יו"ר המנהלת לבית הדין: "להפסיק עם הענישה הקולקטיבית נגד אוהדים"

כלפון פנה להתאחדות בבקשה להימנע מרדיוסים וסגירת יציעים על התפרעויות קהל: "לא אפקטיבי, הגיע הזמן להחליף דיסקט"

(גודל טקסט)

יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון שלח היום (חמישי) מכתב למקבילו מבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, עו"ד אמנון סטרשנוב, בו ביקש להפסיק את הענישה הקולקטיבית על עבירות הקשורות בהתנהגות אוהדים.

מי שספגה היום עונש כזה היא מכבי תל אביב, עליה נגזר משחק רדיוס בגין קריאות גזעניות של קומץ אוהדים שלה לעברו של טאלב טואטחה. קודם לכן היו אלה מכבי חיפה והפועל תל אביב, כאשר באצטדיון הביתי של הירוקים נסגר היציע הצפוני התחתון.

אותם עונשים גררו ביקורות קשות מצד קהלי הקבוצות הגדולות בעיקר, שטענו לענישה קולקטיבית בלתי הגיונית. ראשי המועדונים תמכו בגישת האוהדים ויצאו נגד ענישה קולקטיבית. כעת, כלפון התייצב לצדם ובפנייה לסטרשנוב כתב, בין היתר: "ענף הכדורגל שואב את זכות קיומו מקהל האוהדים – ברמת העניין, ההיבט, האווירה, התשוקה וגם ברמה הכלכלית. ללא האוהדים לא יתקיים כדורגל בישראל".

אוהדי מכבי תל אביב
"הגיע הזמן להחליף דיסקט". אוהדי מכבי תל אביב היו האחרונים לספוג עונש קולקטיבי | דני מרון

יו"ר המנהלת המשיך: "לו ענישה זו הייתה אפקטיבית, לו היה בה כדי למנוע הישנות התופעות או לצמצם האלימות במגרשים, דיינו. אך נראה כי אין חולק שהענישה אינה אפקטיבית, שהמתפרעים אינם מורתעים". לקראת סיום הוסיף כלפון: "בד בבד עם מהלכים אלו (שהמנהלת מבצעת למיגור תופעות אלו ופורטו במכתב, ש.ו) נראה כי בשלה העת להחליף דיסקט ולנסות פתרונות אחרים. אבקש מבית הדין הנכבד להעמיד שיקולים אלו בדונו בהחלטות הנוגעות לענישת הקהל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי