"ישבתי במרפסת וראיתי יירוט של 25 טילים": סוליימאנוב בראיון

play
שאפי סוליימאנוב | מאור אלקסלסי
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 16.6 05:03

הקטטה וההרחקה ("אני לא אשם, מעולם לא התחלתי מריבה"), החיים בארץ ("הרגשתי בבית"), ברדה ("רצה שאשאר") והמונדיאליטו ("הכוכבים הסתדרו לישראל"): שאפי סיכם ברוסיה את התקופה בהפועל באר שבע. וגם: גלוך, איביץ' והסלידה מחומוס

(גודל טקסט)

שאפי סוליימאנוב הציג יכולת לא רעה בהפועל באר שבע, אבל סיים את דרכו בקבוצה בטונים צורמים לאחר שהורחק ל-10 משחקים בשל חלקו בקטטה נגד שחקני מכבי חיפה במשחק האחרון בין הקבוצות. היום (שבת) פורסם ברוסיה ריאיון נרחב עם השחקן, ששיתף בהרבה מאוד פרטים מהחוויה שלו בישראל.

"אני חושב שההרחקה הביאה לכך שסיימתי בבאר שבע. הייתי יכול לשחק רק באירופה, אבל לא כל קבוצה הייתה מסכימה לזה", סיפר סוליימאנוב לאתר MatchTV. "סליחה, אבל אני לא מרגיש האשם העיקרי. לא התכוונתי לריב עם אף אחד. אפשר לראות בהילוכים החוזרים שאני חטפתי את המכה הראשונה, ואז הגבתי".

הרוסי בן ה-23 תיאר את השתלשלות האירועים מנקודת מבטו: "חגגנו שער ניצחון, ראיתי שהתחיל בלאגן ודחפו שחקן הקבוצה שלי. לא רציתי להרביץ לאף אחד, מעולם לא התחלתי מריבה בחיי". שאפי הוסיף שבניסיונו להפריד, הוא ספג מכה מאחור בראשו, סטר בחזרה לשחקן יריב (דולב חזיזה) ובהמשך התברר לו שבכלל הוכה על ידי מישהו אחר, לכן הוא התנצל בפני חזיזה לאחר המשחק והשניים יישרו את ההדורים.

שחקן הפועל באר שבע איתי שכטר מחזיק את שאפי סוליימאנוב
שחקן הפועל באר שבע איתי שכטר מחזיק את שאפי סוליימאנוב | דני מרון

סוליימאנוב, שבמהלך העונה הורחק לארבעה משחקים בעקבות עבירה גסה על עדן קארצב, הבהיר שגם עם אקס מכבי נתניה הוא ליבן את העניינים: "אני לא טיפוס נקמן, תמיד מוכן לפתור קונפליקטים. קארצב פגע בי חמש-שש פעמים במשחק ההוא, ולפני שנכנסתי בו, הוא דרך עליי ונתן לי מרפק. השופט שתק, אז הגבתי. אחרי המשחק דיברנו ברוגע, ברוסית, ולחצנו ידיים".

על התקופה בהפועל באר שבע: "אחד המאמנים והמעסה דיברו רוסית, יש המון דוברי רוסית בישראל. אליניב ברדה תמיד תמך בי ואמר לי אחרי ההרחקה 'דברים כאלה קורים בישראל'. הוא רצה שאשאר, אבל זה לא היה תלוי בו. הוא מאמן טוב, מבין בכדורגל ושומר על השחקנים שלו. הוא בחור טוב, מאחל לו רק את הטוב ביותר".

העיר באר שבע והחיים בישראל: "זה מקום טוב מאוד לגור בו, מודרני, עם מרכזי קניות ותשתיות מפותחות. 40 דקות מהים התיכון, קצת יותר לים המלח. הים האדום רחוק שלוש שעות וחצי של נסיעה, לא הייתי שם. החופים נקיים, המים חמים וגם מזג אוויר במהלך היום, אבל בערב נוח. אנשים מאוד אוהבים כדורגל שם, לא ציפיתי לראות את זה בישראל. בבאר שבע, אגב, יש קהילה גדולה של עולים מדאגסטן. הרגשתי שם בבית".

מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה עם שאפי סוליימאנוב
מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה עם שאפי סוליימאנוב | מאור אלקסלסי

סוליימאנוב נשאל על המצב הביטחוני וענה: "בכל התקופה שלי בישראל נורו טילים מעזה פעם אחת. באופן כללי, לא הייתי לחוץ מזה. ישבתי במרפסת וראיתי את כיפת ברזל מיירטת בערך 25 טילים. היה רעש עצום, ענן עשן, וזהו. לא יודע איפה נפלו הרסיסים, זה לא היה קרוב אליי".

השחקן התייחס לכדורגל הישראלי ולהצלחת נבחרת הנוער במונדיאליטו: "לא עקבתי מקרוב, אני יודע שהם זכו במדליית ארד ושנה לפני כן במדליית כסף ביורו. הם עבדו המון על פיתוח שחקנים. משחקי הנוער משודרים בטלוויזיה, ובערים הקטנות אנשים גם הולכים לאצטדיון. אני חושב שהתנאים ברוסיה יותר טובים. האם הדור הזה שלהם יותר מוכשר משלנו? כנראה שההבדלים קטנים. אולי הכוכבים הסתדרו לישראל במונדיאליטו, אבל העניין בכדורגל במדינה הוא גדול בכל הרמות".

שאפי נשאל לגבי אוסקר גלוך, כיוון שאביו מקסים עלה ארצה מרוסיה: "שיחקתי נגדו כשהוא היה במכבי, אצל ולדימיר איביץ'. לא הייתי אומר שהוא הראה יותר מדי נגדנו, אבל אין ספק שהוא מוכשר. לא סתם זלצבורג שילמה עליו 7 מיליון יורו כשהוא בגיל הזה".

שאפי סוליימאנוב הפועל באר שבע
שאפי סוליימאנוב הפועל באר שבע | דני מרון

סוליימאנוב המשיך: "למה אתגעגע בישראל? המסגד בירושלים, האנשים והים. כמובן שלא הלכתי שם לכותל המערבי. אני זוכר שהלכתי קצת לאיבוד בניסיון להגיע למסגד בלי לעבור בכותל, והסתבר שיש דרכים נפרדות לכולם. אוכל? חומוס וטחינה זה לא בשבילי, משהו חסר לי שם. לגבי בשר אין תלונות, הישראלים מבשלים אותו נהדר".

המראיין שאל מה הוביל לירידה מאז גיל 19, שכן בזמנו צפו לו עתיד מזהיר יותר. הוא השיב: "אם תראו משחקים שלי בישראל, היכולת שלי לא פחות טובה משהייתה. אין אחד שיכול לבוא אליי בטענות על משמעת אימונים. אני מתאמן יותר ממה שדורשים ממני ושומר על עצמי. בקרוב אגיע לרמה אפילו יותר גבוהה, אם אשחק ברוסיה אתם תראו".

סוליימאנוב אמור לחזור לקרסנודאר שמחזיקה בזכויות עליו, אבל לפי הדיווחים אינו צפוי להישאר בקבוצה בה מאמן כעת איביץ'. קאזאן סומנה כמי שעשויה לקלוט את שחקן הכנף. "אני מכיר את איביץ' ממכבי תל אביב, שיחקתי נגדו. מעולם לא דיברנו בארבע עיניים, אבל שמעתי עליו דברים טובים. הוא זכה בשתי אליפויות בישראל, הוא מאמן טוב ואדם טוב לפי מה שאמרו לי. אם אצליח ליצור איתו קשר כשאגיע לקרסנודאר, אשמח. לגבי קאזאן אין מה לומר כרגע, שמעתי שיש התעניינות אבל לא קיבלתי הצעה. עדיין לא יודע איפה אשחק בעונה הבאה. אני חתום לעוד שנתיים בקרסנודאר, התקשרתי למנכ"ל שם ודיברתי איתו על הסיטואציה. סביר להניח שלא אשאר שם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי