מסתמן: הגביע יוענק לבית"ר ירושלים, שעומדת בפני עונש כבד

play
טקס הענקת גביע המדינה באצטדיון סמי עופר | ברני ארדוב
אוהדי בית"ר ירושלים פרצו למגרש, נשיא המדינה חולץ על ידי המשטרה 00:07

למרות תקנון ההתאחדות, היו"ר שינו זוארץ נוטה להעניק את הגביע למועדון, משום שלגישתו התוצאה על כר הדשא היא שקובעת. עם זאת, בית"ר תעמוד לדין וצפויה לעונש כבד בעונה הבאה

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

מיד לאחר שריקת הסיום למשחק הניצחון של בית"ר ירושלים בגמר גביע המדינה, 0:3 על מכבי נתניה, החלה פארסה על כר הדשא, מחזה שבייש את כל הנוכחים באצטדיון בחיפה. יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ אף התבטא ואמר: "אני רוצה להתנצל בפני כל אוהדי הכדורגל על מה שהיה פה היום. זה אקורד סיום לעונה שהייתה מרובת אלימות לצערי, לראות את הנשיא מוברח פה ולא מסוגל לתת לקבוצה המנצחת את הגביע אחרי כל כך הרבה שנים שרצו לשמוח, זה היה רגע מביך בכדורגל הישראלי. זה רגע מאוד מאוד לא נעים לכדורגל שלנו ובכלל למדינה".

עם זאת, הגביע צפוי להימסר היום לבית"ר ירושלים אחרי שנלקח אמש על ידי אנשי ההתאחדות לכדורגל ולא הועבר לקבוצה. זוארץ יקיים הבוקר מספר שיחות ובראשן עם היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל ועם חברי הנהלה בכירים, כאשר עמדת היו"ר גורסת כי תוצאות צריכות להיקבע על כר הדשא ושם בית"ר ירושלים עשתה את העבודה שלה בצורה הכי טובה שניתן וניצחה 0:3. גם שר התרבות והספורט מיקי זוהר שעזב נסער את האיצטדיון בחיפה אחרי שטקס ההנפה בוטל בשל פריצת האוהדים, טוען כי אין מקום לקחת מבית"ר ירושלים את מה שהשיגה במגרש. זוארץ יקיים כאמור מספר שיחות, יקבל החלטה סופית וקרוב לוודאי שיורה על מסירת הגביע לבית"ר ירושלים עוד היום על מנת שהקבוצה תוכל לחגוג עם אוהדיה.

קהל בית"ר ירושלים פורץ למגרש גמר גביע המדינה
עונש כבד לעונה הבאה. אוהדי בית"ר על הדשא | מאור אלקסלסי

יחד עם זאת, מי שיקבע את השלכות פריצת האוהדים הוא תובע ההתאחדות לכדורגל שיעמיד את בית"ר ירושלים לדין וימסור את דרישת העונש שלו וכן בית הדין עצמו שידון בתיק בעוד שבוע. לא מן הנמנע כי בית"ר תספוג עונש משמעותי של אי השתתפות במפעל הגביע בעונה הבאה או הורדת נקודות ליגה, אבל ספק גדול אם בית הדין ימנע את זכיית הקבוצה בגביע מאחר שאירוע הפריצה היה 45 דקות אחרי סיום המשחק ולא פגע בספורטיביות של המשחק.

יש לציין שבהתאחדות לכדורגל מטילים על עצמם את מלוא האשמה לאירועים שהתרחשו על כר הדשא ולא מגלגלים אחריות לבית"ר ירושלים ובשל כך החליט זוארץ כבר אמש על הקמת ועדת חקירה חיצונית שתבחן את כל אירועי גמר הגביע ותמסור את מסקנותיה מערב כה עגום לכדורגל הישראלי, ששיאו הברחת נשיא המדינה מכר הדשא באמצע טקס הזכייה בגביע.