התובע דורש: הפחתת 3 נקודות לבית"ר ירושלים

play
איזה בלגן | דני מרון
המהומה במשחק של בני סכנין מול בית"ר ירושלים 09:00

בית"ר עומדת לדין על הפריצה למגרש של אוהדיה מול סכנין, אברמוב טוען שמאבטחים קראו לאוהדים "יהודי מלוכלך" והלהיטו את האווירה, התובע טוען: "כל הזמן הם אומרים שזה כתוצאה מהתרסה או שמתגרים בהם". הדיין: "אנחנו מודעים לאוזלת היד של המשטרה"

(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים עמדה היום (רביעי) לדין בגין התפרעות אוהדיה במשחק מול בני סכנין, שבמהלכם אוהדים של הקבוצה ירדו ועלו על כר הדשא והתעמתו עם מאבטחים באצטדיון שלמה ביטוח שבפתח תקוה. הקבוצות סיכמו ביניהן שלא יהיה קהל חוץ במשחקים ביניהן, על מנת להימנע מעימותים. תובע ההתאחדות ממליץ להוריד לקבוצה שלוש נקודות בפועל, ועוד שלוש נקודות על תנאי.

עורך הדין רוני מוזסון שמייצג את בית"ר אמר: "יש יחסים מצוינים עם סכנין, אבל לצערנו אנחנו נתקלים בעימותים לא בפעם הראשונה בין אוהדים, וכנראה גם לא בפעם האחרונה. אנחנו רוצים לפעול בשיתוף פעולה מול ועדת ליגה וגביע … ושהמשחקים בין הקבוצות יתקיימו ללא קהל חוץ.

"חשוב לי לציין שמועדון בית"ר ירושלים מגנה את האירועים ולראיה במהלך המשחק גם הבעלים אברמוב וגם הקפטן דגני באו ואמרו את שלהם. אבל לגבי האירועים עצמם, בניגוד לנטען, האיזור שזה קרה הוא לא שטח המגרש. היה אירוע ממש דומה בתחילת העונה נגד באר שבע עם רמזי ספורי שהקהל ירד אבל לא הגיע לכר הדשא. יש בכל איצטדיון שטח טכני של כמה מטרים שמאפשר לאותם מאבטחים במקרה של פריצה לתפוס את האוהדים, זה לא כר הדשא. אמנם זה איזור סטרילי אך הוא לא כר הדשא. אני לא אומר שאין פה עבירה, אך ההגדרה כר הדשא לא נכונה לכאן. אפשר לראות שהאוהדים טורחים לא לפרוץ למגרש, אלא לכיוון המאבטחים שמאחורי השער, אלה העובדות".

אוהדי בית"ר ירושלים
אוהדי בית"ר והמאבטחים | דני מרון
קהל בית"ר ירושלים
| דני מרון

הבעלים ברק אברמוב הבהיר: "הקהל לא ניסה להגיע לאוהדי סכנין, העימות היה עם המאבטחים". מוזסון: "היו קריאות גזעניות מצד אוהדי סכנין, היו מכות של מאבטחים לא מקצועיים, רואים אלימות קשה כלפי אוהדי בית"ר, בעיטות בראש, גז מדמיע שאסור להשתמש בו במגרש, ואפשר לראות זאת בסרטון. היה כאן שימוש יתר בכוח".

אברמוב: "האוהדים ישבו למטה והמאבטחים של סכנין אמרו להם 'שב,שב, יהודי מלוכלך' ודברים התחילו להתלהט. אני לא מצדיק כלום, אבל מאבטחים צריכים להרגיע, לא להלהיט, זה התפקיד שלהם. אני לא מצדיק כלום, אם צריך ניענש. אגב, גם אין אף עצור, אף אחד לא עשה את העבודה שלו, כל אלה שירדו ליציע ואף אחד לא נעצר, ובסוף אני משלם את המחיר. יש משטרה, יש אבטחה, שיזהו את האנשים ויטפלו בזה, למה אני צריך לשלם את המחיר?".

הדיין: "בעבר בית"ר הייתה מביאה כוח אבטחה משלה למשחקי חוץ נפיצים, במיוחד בשביל העניין הזה. אנחנו מודעים לאוזלת היד של המשטרה".

התובע ניר רשף: "לא נראה לי הגיוני שעשרות אוהדים יורדים לשטח המגרש. חלק קטן מהאוהדים היו על כר הדשא. זה נכון שבעלי הקבוצה עשה מעשה ראוי ונכון כדי לעצור את האנדרלמוסיה ולכן אנחנו לא אמורים לפגוע בכיסו אבל כן בקהל האוהדים. ההתפרצות הייתה כתוצאה מהתרסה, כל הזמן אומרים שזה כתוצאה מהתרסה או שמתגרים בהם. אני חושב שבתיק הזה צריך להוריד 3 נקודות בפועל ו-3 נקודות על תנאי, כאשר במקרה דומה של התפרצות גדולה, לא התפרצות של אוהד".

אבוקות בני סכנין בית"ר ירשולים
"זה מסוכן, זה אש וזה אנשים, מי שזורק אותם לא אכפת לו שזה פוגע באנשים". האבוקות של סכנין | דני מרון

גם סכנין עומדת לדין על התפרעות אוהדיה. הדיין פנה לנציג סכנין בנוגע לאבוקות: "לפני כן היו כאן אנשי באר שבע, רק בנס הדברים שם לא נגמרו באסון. זה מסוכן, זה אש וזה אנשים, מי שזורק אותם לא אכפת לו שזה פוגע באנשים". היו"ר מוחמד אבו יונס: "דיברתי עם הקהל, פניתי אליהם, אמרתי להם שאנחנו משחקים במושבה בגלל האבוקות שנזרקו בדוחא". הדיין: "לך לראיון שלך בסיום המשחק, תראה אוהדים שעומדים מאחוריך זורקים פחית למגרש. רק גמר לזרוק אותה, בחור מביא לו עוד פחית והוא זורק אותה לכיוון אוהדי בית"ר, אני אשלח אותך לראות את זה".