אייטור קראנקה: "לדבר במונחים של הצלחה או כישלון? זה מסר שגוי"

מכבי תל אביב מוכנה לבית"ר ירושלים בחצי גמר גביע המדינה (ד', 20:30). קראנקה: "יובאנוביץ' התאמן, אבל זה לא מבטיח דבר". ייני: "מוכנים להתקפות המעבר של בית"ר. יש לי אפס מחשבות על פרישה"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב ערוכה ומוכנה לחצי גמר גביע המדינה נגד בית"ר ירושלים מחר בחיפה (רביעי, 20:30) והיום נערכה מסיבת העיתונאים לקראת ההתמודדות. הצהובים מחזיקים בשיא של 24 זכיות בגביע המדינה, האחרונה ביניהן ב-2021. מכבי תל אביב לא הפסידה לבית"ר ירושלים 15 משחקים ברציפות בכל בליגה או בגביע (היה הפסד אחד בגביע הטוטו) ומקווים שזה לא יקרה דווקא מחר. בגמר תמתין המנצחת במפגש בין מכבי נתניה למ.ס. אשדוד הערב בבלומפילד.

המאמן אייטור קראנקה שיתף בנוגע למצבו של ג'ורג'ה יובאנוביץ': "הוא התאמן היום, אבל זה לא מבטיח כלום. אדבר עם הצוות הרפואי ואגשש איתו – כי הרי הוא יגיד לי שהוא בריא לגמרי. הוא ישחק רק אם יהיה מוכן ב-100 אחוז, לא ניקח סיכון".

אייטור קראנקה, מאמן מכבי תל אביב לפני חצי גמר גביע המדינה
"כשאתה בלחץ אתה לא מקבל את ההחלטות הטובות ביותר". קראנקה | אבי רוקח

קראנקה אמר במסיבת העיתונאים: "בית"ר ירושלים קבוצה טובה, אגרסיבית, יש לה שחקנים איכותיים. ניתחנו את הטעויות שעשינו נגדה, אני חושב שהשתפרנו מאז. כמובן שחשוב לדעת איך להתכונן ליריבה, אבל חשוב שנעשה את העבודה שלנו.

"תמיד יש לחץ, אני רגיל להתמודד איתו כי כשאתה בלחץ אתה לא מקבל את ההחלטות הטובות ביותר. אני צריך לשדר ביטחון, כמו שאני מבקש מהשחקנים לשדר. כישלון? זה מזכיר לי את מסיבת העיתונאים של יאניס אנטטקומפו. מה שחשוב זה כמה אתה עובד קשה בכל יום – וזה צריך להיות המסר. כשאתה עובד קשה ועושה את המקסימום, הסיכוי שלך להצליח עולה. אבל לפעמים זה עניין של מזל או טעויות. לדבר במונחים של כישלון או הצלחה זה מסר לא טוב.

"מכבי חיפה והפועל באר שבע? אני בטוח שבבית הדין של ההתאחדות יקבלו החלטות טובות".

שרן ייני, קפטן מכבי תל אביב לפני חצי גמר גביע המדינה
"אני עדיין רלוונטי". ייני | אבי רוקח

שרן ייני אמר: "אנחנו קבוצה שתמיד רודפת אחרי כל התארים ורוצה לנצח כל משחק. הגביע מאוד חשוב לנו, יש לנו משחק נגד קבוצה מצוינת ואטרקטיבית – נהיה צריכים להיות מאוד מרוכזים. אנחנו מכירים את השינויים שבית"ר עשתה, מנתחים אותה, מבינים את הכוונות של השחקנים שלה. אנחנו מרגישים מוכנים ובטוחים. אנחנו מוכנים להתקפות המעבר של בית"ר, נקשה על המסירות לשחקני ההתקפה שלהם… אבל אני לא רוצה לדבר על מה שנעשה.

"אני חושב שכל משחק הוא לגופו. גם ליריבות שלנו בצמרת היו תקופות שהן לא עשו משחקים טובים, אבל המטרה היא לנצח גם כשאתה לא טוב. לא תמיד להיראות טוב זה הדבר החשוב – אנחנו צריכים להביא משהו אחר וזה אופי. הגביע זה משהו אחר, שונה מהליגה, משחק נוק אאוט. ההכנה הפסיכולוגית אחרת.

"כמובן שאנחנו מאוכזבים מהתוצאות בליגה, אבל האכזבה לא מנהלת אותנו. אנחנו מגיעים לכל אימון נקיים ולעשות את המקסימום. זו המהות של ספורטאי. אנחנו בעונה שהמון שחקנים הבקיעו שערים. אנחנו רוצים להיות קבוצה שלמה שבה כולם שותפים, כולם מעזים, כולם מנסים להבקיע.

"מבחינה אישית אני נהנה מכל יום שאני מגיע לאימונים, מכל תרגיל, מכל משחק. יש לנו עזרים טכנולוגיים שבודקים מדדים, אני עדיין רלוונטי, אני מבסוט. מתי שהקבוצה תצטרך אותי – אני שם. לצערי שברתי כמה עצמות בפנים אז יצאתי מהרוטציה, אבל אני מחכה בסבלנות להזדמנות לחזור. יש לי אפס מחשבות על פרישה".