"עמדתי מול היציעים העוצמתיים וידעתי שכאן אני רוצה להיות"

play
רוני עמירה, מנהלת אצטדיון בלומפילד | יותם רונן
תיקתקנו - סיכום אירועי היום בספורט, 19.1 06:22

כבר כמה שבועות שבעולם הכדורגל הגברי נמצאת רוני עמירה, שמהצבא עברה לתפקיד סגן מנהל אצטדיון בלומפילד. "אנו ב-2023, הכישורים חשובים ולא אם אתה גבר או אישה", היא מספרת בריאיון ומתייחסת לרשתות שיותקנו בקרוב ולנושא הגג: "רוצים שהקהל ייצא מאושר"

(גודל טקסט)

"הגעתי לאצטדיון בלומפילד לביקור. יצאתי לדשא, עמדתי מול היציעים וידעתי שכאן אני אעבוד. לדמיין את היציעים מלאים באוהדים, זו תחושה עצומה".

כבר כמה שבועות שאצטדיון בלומפילד הוא לא רק טריטוריה של גברים. לצוות המנהל הצטרפה רוני עמירה. בחברת היכלי הספורט – המנהלת את היכלי הספורט בתל אביב ושהעומד בראשה הוא רמזי גבאי – צירפו לתפקיד סגן מנהל אצטדיון בלומפילד את עמירה (42), שפרשה מצה"ל בדרגת סגן אלוף. אמא לשלושה ילדים, רעיה לניר מהישוב פרדסיה והיא תעבוד תחת יעקב חן שירש את מקומו של איתן שור, המנהל המיתולוגי של האצטדיון שהלך לעולמו לפני קצת יותר משנה בטרם עת.

רוני עמירה, מנהלת אצטדיון בלומפילד
"תחושה עצומה". עמירה באצטדיון בלומפילד | יותם רונן

"בצבא רוב העיסוק שלי היה באנשים", מספרת עמירה. "ידעתי שכאשר אשתחרר, אעסוק באנשים. כשעלה בלומפילד עם האהבה שלי לספורט והיכולת שלי לטפל בכל כך הרבה אנשים, קבוצות וקהל, זה היה טריוויאלי שזה מה שאעשה".

מה הקשר שלך לספורט?

"שיחקתי בצעירותי כדורעף. בעלי מאוד אוהב כדורגל, כך שהבית שלנו חי כדורגל. לפני שמוניתי לתפקיד לא ביקרתי באצטדיון בלומפילד, כך שכאשר עליתי על הדשא בפעם הראשונה, זו היתה באמת הרגשה יוצאת דופן".

איך את מרגישה עד כה בתוך עולם גברי? התפקידים שעשית בצבא הקלו על הכניסה שלך לעולם הכדורגל?

"אני לא חושבת שזה קשור לצבא, אלא לשנת 2023. מי שצריך להיות בתפקיד הזה הוא מי שיש לו את הכישורים המתאימים, והכישורים שלי מתאימים. אני מביאה הרבה מאוד בארגז הכלים שלי, גם מהתקופה בצבא וגם מהערכים שלי וממה שספגתי בבית. עכשיו אני חלק מצוות ומדובר במשחק קבוצתי. קיבלו אותי מאוד יפה. יש לי מנהל מעלי עם לב של זהב והוא חונך אותי ונותן לי כל מה שצריך כדי להיכנס לעולם הכדורגל שהוא חדש עבורי. אם אתה גבר או אישה, זה לא משנה. אתה צריך לאהוב את זה ולרצות לעשות את זה".

רוני עמירה, מנהלת אצטדיון בלומפילד
"אם אתה גבר או אישה, זה לא משנה. אתה צריך לאהוב את זה" | יותם רונן

אתם לקראת משחק גדול ביום שני מול מכבי חיפה ובלומפילד יהיה מלא. השבוע בטדי טענו אוהדי מכבי תל אביב שרוב האירועים מול המשטרה, החלו בגלל צפיפות ודוחק ביציאות מהאצטדיון

"אנחנו עושים את ההיערכות הכי טובה שאנחנו יכולים ביחד עם מנהלי המשחקים והמשטרה. עם הניסיון הרב שיש ליענקל'ה מנהל האצטדיון, אנחנו פועלים הכי טוב שאפשר כדי להתאים את עצמנו למשחק ולקהל. המהות שלנו הוא לעשות את הכל כדי שלקהל שלנו תהיה החוויה הכי טובה. באתי לתפקיד כדי שהאנשים ייצאו מכאן מאושרים".

מאושרים, מאושרים, אבל אחד הדברים הכי חשובים שחסרים בבלומפילד זה גג. בדקתם את התחזית ליום שני בערב? לאן אנחנו הולכים מכאן?

"אני חושבת שנושא הגג נמצא בשיח בהיכלי הספורט ובבלומפילד כל הזמן".

פרוייקט התקנת הרשתות קרוב לצאת לדרך. הרשתות ממש אמורות לנחות בימים האלה מגרמניה.

"אנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים כדי להרכיב ולהקים אותן כמה שיותר מהר כדי לתת מענה ביציעים".

אצטדיון בלומפילד
הרשתות יגיעו ארצה בקרוב | קובי אליהו

מה את יכולה לספר על הרשתות?

"הן מגיעות מגרמניה וקיימות במרבית היציעים שם. המטרה שלהן היא למנוע חדירה של חפצים לכר הדשא. אלה רשתות שעומדות בתקן, נוסו באצטדיונים רבים. כל אנשי המקצוע מעורבים בהקמת הפרוייקט החשוב הזה".

ספרי על ההיערכות לקראת משחק עונה כזה?

"אנחנו מבינים היטב את חשיבות המשחק ואיפה הוא פוגש אותנו בליגה. הרבה קהל יגיע וצריך לשמור על הרוח הספורטיבית כדי שתהיה חוויה לקהל. אנחנו מקפידים שהאצטדיון יהיה במיטבו גם במשחקים קטנים וגם בגדולים. התיאום עם הקבוצות, המשטרה ומנהל האירוע מתאים לסדר גודל של משחק כזה. אנחנו מתרגשים מאוד לארח את המשחק הזה".

היו תקופות העונה שהדשא בבלומפילד היה פחות טוב. מה מצבו כעת?

"הדשא בשיאו כרגע. זה דשא חורף. אנשי הדשא שלנו עובדים קשה מאוד כדי שהוא יהיה כל הזמן בטוח ואחרי זה גם יפה וירוק".

באחת ממכות הגשם האחרונות, פורסמו גם קטעי וידאו על דליפות של מים ונטען שזה עלול להיות מסוכן בטיחותית מעבר לעניין הנוחות. הליקויים טופלו?

"למדתי בצבא שכל דבר צריך לתחקר. הסתכלנו על זה מייד כשראינו והדבר הראשון שבדקנו שאכן אין שום בעיה בטיחותית. לא היו מים בגופי החשמל וגופי התאורה וברור שגופי התאורה חסינים למים בדיוק כמו מנורות רחוב שיורד עליהן גשם. טיפלנו במה שצריך".

רוני עמירה, מנהלת אצטדיון בלומפילד
עוסקת באנשים ומטרתה להפוך אותם למאושרים. עמירה | יותם רונן

איתן שור שהלך לעולמו לפני קצת יותר משנה היה מזוהה עם בלומפילד כמנהל במשך שנים ארוכות. ודאי שמעת עליו לא מעט

"הרוח של איתן באצטדיון כל הזמן. את השם איתן אני שומעת מהדקה הראשונה שנכנסתי בשערי האצטדיון ובכל יום. מה שהוא הוריש ומה שהוא לימד. איתן לימד את החבר'ה פה המון ואנחנו זוכרים אותו ומוקירים אותו".

מה עוד צריך לשפר בבלומפילד לפי תפיסת העולם שלך למעט הגג?

"אנחנו מסתכלים על האצטדיון כל הזמן ומחפשים איך אפשר לשפר את החוויה. כולם רתומים מאוד לעשייה ולמגרש. הנושאים הבוערים שמדברים עליהם הם הגג והתאורה ואנחנו מסתכלים על הכל".

מה יהיו האיחולים הכי מבורכים מבחינתך?

"להמשיך ליהנות מכל רגע כמו שאני נהנית עד כה ושנצליח לקדם את האצטדיון. לעשות את הכי טוב ולהפוך את האנשים למאושרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי