אבישי כהן: "כיף להעניק מתנה כזאת לאוהדים"

play
אבישי כהן מחלק כדורים בתחרות של מגה ספורט | יחצ
אבישי כהן מחלק כדורים בתחרות של מגה ספורט 03:43

שלושה מאוהדי בית"ר ירושלים הוזמנו לסניף מגה ספורט בקניון מלחה, שם קיבלו כדורי משחק חתומים על ידי שלושת הכובשים בגמר הגביע. להפתעתם, אבישי כהן העניק להם את הכדורים. חגית אציל כהן, מנהלת מחלקת השיווק של מגה ספורט: "התהליך? בתוך שנייה זה התפוצץ ברשת"

(גודל טקסט)

שלושה מאוהדי בית"ר ירושלים, אוראל שמואל, אור סיני ומתן לב ארי, הוזמנו השבוע לסניף מגה ספורט בקניון מלחה בירושלים וזכו לחוויה שספק אם ישכחו: הם קיבלו את כדורי המשחק בגמר גביע המדינה, שבו זכתה קבוצתם, וכל אחד מהכדורים חתום על ידי השחקן שהבקיע בו את השער בדרך לניצחון 0:3 על מכבי נתניה. להפתעתם, את המתנה העניק להם שחקן הקבוצה, אבישי כהן.

"במשחק האליפות ב-1997 הייתי ילד בן 3, על הידיים של אבא, ואני לא זוכר הרבה פרטים חוץ מההרגשה של ילד קטן שהלב שלו נצבע צהוב-שחור לכל החיים. אחרי שבוע אבא השיג לי כדור חתום עם שמות שחקני הקבוצה, ושמרתי אותו במשך 20 שנה בארון, עד שיום אחד אמא החליטה לעשות סדר וזרקה את הכדור המצ'וקמק לפח", מספר סיני.

"היום, אבא שלי כבר איש מבוגר וחולה, שלא יכול לבוא למשחקים. לפני שיצאתי לחיפה, הבטחתי לו שנביא את הגביע ובגול השני כבר בכיתי כמו ילד קטן. החלום שלי היה להביא לו הפעם כדור חתום, והפעם אין סיכוי שאמא תתקרב אליו".

גם ללב ארי סיפור די דומה. "מאז שאני זוכר את עצמי גדלתי באיצטדיון טדי, ולבר המצווה קיבלתי כדור חתום על ידי שחקני בית"ר. לפני כמה שנים עברתי לחו"ל, ורציתי להרגיש קרוב לקבוצה גם משם, אז לקחתי את הכדור איתי, אבל איבדתי אותו במעבר. גמר גביע המדינה היה המשחק הראשון שראיתי במגרשים מאז שחזרתי לארץ. כל כך התרגשתי. בשידור החוזר בבית – כי בזמן המשחק בגולים, מי שם לב? – ראיתי שהשופט מסר את כל הכדורים ושהם נחתמו על ידי הכובשים. אהיה מאושר להחזיר הביתה כדור כל כך מיוחד".

במהלך גמר הגביע, בכל פעם שהובקע שער, לקח השופט את הכדור והכניס אותו לשק ממותג של מגה ספורט. השחקן הכובש חתם על הכדור, וכמה ימים אחר כך יצאו ההתאחדות לכדורגל ומגה ספורט במבצע: שלושת האוהדים שיסבירו בצורה המקורית ביותר מדוע הכדורים הללו מגיעים להם, יקבלו אותם. אוראל, אור ומתן נבחרו.

"הייתי ביציע, והיינו בטירוף, אז ממש לא שמתי לב למה שקורה", מודה סיני. "אחר כך ראיתי בטלוויזיה שקורה משהו, וקראתי את הפוסט של מגה ספורט. הפעם הכדור הזה נשאר אצלי בבית, ולא יגיע לידיים של אף אחד".

"חזרתי בזמן והתרגשתי כמו ילד", מחייך לב ארי. "אני ממתקן את הכדור עם GPS, ומכסה אותו טוב טוב. הפעם הוא יישמר".

שחקן בית"ר ירושלים אבישי כהן מול שחקן מכבי תל אביב דור פרץ
שחקן בית"ר ירושלים אבישי כהן מול שחקן מכבי תל אביב דור פרץ | מאור אלקסלסי

כהן פתח בהרכב הקבוצה בגמר. בזמן שהאוהדים שוחחו בכניסה לסניף וסיפרו על הנסיבות שהביאו לזכייתם, הוא נכנס בהפתעה והעניק להם את המתנה. "נראה לי ניקולאסקו היה רוצה לקחת את הכדור, וגם פרדי וירדן, שכבשו אחריו. כיף להעניק את זה לאוהדים שבאו ועודדו אותנו. כשחקן שגדל במועדון, ההתרגשות לזכות בגביע הייתה עצומה. תיהנו מזה, ותשמרו על הכדורים. אל תשחקו איתם", הוא מזהיר את הזוכים.

חגית אציל כהן, מנהלת מחלקת השיווק של מגה ספורט, מספרת על התהליך שהוביל לטקס המקורי: "זה מתחיל משיתוף הפעולה עם ההתאחדות לכדורגל. בחשיבה משותפת, ופרטנרים מעולים, עלינו על הרעיון והתחברנו למשחק הגמר, שהוא משמעותי וגדול. הופתעתי ברמות מהעניין שנוצר. בתוך שניות, הדבר הזה התפוצץ ברשת. קיבלנו אלפי תגובות, שיתופים והודעות. רבים שאלו אותנו עוד לפני מה קרה שם".

צביקה קוסמן, מנהל המדיה בהתאחדות: "אנחנו מאמינים שהאוהדים הם החלק הכי חשוב בכדורגל. חיפשנו דרך מעניינת לחבר את המשחק לאוהדים, וחשבנו איזו מזכרת תהיה הכי טובה לכל החיים. האושר על פני האוהדים לקבל את המתנה הזאת היה מדהים. זו דרך טובה לקרב אותם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי