חגיגות הזכייה של בית"ר ירושלים בגביע יתקיימו הערב בגן סאקר

play
זה כבר מתחיל לברוח מהידיים של אברמוב. אוהדי בית"ר פורצים לכר הדשא אתמול | מערכת וואלה!, מיה בנאי
אוהדי בית"ר ירושלים פרצו למגרש, נשיא המדינה חולץ על ידי המשטרה 00:07

עיריית ירושלים תכננה לקיים את החגיגות גם בלי הגביע, הבעלים ברק אברמוב הטיל וטו ולאחר הודעת ההתאחדות שהגביע יועבר לקבוצה במהלך היום, נמסרה ההודעה רשמית על קיום האירוע החגיגי. משה פרץ יופיע

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

ההתאחדות לכדורגל אישרה שהגביע יוענק לבית"ר ירושלים ויועבר לידיה במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג עוד היום, וכצפוי זמן מאוד קצר אחר כך נמסרה ההודעה הרשמית על כך שחגיגות הזכייה בגביע המדינה יתקיימו הערב (רביעי) בגן סאקר.

האוהדים יוכלו להגיע לגן סאקר החל מ-18:00 וכעבור שעה ייפתחו החגיגות, במהלכן תתקיים הופעה של משה פרץ. האירוע יתקיים לאחר מרתון שיחות ליליות בין ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בית הנשיא וההתאחדות לכדורגל, לאור העובדה שתחילה בעלי המועדון ברק אברמוב הטיל וטו על קיום החגיגות כל עוד הגביע לא בידי המועדון.

אוהדי בית"ר ירושלים, גמר גביע המדינה
אוהדי בית"ר ירושלים, גמר גביע המדינה | ברני ארדוב

הסיטואציה ההזויה בכל הנוגע לחגיגות נמשכה במשך שעות ארוכות. בבית"ר רצו לקחת איתם את הגביע לפני שעזבו את האיצטדיון אתמול, אך ההתאחדות הודיעה כי בשל העובדה שהוא לא הוענק לה ובעקבות האירועים שאחרי הגמר, היא עדיין לא מקבלת אותו ומוגדרת כמחזיקת הגביע הרשמית.

בלחץ של עיריית ירושלים, התקבלה החלטת ביניים שהחגיגות יתקיימו גם ללא הגביע, אך בעלי הקבוצה ברק אברמוב ששמע על כך ביטל זאת על הסף והבהיר שללא הגביע לא יתקיימו חגיגות. כאמור לעיל, כעת עם הודעת ההתאחדות על הענקת הגביע, העניין הוסדר והחגיגות יתקיימו כמתוכנן.

אברמוב היה מתוסכל מאוד בסיום. מצד אחד הוא כעס מאוד על הרמיזות שיצאו מכיוון ההתאחדות, ומנגד התאכזב מהקהל שלו ולא נהנה משום רגע. כשהגיע להתראיין, הוא נשאל קודם על הזכייה בגביע, אבל לא התחשק לו בכלל לדבר על גביע או על כל הדברים הטובים שקרו בבית"ר השנה. הוא ישר הוציא את כל מה שהיה לו בבטן על העובדה שעולה על הפרק האפשרות שישללו מהקבוצה את התואר, כמו גם את התסכול מהקהל.

אברמוב ישבור את הראש בקיץ וינסה להבין איך בהידברות עם האוהדים הוא משיג יותר ממה שהשיג עד היום. אין לו את המיליונים כדי להתחיל לפזר מצלמות ויחידות אבטחה מטעם המועדון כדי לתפוס עשבים שוטים או כאלה שמובילים לאירועים שגורמים למועדון נזק כלכלי ותדמיתי. האפשרות שלו היא רק באמצעות הידברות. הוא הרוויח הרבה נקודות זכות מהקהל בעונה הזאת. הוא מפרגן לאוהדים ועמד מאחוריהם גם אחרי הפריצה לדשא מול סכנין, אך בשלב מסוים יגיע שלב שגם הקרדיט של אברמוב לקהל ייגמר. הוא לא מתכוון להגיע למצב של טביב או חוגג ולהילחם בקהל, הוא מנסה לייצר שיח שבמסגרתו הקהל ייקח אחריות. הייתה תקופה שזה איכשהו "עבר", אבל בחלק האחרון של העונה – והשיא הגיע אתמול – כבר הייתה תחושה שזה מתחיל לברוח לבית"ר מהידיים.

אוהדי בית"ר ירושלים פורצים לדשא גמר גביע המדינה
זה כבר מתחיל לברוח מהידיים של אברמוב. אוהדי בית"ר פורצים לכר הדשא אתמול | מערכת וואלה!, מיה בנאי

זה התחיל אתמול בהשלכת אבוקות שגרמו להפסקת משחק, בחפץ שפגע בפטריק טוומאסי, בחפצים נוספים שהושלכו לכר הדשא, עם מספר פעמים שאוהדים פרצו למגרש במהלך המשחק. השיא הגיע כמובן בטקס הנפת הגביע. ההתאחדות אמנם לוקחת על עצמה את האשמה על האירועים אתמול, אבל אוהדי בית"ר חצו גבול. תחילה היו על הדשא כמה מאות ששום כוח לא ניסה לפנות, וכשכבר פינו אותם והחל טקס חלוקת המדליות, פרצו האלפים מהיציע הדרומי אל כר הדשא, הגיעו עד לבמה עליה עמד הנשיא הרצוג שחולץ, וניסו לקחת את הגביע. את המדליות מאיר הרוש הציל והחביא בחולצתו, אבל האוהדים הספיקם לקחת את מכשיר הזיקוקים של ההתאחדות והפעילו אותו. כמובן שלאחר מכן הם סירבו להתפנות מהדשא, עד שהוחלט לבטל את הטקס.

האירועים אתמול קודם כל פגעו תדמיתית בכל הענף, אבל כל אוהד שירד אתמול לדשא פגע קודם כל בבעלים, במאמן ובשחקנים שהביאו לו גביע אחרי 14 שנה. היה מגיע לאופיר קריאף ליהנות מההנפה ואחריו כל השחקנים. הגיע ליוסי אבוקסיס שעשה קסמים ולברק אברמוב שכל כך רצה את הגביע הזה. לאף אחד לא הגיע לסיים ככה את הערב הזה, אבל יש כאלה שלא אכפת להם מאף אחד, הם מכירים רק את החוקים שהם ממציאים. "הם יצטרכו להשתנות. אם הם לא מסוגלים לעשות את זה, אז בית"ר לא תוכל להגיע לשום דבר", אמר גורם בכיר במועדון.

וזאת אולי הבעיה: דברים שהיו מותרים בשנות ה-90 כבר אסורים היום, אבל חלק מאוהדי בית"ר עדיין נשארו שם. אוהדי בית"ר תמיד מתלוננים על בית הדין ועל כך שקהלים אחרים עושים דברים לא פחות גרועים, בהרבה מאוד הם מקרים הם צודקים, אבל זה כבר הפך לסוג של תירוץ, אולי אפילו סוג של תמריץ לשמור על הישן והטוב, להיות הפרסומת הכי טובה לכל הסטיגמות הרעות על אוהדי בית"ר. בית"ר תיענש בחומרה בעקבות האירועים, אך הפגיעה התדמיתית לא פחות חשובה. אחרי שהכל ייגמר, ברק אברמוב יצטרך להעלות הילוך ברמת התקשורת עם הקהל כדי לנסות ליישר אותו ולגרום לאוהדים להפנים פעם אחת ולתמיד: ככה זה לא יכול להימשך.