מבחן אמריקאי: הפועל תל אביב במצב כלכלי מסובך, וכל הלחץ על הבעלים החדשים

play
הפועל תל אביב יוצאת לדרך חדשה. מינצברג | דני מרון
ניצחון בית ראשון מאז נובמבר: הפועל ת"א גברה על נס ציונה וברחה מהתחתית 03:29

הניסנובים ושות' לא יביאו עוד כסף, הבקרה לא תתערב, והמינצברגים חייבים לקחת אחריות על המשכורות והגירעון לפני שהתדמית שלהם תיפגע, וחוסר האמון כלפי הבעלים החדשים יגבר

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב תעבור בחודש יוני לבעלות קבוצת מינצברג, אך עד אז יש צורך לטפל בכל צרכי המועדון: תשלום המשכורות לחודשים אפריל ומאי יחד עם התפעול השוטף של המועדון (ספקים, ציוד והוצאות שוטפות נוספות), כשהבעיה היא ברורה – בשלב זה הכסף לכך לא קיים בקופת המועדון. לגבי המשכורות, למעשה המועדון היום תקוע בין קבוצת הבעלים הנוכחית בראשות האחים ניסנוב, שלא מתכוונת להעביר כספים נוספים, לבין האמריקאים שמצדם מצפים שהכסף אכן יבוא מהבעלים הנוכחיים או שהדברים ייעשו על ידי חילוט ערבויות מבקרת התקציבים.

נכון להיום, הסיכוי שבקרת התקציבים תתערב בנושא הוא אפסי. ראשית, המועדון עדיין לא הגיע למצב בו הוא לא שילם משכורות. שנית, ברגע שבבקרה יודעים כי ביוני הקבוצה תעבור לבעלות חדשה הם רגועים ומתייחסים לגירעון או לסוגיית המשכורות כסוגיה שצריכה להיפתר בין הבעלים היוצאים והנכנסים, כאשר בכל מקרה האמריקאים לא יוכלו להעביר תקציב בבקרה בקיץ מבלי שהגיעו לגמר חשבון בנוגע לכל שכר השחקנים והצוות המקצועי עבור העונה הנוכחית. או כמו שאמרו אתמול בהתאחדות: "מי שלוקח את הפועל תל אביב לעונה הבאה יהיה אחראי על מה שלא שולם בעונה הנוכחית, חד משמעית. הבקרה לא צריכה באמת להתערב, יהיה כסף במערכת והכל ישולם. יש בעלים שיוצאים ויש שנכנסים, מישהו ידאג למשכורות, גם אם קצת באיחור".

שרון ניסנוב, מבעלי הפועל תל אביב
מבחינתם ההשקעה שלהם הסתיימה. ניסנוב | אריאל שלום
מיכאל מינצברג לורנס מינקון מקבוצת רכישה הפועל תל אביב
הפועל תל אביב יוצאת לדרך חדשה. מינצברג | דני מרון

למעשה, בהתאחדות מסבירים כי בסופו של יום, גם אם המשכורות יתעכבו מעט, האפשרות היחידה של האמריקאים תהיה לשלם אותם. אם וכאשר יעשו זאת, יהיה זה מה-2 מיליון דולר שהפקידו בנאמנות, כאשר בנוסף לגירעון שנוצר לא יישאר כמעט כלום מהסכום הזה שיוכל לסייע למועדון בעונה הבאה על מנת להגדיל את שכר השחקנים והשידרוג המקצועי והניהולי אותו רצו לבצע.

גם מתוך 5 מיליון שקל שאמורים להיכנס בעונה הבאה ממכירת שחקנים, מעל 3 מיליון שקל מהסכום יוחזר כהלוואת בעלים, לאחר שהבעלים הנוכחיים העבירו במהלך העונה הנוכחית את הסכום לצורך תפעול שוטף, בהסכם שמבטיח להם כי הכסף שייכנס בעונה הבאה מסטנדרד ליאז' ואולימפיקוס עבור אושר דוידה ודורון ליידנר יוחזר אליהם.

בסיטואציה הנוכחית, המנכ"ל לירן מוכתר, שעשה שמיניות באויר כדי לשלם את משכורות מרץ, נשאר בודד במערכה. עובדים, שחקנים, ספקים ונותני שירותים מרחרחים אם יקבלו משכורת או תשלום בתחילת החודש הבא, כאשר נראה כי נגמרו השפנים בכובע ולא ניתן יהיה למצוא פתרונות או קסמים בסדר גודל של 2 מיליון שקל כל חודש.

לירן מוכתר מנכ"ל הפועל תל אביב
לירן מוכתר | ברני ארדוב
אוהדי הפועל תל אביב
"משחקים על הכבוד של המועדון". אוהדי הפועל תל אביב | דני מרון

מעבר להכל, האווירה הזאת היא הנזק הכי גדול שיכול לבוא לקראת כניסת האמריקאים ביוני. אם עד עכשיו היה וייב חיובי של בעלים חדשים, העובדה ששניה לפני כניסתם מדברים על אפשרות של אי תשלום משכורות, תקציב נמוך יותר בעונה הבאה וקשיים תזרימיים, לא מוסיפים נקודות ופוגעים תדמיתית בכל התכנית הגדולה של האמריקאים למועדון.

כפי שהדברים מתנהלים כיום, האמריקאים צפויים לתבוע את הבעליים הנוכחיים על הגירעון שנוצר, אך הם חייבים להפריד את התביעה מהחובה לקחת אחריות על המועדון כבר מעכשיו. מאחורי הקלעים הם בקשר עם המועדון כבר מינואר, עובדים על תוכניות שיווקיות ומקצועיות, דייויד מינצברג כבר ערך מסיבת עיתונאים, ניק האמונד מדבר עם מאמנים, יש רשימות של שחקנים – אבל כל זה מתנהל במקביל לכך שאין כספים בקופה לשלם משכורות והמועדון מחפש "לקבץ נדבות". מתחייב כאן פתרון מיידי, כל יום שהפועל תל אביב בסיטואציה הזאת פוגע בדרך החדשה שהאמריקאים רוצים להביא למועדון, וגם באמון הקהל, שגם ככה חשדן בנגוע לבעלות החדשה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי