פנדל חוזר? אל תחפשו בכוח את השחקן שנכנס לרחבה

play
עומר אצילי, יוצא לדרך חדשה | מאור אלקסלסי
ארבעה פנדלים, הרחקה ומהפך מרשים: מכבי חיפה גברה 1:2 על מ.ס. אשדוד 06:05

באיגוד השופטים מבהירים כי הציפייה משופטים היא לא לחפש בכוח שחקנים שנכנסים לרחבה, אלא אם מדובר בכניסה בוטה של כמה מטרים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי כמה מקרים בהם קבוצות התלוננו על שחקנים שנכנסו מהקבוצות היריבות לתיבת ה-16 בעת ביצוע פנדל, הבהירו הבוקר גורמים באיגוד השופטים שהקבוצות צריכות להבין שאם אין השפעה על הבעיטה או על כדור ההמשך במידה שהשוער הדף אותו, יש הנחייה לא לפסוק לפנדל חוזר. גם במשחק של מכבי חיפה מול מ.ס. אשדוד בשבת וגם בזה שהיה שלשום בין בני ריינה לבני סכנין, נפסקו מספר פנדלים ובתמונות מסוימות שרצות ברשתות, רואים שחקנים עם רגל בתוך הרחבה בעת הבעיטה.

גורם באיגוד השופטים הבהיר הבוקר כי הציפייה משופטים היא לא לחפש בכוח שחקנים שנכנסים לרחבה, אלא אם מדובר בכניסה בוטה של כמה מטרים ובטח אם השחקן שנכנס נגע בכדור במידה שהשוער הדף אותו או שהכדור פגע בקורה. במידה ששחקן שנכנס לרחבה לפני ביצוע הבעיטה, יגע בכדור המשך, שופט ה-VAR יהיה חייב להורות על פנדל חוזר. במקרה כזה הוא אפילו מחויב לא לקרוא לשופט המרכזי אלא פשוט להודיע לו באוזנייה שצריך לקיים בעיטה חוזרת. אם שופט ה-VAR מזהה כניסה לרחבה והשחקן שנכנס אינו נוגע בכדור, מצופה ממנו כלל לא להתערב.

"אנחנו מבינים שהרבה מאוד חוקים ותקנות לא ידועים ולא ברורים לגמרי, אבל צריך שיהיה ברור בטח בבעיטת עונשין שאם שחקן לא נגע בכדור, לא צריך לפסוק על בעיטה חוזרת", אמר הבוקר גורם בכיר באיגוד השופטים.

ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים בועט פנדל
"אם שחקן לא נגע בכדור, לא צריך לפסוק על בעיטה חוזרת" | מאור אלקסלסי

ליגת העל תחזור לפעילות בעוד כשבוע וחצי, אחרי סיום פגרת הנבחרות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי