ריקן: "בוחר לא להיפגע. לעולם לא אגיד מילה רעה על מכבי תל אביב"

play
אבי ריקן, שחקן מכבי תל אביב | מאור אלקסלסי
הקהל קילל את קראנקה, פרץ נתן למכבי תל אביב 1:2 דרמטי באשדוד 05:48

הקשר הוותיק ערך את הופעתו האחרונה אחרי 8 שנים: "אולי הפרידה טובה לשני הצדדים. שחקנים אחרים יצטרכו להיכנס לנעליים שלי"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אבי ריקן נפרד אתמול (שבת) סופית ורשמית ממכבי תל אביב. אחרי 8 שנים, שתי אליפויות, גביע אחד ושלוש זכיות בגביע הטוטו, הקשר בן ה-34 עוזב בראש מורם, וכבר מתכונן לאתגר הבא שימתין לו בקבוצה החדשה שיבחר.

"האמת שלא כל כך עיכלתי, רק כשהגענו לאצטדיון. אמרתי לחברים, אני רגיל להגיע לקרית שלום ולהיות איתם ולא עיכלתי שזה הסוף. הודיעו לי קצת לפני המשחק, במהלך השבוע. אני טוטאלי במה שאני עושה ורציתי לסיים את המשחק כמו שצריך, אני שמח שניצחנו וסיימנו את העונה עם קצת טעם טוב", סיכם ריקן. "זו הייתה עונה לא פשוטה. מחר אני אצא לחופש, אנוח ואתחיל להתכונן לעונה הבאה. כמו שהייתי טוטאלי פה, אני אהיה טוטאלי גם במקום הבא שאהיה בו".

מה הוא הרגיש כשעמד על נקודות החילוף: "דקות אחרונות במכבי תל אביב? לא חשבתי על זה, חשבתי איך לעזור לקבוצה לנצח את המשחק. לא שמתי לב, כשאני במגרש אני בתוך בועה ופחות שם לב למה שקורה מסביב. אחר כך הקהל נכנס למגרש והיינו חייבים להיכנס פנימה לחדר ההלבשה בהוראה של האבטחה, אחרת היה יכול להיות קצת יותר נחמד על המגרש עם האוהדים. דיברתי עם השחקנים ואנשי הצוות אחרי המשחק וזה היה מאוד חשוב לי, אנשים שהיו איתי וחיו איתי מהבוקר עד הלילה, היו דברים יותר טובים ופחות טובים – עברנו הכל ביחד. כשהחברים כל כך מחבקים ואוהבים, אתה נבחן ברגעים פחות טובים, בחברות ובביחד, והיו לנו לא מעט כאלה. זהו, מרגש".

האם הוא נפגע ממכבי תל אביב: "אני לא נפגע, אני כל כך השנים במקצוע וכל כך חסין, שאני בוחר לא להיפגע. המועדון הזה נתן לי כל כך הרבה שאני לא חושב שאי פעם אגיד עליו משהו לא טוב. אני חושב שגם החזרתי, בכל יום שלי ובכל הגעה לקריית שלום, השתדלתי להחזיר מה שאני אוכל, היה פה שיתוף פעולה מצוין. זכינו ביחד בהכל, משלב בתים בליגת האלופות ועד כל תואר אפשרי, ואני אקח רק את הדברים הטובים".

אבי ריקן, שחקן מכבי תל אביב
אחד מאהובי האוהדים. ריקן | אריאל שלום

האם הוא ידע במהלך החודש האחרון שלא ימשיך: "לא ידעתי סופית, יכולתי לשער. בסופו של דבר יש צוות ויש אחריות מקצועית וצריך לקבל החלטות גם אם הן פחות נעימות. הייתי פחות מרוצה, זה כן. יום אחד החברים ראו אותי קצת שפוף – אני לא בסגל כמה משחקים, לא יכול לשמוח. עבדתי מאוד קשה בשביל להוכיח שמקומי כן על המגרש. גם אם לא לשחק כן להיות חלק, זה היה מאוד חשוב לי. היה חצי גמר וחיפה בסמי עופר שזה משחק שהיה חשוב למועדון, ולא הייתי בסגל ולא הייתי חלק וזה קצת היה לי קשה. תמיד רציתי להיות חלק. חלק זה להיות בסגל, בחדר ההלבשה, להשפיע, להרגיש את השחקנים ולתרום מסביב. היה לי קצת קשה, אבל הייתי מקצוען עד הסוף ואני גאה בזה. אמרתי לעצמי 'אבי, בוא תסיים כמו שצריך שתסתכל אחורה תגיד שנתת והיית מקצוען עד הסוף', ואני שמח שכך היה".

מה מכבי תל אביב צריכה לעשות אחרת: "חשבתי שמונה שנים מה צריך לעשות, אני כבר לא חלק מהמועדון, יש מי שזה תפקידו. אני לא רוצה לתת טיפים ולהגיד מה כן ומה לא, שמונה שנים כן חשבתי והתעסקתי. בן מנספורד שיש לי הערכה מאוד גודלה אליו, אני בטוח שהוא יעבוד ויעשה מה שצריך כדי להחזיר את המועדון הזה לגדולתו. יש לי פינה חמה בלב ואף פעם לא אגיד חצי מילה רעה על המועדון. אין לי מילים רעות להגיד. אסיים בטוב ואני בטוח שהמועדון מעריך את מה שנתתי. אמנם זה לא נעים לסיים והכל בסדר, אבל אני חושב שאולי זה גם טוב לשני הצדדים. בשנתיים אחרונות הייתי בלי חוזה ואולי כן ממשיך ואולי לא וחוזה לשנה, אז אולי ייצא מזה טוב שזה נחתך עכשיו וכל צד ימשיך לדרך שלו. בסופו של דבר אבי ריקן היה הרבה מעבר לשחקן ושחקנים אחרים יצטרכו לתפוס את המקום הזה. יש מי שיתרום וייכנס לנעליים האלה, שחקנים יצטרכו לקחת אחריות".