"שועה? הסברתי לו שהוא יכול להגיע לרמת שכר מטורפת ולהסתדר בחיים"

play
ירדן שועה שחקן בית"ר ירושלים בחימום | מאור אלקסלסי
שועה כיכב, פריידי חגג: בית"ר הביסה 0:3 את נתניה וזכתה בגביע 04:01

השינוי של שועה ("אחד הטובים שאימנתי"), עתידו של ניקולאסקו ("אי אפשר להחזיק שחקן שיש לו הצעה פי 5") והביקורות אחרי הגמר ("מי שאמר את זה אידיוט"). יוסי אבוקסיס, מאמן בית"ר ירושלים, בריאיון

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי הזכייה בגביע המדינה והחגיגות הגדולות, מאמן בית"ר ירושלים יוסי אבוקסיס התראיין בתוכנית הספורט של 103FM ודיבר על עתידו של יון ניקולאסקו, השיפור של ירדן שועה, פספוס הפלייאוף העליון, הסגל שתעמיד הקבוצה בעונה הבאה והחלק של ברק אברמוב בהצלחה.

האזינו לריאיון

אבוקסיס נשאל על עתידו של ניקולאסקו, שעשוי לעזוב את בית"ר: "זה השחקן שעשה לנו את כל השינוי כשהוא הגיע במחזורים הראשונים. עם זאת, בכל העולם יש שחקנים שמקבלים הצעות וחוזים פי 4 ו-5 ממה שהם מרוויחים. אני אומר שאם שחקנים מקבלים חוזים כאלה ואתה לא יכול להחזיק אותם, עדיף לשחרר. אין מה לעשות, זה הכדורגל. נלחמנו עליו בתחילת העונה, גם ברק וגם אני, זכרתי אותו כשחקן טוב ואני שמח שהצלחנו איתו. אני שמח שברק הסכים לשלם עליו קצת כסף, ואני חושב שששחקנים שיש להם הצעות ב-600 אלף ויש להם חוזים של 130 או 120 בבית"ר, אתה לא יכול להתמודד עם זה כי זה הכדורגל. הייתי שמח אם הוא היה נשאר אבל אם שחקנים לא רוצים להישאר בגלל שיש להם הצעות גדולות יותר, אני גם מבין את זה".

בדרך החוצה? ניקולאסקו
בדרך החוצה? ניקולאסקו | מאור אלקסלסי

על השדרוג האדיר שירדן שועה עשה תחתיו: "הוא הבין שהוא בשנה אחרונה של החוזה שלו ואחרי כל כך הרבה ירידות שהיו לו, צריך לעשות שינוי. היו לי איתו כמה שיחות. עם מה שיש לו ברגליים – מסירה אדירה, קרוס מצוין ובעיטה טובה, אני חושב שהוא יכול להיות שחקן הרבה יותר טוב. אני חושב שהשנה הזו הוא עשה שינוי ובשנה הבאה הוא יכול להיות שחקן טוב יותר כי הוא הבין שכשהוא ממושמע יש תוצאות וכל המדינה מדברת עליו לטובה היום. אני שמח שעזרתי לו, אבל בגדול זה השחקן עצמו שעשה שינוי בראש. אנחנו מדברים ונותנים הוראות אבל שחקנים צריכים לבצע והוא עשה התקדמות אדירה. אני שמח בשבילו ויש לו חלק גדול בהצלחה שלנו. זה מחמיא מאוד שאומרים שאני מצליח להוציא ממנו דברים, אני שומע את זה הרבה, אך הקרדיט מגיע לשחקן עצמו. אני כל הזמן מנסה להסביר לו שהוא יכול להגיע לרמות שכר מטורפות ולהסתדר בחיים בזכות הכדורגל. הוא עשה עונה טובה מאוד והוא יכול הרבה יותר, הפוטנציאל שלו מטורף, הוא אחד השחקנים הכי טובים שאימנתי".

ירדן שועה | מאור אלקסלסי

איך תיראה בית"ר ירושלים בעונה הבאה: "אנחנו מנסים להשאיר את רוב השחקנים, בטח מי שיש לו חוזה. חלק מסיימים וננסה להשאיר גם אותם. יש כמה עמדות שאנחנו מנסים להתחזק ולעשות קבוצה שתוכל להיות לפחות בפלייאוף העליון. השנה פספסנו את זה בגלל גיבנת ההפסדים מתחילת העונה, הגענו לסוף סחוטים ועם סגל קצר. אנחנו יכולים לבנות קבוצה יותר טובה ומאוזנת שתספוג הרבה פחות, אבל זה תלוי בסגל שיהיה לנו. פספוס הפלייאוף העליון העונה? היינו בתקופה מצוינת, מקום רביעי, אבל החלק ההתקפי היה מותש, כי הוא שיחק את כל המשחקים. קבוצות למדו אותנו ולא היו לנו אופציות בהתקפה. פריידי הגיע לא בכושר וביום האחרון של החלון. אחר כך הוא נפצע שוב ולקח לו זמן. לא היה לנו אותו במלחמה על הפלייאוף. אם הוא היה מגיע חודש לפני ויותר בכושר, היינו נכנסים לשם, אין לי ספק. נגד הפועל ת"א במשחק הקריטי עשינו כמה טעויות וזה לא היה תלוי בנו יותר. היו לנו שלושה שבועות רעים והסגל לא היה מספיק רחב".

על סרגיי בורודין ששוחרר: "הוא איבד את המקום בהרכב לאורי דהן, אני חושב שאורי עשה עונה טובה. ננסה להביא בעמדה הזאת שחקן אחר עכשיו".

על הטענות והביקורות כי הכניסה שלו למגרש אחרי השער השלישי בגמר הייתה חלק מהתלהמות הקהל: "מי שאמר את זה הוא אידיוט אחד גדול. אני לא יודע מי אמר, אבל הוא אידיוט גדול. אתם רואים בכל העולם שמאמנים קופצים ונכנסים ברגע של שמחה".

יוסי אבוקסיס חוגג זכייה שלישית בגביע
יוסי אבוקסיס חוגג זכייה שלישית בגביע | ברני ארדוב

על ברק אברמוב: "אם לא ברק, לא הייתה בית"ר ירושלים, הקבוצה הייתה בליגה א' היום. היינו בקשר ישיר בימים שלפני הקנייה, להיכנס לזה – סכומים מטורפים והמון כסף ותשלום של חובות. הוא אפשר לנו להביא שניים-שלושה שחקנים טובים ששידרגו אותנו, וגם בינואר התחזקנו. ברק הוא אחד שמבין כדורגל, וכיף לדבר עם אנשים שמבינים כדורגל, בטח בעלים שמביעים את דעתם. לא תמיד אנחונ מסכימים על הכל, זה הרי כדורגל, אבל יש בינינו כבוד וזה הדבר הכי חשוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי