זהבי: "היינו צריכים לכבוש שלישייה במחצית, העונה הכל הולך קשה"

play
ערן זהבי חוגג עם שחקני מכבי תל אביב | דני מרון
מהפך ראשון העונה: מכבי תל אביב רשמה 1:2 ביתי על הפועל ירושלים 02:55

חלוץ מכבי תל אביב סיכם את ה-1:2: "משחק לפרוטוקול וזו הייתה האווירה". זיו אריה: "היינו צריכים לפגר 6:1 בהפסקה, הייתה בעיית גישה, זו לא הפועל ירושלים"

(גודל טקסט)

אחרי שני משחקים מתסכלים שבהם היא לא ניצחה ואחרי שהפסידה כבר בעונה הסדירה להפועל ירושלים, מכבי תל אביב ניצחה הערב (שבת) את הקבוצה של זיו אריה 1:2 במשחק שבו היא ביצעה לראשונה מהפך. דון הימם את הצהובים כבר אחרי דקה וחצי בזכות שגיאה של סבוריט, אך גיאגון איזן בתום מכבש לחצים (21) וזהבי חתם את המחצית הראשונה עם פנדל מדויק. מכבי תל אביב צימקה לנקודה את הפער מבאר שבע השנייה, שתפגוש ביום שני את מכבי חיפה אך המקום הראשון, לצערה, כבר לא בהישג יד.

ערן זהבי, שחקן מכבי תל אביב
"לפרוטוקול". זהבי | דני מרון

"לפני שהולכים לחצי גמר גביע מאוד חשוב להגיע עם ניצחון", סיכם ערן זהבי, "היכולת לא הייתה הכי טובה, אבל היו משחקים ששיחקנו טוב ולא יצאנו עם הנקודות. יכולנו לעשות את זה יותר קל ולכבוש שלושה שערים לפני המחצית, אבל העונה כנראה הכל הולך קשה. אלו משחקים שצריך להרוג אותם מוקדם ולנוח עם הכדור, אבל אנחנו לא מצליחים לעשות את זה".

על דור תורג'מן: "שיחק טוב, הוא פוטנציאל מעולה. אני מאמין שהוא יוכל לעזור לנו מאוד בעתיד".

על חצי גמר הגביע: "כל תואר חשוב מאוד למכבי תל אביב. האליפות כבר לא תהיה פה ונעשה הכול כדי לזכות בגביע. יהיה משחק מאוד קשה ביום רביעי עם אווירה אחרת ממה שהייתה פה. המשחק הזה היה בשביל הפרוטוקול וזו הייתה האווירה".

"אחרי שספגנו היינו טובים, יצרנו הזדמנויות וירדנו למחצית עם יתרון שהגיע לנו", אמר מאמן מכבי תל אביב אייטור קראנקה, "במחצית השנייה התחלתי לחשוב גם על חצי גמר הגביע ברביעי, חשבתי שזה זמן לנסות דברים. אני שמח כי קשה לנצח, לא שיחקנו טוב כמו שאנחנו צריכים להיות. תמיד צריך לקחת דברים מהמשחקים שלנו, מהיום צריך לקחת את זה שלא היינו אגרסיביים מספיק. בלי האגרסיביות יהיה קשה לנצח".

זיו אריה, מאמן הפועל ירושלים
מאוכזב. זיו אריה | דני מרון

בצד המפסיד ניתח זיו אריה: "במקום שהשער המהיר ייתן שקט וביטחון, המשך המחצית היה נוראי. המחצית הייתה צריכה להסתיים בפיגור 6:1, רגע לפני ההפסקה ספגנו פנדל גבולי עם המצאות של היד. בחצי השני היה יותר טוב, אבל מכבי תל אביב בבלומפילד זה לא פשוט. עשינו את המקסימום".

"הייתה בעיית גישה גם נגד באר שבע וגם במחצית הראשונה היום", המשיך אריה, "היינו מאוד רכים, לא קומפקטיים, זה לא היה הפועל ירושלים. במחצית השנייה כבר כן, הגענו למספיק מצבים כדי להשוות ולא הצלחנו. מה המטרות מעבר למחזור הרביעי? לחזור לנצח. מקום רביעי לא מעניין, אירופה לא רלוונטי מבחינתי. אנחנו אחרי שני הפסדים, צריכים להתכונן".

הראל שלום הוסיף: "התחלנו מצוין, אבל היו איבודים קטנים והפסדנו מאבקים, חבל. הרגשנו טוב ובהתחלה זה הלך לכיוון טוב, ננתח את זה ונלמד מזה. אני מעדיף לשחק כמגן שמאלי אבל אעשה מה שהמאמן מחליט, רוצה וצריך, מה שהקבוצה צריכה".