בלבול: "לבכר יש אופציות מדהימות, יש לו את הכישרון והאופי לעשות זאת"

play
אחד המועמדים. מרקו בלבול | לירון מולדובן
שוב נעצרה בטדי: מכבי חיפה ספגה בדקה ה-90 והפסידה להפועל ירושלים 03:22

מאמן מכבי חיפה לשעבר התייחס לתקופתו בירוק ("היה מדהים"), העזיבה הצפויה של בכר ("קשה לייעץ, אין שנייה לנשום שם") ועתידו: "רוצה להיות זה שמוביל את הפרויקט, זה שבונה את הסגל"

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

מרקו בלבול התראיין הערב (רביעי) לרדיו 103FM ונשאל האם הוא מרגיש פספוס על כך שסיים את דרכו במכבי חיפה, ואיך זה מרגיש לראות את ברק בכר מצעיד את המועדון הירוק לתארים. "לא, לא. אני אף פעם לא חי באם, אני לא יודע מה היה יכול לקרות, יכולתי לקחת אליפויות, יכולתי לא", אמר. "הייתה לי שם תקופה מדהימה, הייתי שם בשלוש קדנציות שונות כמאמן, כולן היו טובות. זה מועדון שגדלתי בו, זה הבית שלי. שמחתי מאוד שתרמתי להצלחה שלהם".

על היציאה הצפויה של ברק בכר לכוכב האדום בלגרד אמר בלבול, ששימש כעוזר מאמן בפרטיזן בלגרד: "נכון שמכבי חיפה זה מועדון ענק, אירופאי לכל דבר. זו החלטה, יש לך גם את מכבי חיפה, גם את הכוכב האדום, שני מועדונים גדולים מאוד. כיף שיש לך בחירה כזו. זו תרבות אחרת, מנטליות אחרת, אימונים אחרים. ברק, אם הוא יעבור, ברור שצריך לעשות את ההתאמות, יש לו גם את הכישרון וגם את האופי לעשות את הדברים האלה. שני מועדונים ענקיים, קהל גדול, הרגשתי את זה גם כשעבדתי במכבי חיפה, ביום יום את הלחץ האדיר להתמודד עם מועדונים גדולים. זו חוויה בלתי רגילה לעבוד במכבי חיפה וגם שם.

"קשה לייעץ, יש פה הרבה מאוד שיקולים מקצועיים ואישיים שצריך לקחת בחשבון. אני לא יכול לייעץ לו, באמת שלא. יש לו שתי אופציות מדהימות, גם מכבי חיפה וגם הכוכב האדום. אני בטוח שהוא יקבל את ההחלטה הנכונה עבור עצמו. ההרגשה בבלגרד היא מטורפת, לחץ מתמיד, אין לך שנייה אחת לנשום אוויר במשחק הזה. המון תשוקה של השחקנים. מדינה של ספורט, מקצוענות. מכבי חיפה באמת לא נופלת בשום דבר. קהל אוהדים חם, לוהט, אבל זו חוויה בלתי רגילה".

עוד במכבי חיפה

המעבר של ברק בכר מתקרב: ראשי מכבי חיפה נפגשו עם ראשי הכוכב האדום
גובה הפיצוי למכבי חיפה? "כשהכוכב האדום תפנה רשמית, היא תדע"
מכבי חיפה לא תערער, משחק ההכתרה יהיה ללא היציע הצפוני?

לשאלה מה מתאים יותר למכבי חיפה – מאמן ישראל או זר, השיב: "שאלה אולי הכי קשה שיש בכדורגל איזה מאמן לבחור. לכל תקופה, לכל קבוצה פילוסופיה אחרת. אני חושב שלא צריך לייעץ להם. אני החלפתי מאמן זר שם, פעמיים, בשני המקרים הצלחתי מאוד. אני לא יודע להגיד למה לא הצליח, אבל יש המון מאמנים זרים טובים, מאמנים ישראלים מצויינים. בסוף הם יעשו את הבחירה הנכונה".

על עתידו שלו אמר בלבול: "אני לא מרגיש שאני יוצא מהמעגל, כל הזמן יש אלי פניות. אתה רואה את המאמנים האירופאים שכל הזמן מחליפים מדינות, זה עוזר לך גם להתפתחות. בסופו של דבר אתה גם רוצה להינות מהדרך, זו אחת המטרות החשובות שלי. תמיד אני מרגיש שאני חוזר מאמן הרבה יותר טוב לליגה ממה שהייתי. אני לא פוסל שום פנייה ושם אתגר שבאמת יגרום לי להיות זה שמוביל את הפרויקט, זה שבונה את הסגל, שמכוון למקומות שאני רוצה להיות בהם. כרגע בשנה האחרונה הרבה דברים לא קסמו לי, בסופו של דבר הרגשתי שאני לא יכול להיות זה שמוביל את העניין אז בחרתי דברים אחרים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי