פגרה? אוהדי חיפה נעצרו בחשד לתקיפת שוטרים, שוחררו והורחקו לחודש מהמגרשים

play
| מאור אלקסלסי
כ-50 אלף אוהדי מכבי חיפה חגגו אליפות שלישית ברצף ונפרדו מבכר 01:09

המשטרה הודיעה שבמהלך חגיגות האליפות של מכבי חיפה עוכבו ונעצרו 11 אוהדים, כולל שני אחים שעל פי החשד ניסו לתקוף שוטרי יס"מ. אחרי ששוחררו - הורחקו לחודש מהמגרשים

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

המשטרה הודיעה שבמהלך חגיגות האליפות של מכבי חיפה אתמול (ראשון) עוכבו ונעצרו 11 אוהדים. נרשמו לא מעט הפרות סדר, ובמהלך החגיגות במנהרות הכרמל המנהרות נסגרו לשלוש שעות וחצי.

מהמשטרה נמסר שהיא "פעלה אתמול לשמירה על בטחון האוהדים במהלך חגיגות האליפות של מכבי חיפה, במהלך הערב עוכבו ונעצרו סה"כ 11 אוהדים בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ושימוש באבוקות וחזיזים".

מאות שוטרים וסדרנים נפרסו משעות הצהריים בסביבת האצטדיון העירוני בחיפה, על מנת לשמור על הסדר והבטחון, לצד הסדרת התנועה במקום. השמטה טוענת שעיריית חיפה הגישה בקשה לקיום ארוע שימנה 30,000 איש כאשר בפועל הגיעו למקום עשרות אלפי אנשים.

לאור זאת התקבלה החלטה להפסיק את ההופעה ולפתוח את כלל הגדרות והשערים במקביל לפריסת כוחות שיטור נוספים במקום, על מנת להקל על העומס במקום למען שמירה על בטחונם של החוגגים. רק לאחר הקלה משמעותית של העומס במקום, אפשרה המשטרה את המשך ההופעה בבטחה.

במהלך החגיגות לוחמי יס"מ הבחינו במספר אוהדים, חלקם רעולי פנים, שעשו שימוש באבוקות וביקשו לעכב את אחד החשודים. לטענת המשטרה, "החשוד תקף את אחד השוטרים במכות אגרוף, וכשהשוטרים ניסו לעוצרו הגיע למקום אחיו החל גם הוא לתקוף את השוטרים תוך שחנק את אחד מהשוטרים בחוזקה והכה אותו. במהלך התקרית, אוהדים השליכו לעבר השוטרים בקבוקי קרח ובקבוקי זכוכית. כתוצאה מהארוע שני לוחמי יס"מ נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי רמב"ם בחיפה".

אוהדי מכבי חיפה בחגיגות האליפות
| מאור אלקסלסי

בהמשך מאות אוהדים הגיעו למנהרות הכרמל והפעילו במקום פירוטכניקה, המנהרות נסגרו לתנועת כלי רכב, בכוונת המשטרה לפעול לאיתורם של אותם מפרי הסדר באמצעות תיעוד שהגיע לידיה.

סך הכל עכבה המשטרה אתמול 8 אוהדים בחשד להפרת הסדר הציבורי, הכשלת שוטרים ושימוש בפירוטכניקה ועצרה 3 נוספים בגין תקיפת שוטרים והחזקת אבוקות.

ירין כהן בן ה-29 ואחיו ירדן כהן בן ה-28, מקרית מוצקין חשודים בתקיפת היסמניקים, התפרעות, באלימות פיזית כנגד שוטרי יס"מ ובהפרעה לשוטרים ובהחזקת אבוקות. המשטרה טוענת כי על אחד מהם נתפס סכין לדרמן. מנגד, סנגורם, עו"ד יעד נווה הציג לשופט אחסאן חלבי סרטון ממנו עולה כי לכאורה ספגו אלימות מצד השוטרים. השופט החליט לשחרר את שני האחים.

"עולה חשד, שהחשודים תקפו שוטרים במהלך חגיגת מסיבות האליפות, ואין להשלים עם התנהגות זו של תקיפת שוטרים", קבע השופט אחסאן חלבי, "אולם השאלה הנשאלת כעת בעת הבקשה להארכת מעצר היא, אם מתקיימות עילות מעצר המצדיקות את המשך המעצר, ובעיקר אם ניתן להלום את עילות המעצר, תוך שחרור בתנאים".

בהחלטת השיחרור ציין השופט חלבי כי לשניים אין הרשעות קודמות בעבירות אלימות וכן את טענותיהם בנוגע לאלימות שהופנתה כלפיהם.

הוא הורה על הרחקה שלהם מכל מגרש כדורגל למשך חודש ימים, עשרה ימים של אי יצירת קשר עם אף אדם בנוגע לחקירה, והתייצבות לחקירה על פי דרישה.