הפועל חיפה חויבה לפנות את קרית חיים: "גזר דין מוות למחלקת הנוער"

play
הבעלים הגיע. כץ | מאור אלקסלסי
סיימה את העונה בסטייל: הפועל חיפה הביסה 0:4 את מכבי בני ריינה 06:03

המאבק הארוך הסתיים עם החלטה חד משמעית של בית המשפט. במועדון יערערו: "ההסתדרות מניפה סכין מעל צווארינו". כץ ל-103FM: "בושה למדינת ישראל שזורקת ילדים לרחוב, נילחם ונראה לאן נגיע"

קבוצות: הפועל חיפה
(גודל טקסט)

בית המשפט הורה למועדון הפועל חיפה לפנות את מתחם האימונים בקרית חיים עד ה-15 באוגוסט. כזכור, בשנת 2020 דרשה ההסתדרות מבית המשפט להורות להפועל חיפה לפנות את המתחם שנמצא בבעלותה. אז טענו בהסתדרות שחוזה השכירות תם ואין הם מתכוונים לחדש אותו, מנגד טענו בהפועל חיפה שישנו סיכום בעל פה שהמגרש יישאר בידי המועדון ללא הגבלת זמן.

בשלוש השנים האחרונות נפגשו הצדדים לא מעט פעמים בבית המשפט ולא צלחו גישור והיום כאמור קיבלו במועדון את הבשורה הקשה מבחינתם. יצויין שמשרדי המועדון נמצאים במתחם וכל קבוצות מחלקת הנוער מתאמנות במגרשים בקרית חיים. כעת יצטרכו בהפועל חיפה למצוא מקום למאות ילדים כאשר בכל מקרה יש מצוקת מגרשים בעיר שכן במגרשים בדרום העיר מתאמנים נערים מקבוצות רבות ושונות בחיפה. במועדון יערערו על ההחלטה.

מאמן הפועל חיפה רוני לוי עם יואב כץ
מאמן הפועל חיפה רוני לוי עם יואב כץ | אתר רשמי, הפועל חיפה

בעלי המועדון יואב כץ הגיב להוראת בית המשפט הערב בתכנית הספורט ב-103FM: "בית המשפט טעה, וטעה בגדול, גם מבחינה חוקית, מוסרית, וגם מבחינת דאגה לנוער ולחינוך הנוער. אנחנו נלך ונערער לכל הגורמים המתאימים. מדברים כאן על לזרוק לרחובות, לפשע ולסמים – אלפי ילדים. אנחנו נילחם על זה ואני חושב שאנחנו נזכה בערעור", אמר.

עוד אמר הבעלים: "כל קבוצה, בייחוד בסדר גודל של הפועל חיפה, אבל כל קבוצה גדולה, לא יכולה להרשות לעצמה לשכור יום אחד מהבן אדם הזה, ויום אחד מהבן אדם הזה. בשביל להתקיים בטווח הארוך, כל קבוצה צריכה בית. זה היה הבית של הפועל חיפה במשך 60 שנה. עכשיו רוצים להוציא את הילדים מהבית. אני לא יודע כמה זמן ייקח הערעור, אנחנו נילחם ונראה לאן נגיע, אבל אנחנו נלחמים כאן על מהות קיום הפועל חיפה, שהיא בין המועדונים הגדולים בארץ, זו לא קריית שמונה, אף על פי שאני חולק על דעתו של זה שאמר שקריית שמונה לא חשובה לליגת העל, היא מאוד חשובה – אתה מביא ספורט לכל קצוות הארץ. כאן אתה מביא ספורט לחיפה, לאזור הקריות, שיש שם אלפי ילדים. זו בושה למדינת ישראל שזורקת ילדים לרחוב".

מהפועל חיפה נמסר: "זוהי החלטה שמנותקת מהמציאות והשלכותיה גזר דין מוות למחלקת הנוער של הפועל חיפה וגירוש אלפי ילדים לרחובות. ההסתדרות שהקימה את אצטדיון קרית חיים לפני למעלה מ-60 לטובת הפועל חיפה ומחלקת הנוער שלה היא גם זו שמניפה את הסכין מעל צווארינו. אנו מתכוונים להילחם בהחלטה בכל כוחותינו והאמצעים שעומדים לרשותינו וכמובן להגיש ערעור לבית המשפט".