"יואב כץ לא היה מוכן לשמוע, אבל החלטתי שאני חייב לחזור לשחק"

play
התרצה והסכים לשחרר את קפילוטו. יואב כץ | מאור אלקסלסי
תגובת אליניב ברדה אחרי הניצחון של הפועל באר שבע על סקציה נס ציונה 01:46

ניסו קפילוטו יפגוש בשבת את הפועל חיפה, הקבוצה בה שיחק מ-2016 ועד ינואר האחרון. בריאיון לתוכנית הספורט של 103FM הוא מספר מה גרם לו לעזוב, לא שולל חזרה ומבהיר מה באמת חסר למועדון מהכרמל

(גודל טקסט)

אחרי שסבל משתי פציעות ורשם רק חמש הופעות ליגה העונה, ניסו קפילוטו עזב ביום האחרון של החלון את הפועל חיפה והצטרף לשורות סקציה נס ציונה. בשבת יפגוש הבלם את הקבוצה בה שיחק בשבע השנים האחרונות וינסה לסייע לחבריו החדשים להשיג שלוש נקודות יקרות לקראת המשך מאבקי ההישרדות. בריאיון לתוכנית הספורט של FM103, הוא סיפר מה הוביל למעבר, מה חסר לאקסית בשביל להפוך לקבוצת צמרת ואיך הוא הצליח לשכנע את יואב כץ לשחרר אותו.

קפילוטו הסביר מדוע לחץ לעזוב את הפועל חיפה: "בארבעת החודשים הראשונים הייתי פצוע וכשחזרתי הביאו בלמים זרים, ויש גם את חאתם ולואי, אז ראיתי את הכיוון בשבועות האחרונים שהייתי על הספסל ואפילו לא התחממתי. קיבלתי החלטה שאני חייב לחזור לשחק ולא ראיתי את זה קורה בהפועל חיפה. מיום שבת עד יום רביעי שהיה היום האחרון של החלון, יואב לא היה מוכן לשמוע בכלל, אבל הייתי עיקש וניסיתי לרכך אותו. הוא אוהב אותי, מאמין בי ולא רצה שאלך. זה היה קשה, אבל ניסיתי להגיע ללב שלו ולגרום לו להבין את המצב שלי, ובסוף הוא התרצה".

בשבת הוא כבר מול האקסית. קפילוטו | מאור אלקסלסי

על כך שהוא חתם בנס ציונה רק עד תום העונה: "אם נישאר בליגה זה אומר שהצלחתי לעזור לקבוצה ואני מאמין שירצו שאשאר. הדלת לא נסגרה עבורי גם עם הפועל חיפה ואלוהים גדולים, נראה מה יהיה בסוף העונה. כשאתה יוצא מהפועל חיפה אתה מבין את מה שהולך בקבוצות שפחות יש להן את התנאים, שלא יכולות לשלם כל כך הרבה. אני אצטרך לעשות חצי עונה טובה ולנסות להשאיר את נס ציונה בליגה, ואני מאמין ששנה הבאה יהיה בסדר ואמצא קבוצה".

על מאבקי התחתית: "הקבוצה התחזקה בארבעה שחקנים כולל אותי. לפני שעברתי הסתכלתי על הטבלה – הכל כל כך צפוף שמי שתיפול לפלייאוף התחתון תהיה בסכנת ירידה. אי אפשר לדעת, הליגה צמודה ויהיה מאבק עד הסוף. אם לא נעשה נקודות במשחקים הקרובים, ברור שהכיוון שלנו יהיה למטה. אנחנו נצטרך לקחת 8 נקודות עד הפלייאוף התחתון ושם יהיו קרבות ישירים. בתחילת הקריירה הלכתי להפועל עכו בשביל לשחק וסיימנו באמצע הטבלה, ככה שאי אפשר לדעת.אני יודע שזה אתגר לא פשוט, אבל החלטתי ללכת עליו ואני מקווה שנצליח לעמוד במשימה הזו".

על המשחק המרגש כבר בשבת מול האקסית הטרייה הפועל חיפה: "הפועל חיפה התחזקה ושיפרה את מצבת הזרים, אבל הם עדיין לא התחברו למשהו שאפשר להגיד שזו קבוצה חזקה שרצה ושוטפת את המגרש. זו קבוצה יחסית חדשה ואנחנו כרגע בוודאי יכולים לעמוד איתם שווה בשווה ולנצח את המשחק הזה. אם אלון תורג'מן ייתן עליי גול, אני אעלה בקרן ואשווה".

מה חסר להפועל חיפה כדי להפוך לקבוצת צמרת: "מישהו שיעזור ליואב בניהול של הקבוצה – סגל, הבאת זרים ודברים מקצועיים. מישהו קרוב שיהיה לידו, זה חובה. איתי הוא לא איש מקצוע. הוא יכול להיות מנכ"ל מעלה. גם דורון אוסידון יכול לעזור יותר בצד הניהולי. זה לא מנהל מקצועי שיכול לראות שחקנים, להביא אותם ולהתוות דרך למועדון. אם יהיה מישהו כזה כמו בקבוצות הגדולות, אז הפועל חיפה יכולה לקפוץ מדרגה, שתיים ואפילו שלוש. כי את התנאים יש, הכל עניין של רצון של יואב"

קפילוטו בן ה-33 שיחק בהפועל חיפה מאז 2016 ועד חודש ינואר האחרון, ונחשב לאחד מעמודי התווך של הקבוצה האדומה בשנים האחרונות. בשנים שלו בצד האדום של הכרמל הוא זכה עם הקבוצה בגביע המדינה ואף זומן לנבחרת ישראל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי