זהבי: "חשבתי לפרוש מכדורגל בקורונה, לא יכולתי לשחק בלי קהל"

play
ערן זהבי | צילום מסך, .
תיקתקנו: סיכום אירועי היום בספורט, 25.1 06:21

חלוץ מכבי תל אביב בכנס לבחינת המאבק באלימות: "צריך ענישה אפקטיבית, השחקנים הם הנענשים הראשונים מרדיוס". יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ: "נקפיא את הענישה הקולקטיבית עד תום העונה". יו"ר המנהלת ארז כלפון: "מוציאים כרטיס אדום לענישה הקולקטיבית"

(גודל טקסט)

במכללה למינהל נערך היום (רביעי) כנס בנושא דוח הוועדה לבחינת רפורמה בדרכי המאבק בהתפרעויות במשחקי הכדורגל בישראל, במהלכו נאמו בכירי הענף, מיושבי ראש ההתאחדות והמנהלת ועד מחברי הדוח, אבל גם חלוץ מכבי תל אביב ערן זהבי שהפתיע כשחשף שעברה בראשו המחשבה לפרוש מכדורגל.

חלוץ מכבי תל אביב נזכר בתקופה בה ברחבי העולם התקיימו משחקים ללא קהל כלל ואמר: "לשחק בלי קהל זה נורא. צריך למצוא דרכים אחרות. כולנו חיים מהענף הזה. אנשים לפעמים פורקים במגרש. הם באים מתשוקה. צריך ענישה אפקטיבית ונכונה. השחקנים הם הנענשים הראשונים מרדיוס. משפחות צריכות לנסוע רחוק. בתקופת הקורונה הייתי קרוב לפרוש מכדורגל. לא יכולתי להתמודד עם זה שמשחקים כדורגל בלי קהל".

זהבי גם השיב לטענה שבכל העולם מענישים בעונשי רדיוס ומשחקים בלי קהל: "שיחקתי במדינות שונות. לעולם לא היה עונש רדיוס. מעולם לא שיחקתי במגרש ביתי של קבוצה אחרת משחק ביתי שלי. הפחתת נקודות זה לא עונש נכון".

ערן זהבי בכנס לבחינת המאבק באלימות
אפילו שקל לפרוש. ערן זהבי בפאנל | מערכת וואלה!, יניב טוכמן

עוד קודם לכן, שינו זוארץ, היו"ר החדש של ההתאחדות, הצהיר בפתיחת הכנס שבכוונתו להעביר הוראת שעה להקפיא את הענישה הקולקטיבית לקבוצות עד תום עונת המשחקים הנוכחית, בדומה לדרישת שר התרבות והספורט מיקי זוהר, שדורש שר התרבות והספורט מיקי זוהר.

זוארץ הצהיר: "אני מצהיר על כוונתי להוביל תוך זמן קצר תיקון הוראת שעה להמשך עונת 2022/23 שיקפיא את הענישה הקולקטיבית. הקפאת הענישה הקולקטיבית תחייב את הקבוצות לפעול יותר נגד האוהדים. זיהויים, הגשת תביעות ודרישה מבתי הדין להחמיר עם אלה שייתפסו. העמדה הזו הייתה חלק מהמצע שלי בבחירות להתאחדות".

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות, הצהיר גם הוא על הכוונה לחולל מהפכה בכדורגל הישראלי על ידי עצירת העונשים הקולקטיביים: "האוהדים הם החמצן של הכדורגל. כולנו מוציאים היום כרטיס אדום לענישה הקולקטיבית. היעלה על הדעת שבגלל שישה מתפרעים בתיאטרון באר שבע, יחייבו את המנויים לנסוע לראות הצגות בתיאטרון חיפה? עצירת הענישה הקולקיטבית היא צעד ראשון לטובת כדורגל טוב יותר. אני מודה לכל הגורמים שנטלו ועוד ייטלו חלק במהפכה. נפעל ביחד על מנת לקדם את הכדורגל הישראלי ולהביא פתרונות חלופיים".

פרופ' מיגל דויטש, מחברי הוועדה וממחברי הדוח, הוסיף: "ההתאחדות לא יכולה לפעול מול האוהדים הבודדים וקנסות על הקבוצות, לא מסייעים במלחמה נגד ההתפרעויות. אנחנו מציעים עונש של מניעת העברת שחקנים ובמצבים קיצוניים הפחתת נקודות".

שינו זוארץ, יו"ר ההתאחדות לכדורגל
מהפכה בכדורגל הישראלי. זוארץ | אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל בישראל
עו"ד מורן מאירי
עו"ד מאירי. נציג מכבי תל אביב ומנחה הפאנל | מערכת וואלה!, יניב טוכמן

כאמור, הכנס נועד להצגת הדוח של חברי הוועדה במטרה להוקיע את האלימות הגואה במגרשים ולבחון את דרכי הטיפול בהתפרעויות באצטדיונים. בפאנל נכחו בכירי הענף בישראל – ראשי ההתאחדות, המנהלת וגם נציגי קבוצות ליגת העל, כולל ערן זהבי שהתייצב לצד מנכ"לית מכבי תל אביב שרון תמם ונציג המועדון בהנהלת ההתאחדות עו"ד מורן מאירי, שהנחה את החלק השני של הפאנל.