פרוייקט מנספורד: אחרי הכישלון, 18 שחקנים חתומים לעונה נוספת

play
מיטש גולדהאר עם בן מנספורד, ג'ק אנגלידיס | קובי אליהו
חזיזה וסבע מחקו שער אדיר של קניקובסקי, 1:3 נהדר למכבי חיפה על מכבי ת"א 04:08

השרביט עבר לבן מנספורד וכאבי הראש גדולים מאוד. רק שמונה שחקנים מסיימים חוזים אחרי עונת הכישלון וחלקם אפילו מועמדים להמשיך. איך מבצעים שינוי, מי מהליגיונרים שחזרו ישאר, האם ייני ינסה להיכנס לנעלי יצחקי ומה יעלה בגורל קראנקה?

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רוצה להתחדש לעונה הבאה. לבנות קבוצה טובה יותר עם שחקנים איכותיים יותר, אבל לא פחות מ-18 שחקנים שלה, שהיו שותפים לעונת הכישלון שתיכף מסתיימת, מחזיקים בחוזים גם לעונה הבאה. זו אולי המשימה הכי גדולה שניצבת כעת בפני המנכ"ל הנכנס בן מנספורד. ברק יצחקי כבר בחוץ. אמנם ישאר לעבוד עד שהעונה תסתיים, אבל השטח הוא כבר של הבריטי שחוזר לישראל ומדובר בפרוייקט של ממש. איך מחדשים ובונים מחדש כשיש כל כך הרבה שחקנים עם הסכמים לעונה נוספת?

רק שמונה שחקנים של הקבוצה מסיימים חוזים. באגף הזרים אנדרה ז'ראלדש ורארש אילייה. אצל הישראלים דניאל טננבאום, שרן ייני, מאור קנדיל, אופיר דוידזאדה, אייל גולסה ואבי ריקן. כל היתר ובתוכם מתן חוזז שמיעט לשחק, איילון אלמוג שחזר מאוסטריה או דן ביטון שהתעורר רק בחלק השני של העונה, מחזיקים בהסכמים לעונה הבאה.

שחקני מכבי תל אביב מרימים את המנכ"ל לשעבר בן מנספורד
כשהייתה דמות ניהולית בכירה הכול נראה אחרת. שחקני מכבי תל אביב נפרדים ממנספורד בסוף אוקטובר 2019 | ברני ארדוב

ייני בן ה-36 וחצי חזר לשחק במחזור האחרון מול מכבי חיפה אחרי פציעה ארוכה מאוד ואפילו שהמשחק היה בפרופיל הכי גבוה ומול הקבוצה הטובה בארץ, היה לו משחק טוב. הקפטן יכול לנצל את העובדה שיצחקי התפטר ולנסות לקפוץ על התפקיד שלו מתחת למנספורד, אבל ייני דיבר באחרונה במסיבת העיתונאים לפני חצי הגמר על כך שהוא רוצה להמשיך לשחק ואם לא ישנה תכניות לאור הפרישה של יצחקי, קרוב לוודאי שהוא יהיה השחקן הראשון שיחתום על חוזה חדש.

יתר השחקנים יעמדו לפתחו של מנספורד ושוב, למרות הכישלון העונה, לא בטוח שהמספר הנוכחי של 18 שחקנים עם חוזים לעונה הבאה לא יגדל כי כלפי דניאל טננבאום קיימת הערכה מקצועית גדולה ותחת מנספורד הוא היה שותף לאליפות כשוער דומיננטי. גם אופיר דוידזאדה עשוי לזכות להצעה מאחר שאין בכדורגל הישראלי מלאי גדול של מגנים שמאליים, אם כי קרוב לוודאי שמכבי תל אביב תרצה לתת צ'אנס לרוי רביבו שיחזור מהשאלה לצד מגן שמאלי זר.

גם אייל גולסה יהיה על השולחן של מנספורד מאחר שיש דעות מקצועיות טובות עליו באופן כללי ושמו תמיד יהיה מהבולטים שבין קשרי האמצע. חוזהו של אנריק סבוריט חודש אוטומטית אחרי שעמד במכסת המשחקים שהוצבה לו כדי להמשיך וביחד עם דריק לוקאסן הוא אמור להיות הבלם הפותח של הקבוצה.

אופיר דוידזאדה, אייל גולסה שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
לא מעט החלטות קריטיות יצטרך מנספורד לקבל | מאור אלקסלסי

אז איפה בכל זאת יהיו שינויים? מכבי תל אביב אמנם לא נוהגת להודיע לשחקנים עם חוזים שהם לא בתכניות, אבל יתכן שדווקא בחלון הזה ולאור הכישלון העונה, היא תשנה דרכיה ותעבור למצב צבירה חדש בו שחקנים שלא הוכיחו את עצמם יקבלו הודעה שהם מתבקשים לחפש קבוצות חדשות ומכבי תל אביב תשלים את שכרם. עד כה זה לא היה במדיניות של מיטש גולדהאר וזה גרם לכך ששחקנים לא רצו לזוז.

יש לקבוצה לא מעט שחקנים שלא תרמו העונה, בטח כיוון שהיו פצועים ואולי צריך לחשוב על דילול גם מהכיוון הזה, גם במחיר של השתתפות בשכרם. עידן נחמיאס, למשל, חוזר מפציעה ארוכה של קרע ברצועה הצולבת וספק אם יקבל הרבה דקות בעונה הבאה. שחקן כמוהו שהחסיר עונה שלמה בגלל פציעה צריך לשקול לעבור לעונת השאלה כדי לשחק בצורה קבועה ולחזור להיות אחד הבלמים הטובים בליגה, כזה שמוזמן אפילו לסגל הנבחרת הבוגרת.

לכל הליגיונרים שמכבי תל אביב החזירה בקיץ שעבר יש חוזים לעונה הבאה. ערן זהבי, דור פרץ, ניר ביטון ויונתן כהן עם חוזים לעונה נוספת. גם יוריס ואן אובריים עם חוזה לעונה הבאה, אבל נראה שבסיפור שלו יהיה יחסית קל לטפל, שכן הוא יכול למצוא די בקלות קבוצה בהולנד, משם הגיע לכאן, ומכבי תל אביב לא תצטרך להשתתף בהרבה כסף בחוזה שלו.

ויש גם שחקנים שעשויים להימכר. דניאל פרץ מחפש קבוצה בחו"ל, ג'ורג'ה יובאנוביץ' רוצה להתקדם למערב אירופה ופארפה גיאגון משוכנע שהוא יכול להגיע לליגות טובות יותר ואחרי הגזענות שהוא חווה כאן, יש לו עוד אינטרס לעבור למקום אחר. שלושתם לא קיבלו עד עכשיו הצעות רציניות מאירופה, בטח לא כאלה שלוו בהצעות רשמיות למכבי תל אביב לרכישתם.

כאן נכנסת השאלה הגדולה באשר לאייטור קראנקה. מיטש גולדהאר לא תיכנן להחליף אותו. לספרדי יש חוזה לעונה הבאה והדעות עליו במועדון היו טובות, על אף התוצאות הרעות, אבל כשיש כל כך הרבה שחקנים חתומים לעונה נוספת, יצטרך בעל הבית להחליט האם הוא יכול להישאר לעונה נוספת עם קרוב ל-20 שחקנים שלא הביאו קבלות בעונה החולפת וביחד איתם מאמן שהיה כאן חצי עונה, סיים במקום השלישי ולא הצליח להעפיל לגמר גביע המדינה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי