"הוא לחלוטין בשל לאמן את מכבי חיפה, בקלות הייתי נותן לו את השרביט"

play
מי יחליף את ברק בכר כמאמן מכבי חיפה? | דני מרון
שחקני מכבי חיפה חוגגים זכייה באליפות 01:38

עזיבת בכר ("מיצה את עצמו"), ההחלטות של שחר ("מכיר הרבה בעלים שהיו לוקחים את אצילי?"), היעדר היריבות ("הליגה חלשה מאוד") והמועמד שלו להיות המאמן הבא. שלמה שרף מדבר בריאיון ב-103FM

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

שלמה שרף, שזכה עם מכבי חיפה בשתי האליפויות הראשונות בהיסטוריה שלה בשנות ה-80, עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על ההישג הגדול של הירוקים, העזיבה הצפויה של המאמן ברק בכר והמועמד האידיאלי שלו להחליפו על הקווים בסמי עופר בעונה הבאה.

שרף פתח את דבריו ואמר: "אני שמח בהצלחה של מכבי חיפה ואני חושב שהמועדון הזה מתנהל בצורה הכי מקצועית בכדורגל הישראלי. אני חושב שהוא מקור לחיקוי להרבה מועדונים אחרים שרוצים ושואפים להגיע לרמה הזו. מי שרוצה להצליח צריך לנהוג כפי שיענקל'ה שחר נוהג. הרבה דברים התחברו יחד בדרך להצלחה הזו – האצטדיון הנפלא, הניהול המקצועי וזה מקור לגאווה. גם ברגעים הקשים כששאמרו שאין אף קבוצה שעשתה ליגת האלופות וזכתה באליפות באותה עונה, כל הזמן אמרתי שאין קבוצה שיכולה להתחרות במכבי חיפה, וצדקתי".

האזינו לדברים

על כך שלא הייתה למכבי חיפה יריבה אמיתית: "אף קבוצה לא היתה טובה, הליגה היתה חלשה מאוד ולא הייתה קבוצה שהתנגדה לחיפה בצורה רצינית. גם באר שבע כשהיה נדמה שכן, היא תמיד כשלה ולא היה לה את הבגרות ואולי גם היעדר הניסיון של אליניב ברדה פגע במועדון. יש שחקנים טובים בבאר שבע שלא הצליחו להפיק מהם את המקסימום".

על יענקל'ה שחר: "ההחלטה שהוא קיבל, למשל להחתים את עומר אצילי בעונה האליפות הראשונה, אתה מכיר הרבה בעלי מועדונים שהיו לוקחים את אצילי במצב שנוצר? הוא עשה את זה. הוא רצה את אצילי אחרי עשר שנים ללא אליפות וזו הייתה החלטה נכונה. גם הבאתו של דיא סבע בינואר האחרון הייתה במקום. מכבי חיפה הייתה קצת בצליעה והוא הוסיף מימד חדש. ביחד עם אצילי, הם היו מאוד בולטים בהצלחה הזו".

שחקני מכבי חיפה |

על עזיבת ברק בכר לכוכב האדום: "צעד נכון, הוא מיצה את עצמו במכבי חיפה והבין שלעשות עוד אליפות זה כבר יהיה סיפור הרבה יותר קשה. הוא הלך למועדון שמשם השמיים הם הגבול. אם הוא יצליח בבלגרד, ייפתחו לו שערים ואולי הוא יגיע למועדון יותר גדול. לשחקנים יש שאיפה לשחק בחוץ וככה גם למאמנים. הוא קיבל הזדמנות לאמן קבוצה טובה מאוד".

המאמן הבא של מכבי חיפה: "דיברת על מאמן זר, אף זר לא הצליח במכבי חיפה. אם לא מביאים מאמן מוכח אז צריך ללכת על מאמן ישראלי שמכיר את הליגה ואת הכדורגל הישראלי. רן בן שמעון, מה פסול בו? הוא עשה עבודה נהדרת. לקח קבוצה בינונית, הביא אותה לפלייאוף עליון ועשה צרות לכל הקבוצות הגדולות. עם כל הצוות הגדול במכבי חיפה, אני רואה אותו כמאמן שיכול להצליח ובקלות הייתה נותן לו את שרביט האימון. יענקל'ה גם טעה עם מאמנים. הוא צריך לשקול טוב-טוב את המאמן הבא. בן שמעון היום בשל לחלוטין לאמן את מכבי חיפה".

רן בן שמעון | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי