופט שניר לוי שנקב בכמות של 20-30 משתתפים. במועדון הבהירו כי מדובר ב-10 וכאמור לטענתם למעלה ממחציתם כבר אותרו.

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב, עם טאלב טואטחה, שחקן בני סכנין
השחקנים פעלו מיד על כר הדשא. ערן זהבי עם טאלב טואטחה לאחר הנהמות | אריאל שלום

בנוסף לכך, אמרו במועדון ששחקני הקבוצה פעלו מיד על כר הדשא להפסיק את הנהמות, כתבו נגד התופעה ברשתות החברתיות והוסיפו כי אפילו טואטחה עצמו ציין באחד הריאוניות שלו כי אוהדי מכבי תל אביב והמועדון עשו לא מעט דברים ש"חיממו את לבו".

כעת מכבי תל אביב בהמתנה להחלטה וייתכן כי היא תתקבל רק מחר. כזכור, הקבוצה נמנעה מרדיוס במשחק הבית הקרוב מול מכבי חיפה ואם יופעל העונש על תנאי ובית הדין לא יסתפק בעונש אחר, משחק הרדיוס עם קהל אמור להיות בגביע המדינה מול מכבי פתח תקוה.

מנהל הקבוצה יואב זיו, שראה כרטיס אדום במשחק מול בית"ר ירושלים ביום שני לאחר שיצא מהאזור הטכני, הורשע בהתנהגות בלתי הולמת והורחק משני משחקים. בנוסף נקנס ב-1,500 שקלים. "שחקן שלנו שכב ברחבה ונראה שהתקשה לנשום, והמשחק נמשך ונמשך", אמר זיו בבית הדין. "הלכתי לכיוון השופט הרביעי וביקשתי שיעצרו את המשחק. מתנצל, לא הייתי צריך לנהוג כך".

* עוד בבית הדין: מאמן בני ריינה שרון מימר ספג עונש הרחקה לשני משחקים אחרי שהורחק במשחק מול הפועל חדרה. בית הדין קבע שיש "הגזמה בדברי השופט" וזיכה את מימר בעבירת אי ציות לשופט אבל הרשיע אותו בהתנהגות בלתי הולמת.