הפועל באר שבע במו"מ מתקדם עם כריסטופר פטרסון השבדי

play
מגוון רחב של שחקני התקפה. ברדה | אימג'בנק GettyImages, Dean Mouhtaropoulos
מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24 04:01

שחקן הכנף עשוי להירכש מפורטונה דיסלדורף, שיחק בעבר בסוונזי ובמילואי ליברפול. שביעות רצון מהחתמת בדש: "עסוקים בעשייה"

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

הפועל באר שבע מנהלת מו"מ מתקדם עם שחקן הכנף, כריסטופר פטרסון. השבדי שיחק בשלוש השנים האחרונות בפורטונה דיסלדורף מליגת המשנה בגרמניה וזו החליטה לאחרונה להעמיד אותו למכירה. פטרסן כבש בעונה החולפת 4 שערים ובישל 2 נוספים בבונדסליגה 2. בנוסף הוא מצא פעמיים את הרשת בגביע הגרמני.

פטרסון הצטרף למחלקת הנוער של ליברפול ב-2011 ובהמשך שיחק בקבוצת המילואים שלה. הוא הושאל לטרנמיר האנגלית ולאחר מכן לאוטרכט ורודה ההולנדית, עד שנמכר מליברפול להראקלס בינואר 2017. בקיץ 2019 חזר לאי הבריטי אחרי שסוונזי קנתה אותו תמורת כ-550 אלף יורו, אבל הוא מיעט לשחק ובינואר שב להולנד – כשהושאל לאוטרכט.

בקיץ 2020 דיסלדורף רכשה אותו מסוונזי תמורת כ-450 אלף יורו והוא הצטיין עם 7 שערים ו-4 בישולים בעונת הבכורה שלו בגרמניה. בשנתיים האחרונות לא הצליח לשחזר את היכולת מעונת הבכורה ולאחרונה כאמור הוצב למכירה.

פטרסון שרשם ופעה אחת בנבחרת הבוגרת של שבדיה, צבר 130 הופעות בליגה הראשונה בהולנד (28 שערים, 19 בישולים) ו-81 הופעות בבונדסליגה 2 בגרמניה (12 שערים, 9 בישולים).

שחקן פורטונה דיסלדורף, כריסטופר פטרסון
מגוון רחב של שחקני התקפה. ברדה | אימג'בנק GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

סיפוק גדול בהפועל באר שבע אחרי שהבעלים אלונה ברקת ידעה לצרף את גיא בדש לפני מועדונים נוספים שרצו בשירותו של שחקן הכנף, שהיה מהטובים בעונה שעברה כששיחק בהפועל ירושלים. בזמן שנפוצו לא מעט שמועות בחלון הזה לפיהן המועדון מחפש לחסוך ולהוריד את התקציב, המציאות בינתיים מוכיחה אחרת ואחרי צירופם של אנטוניו ספר המבטיח ואלון תורג'מן המשתוקק לקאמבק, הנחיתה הפועל באר שבע עוד שחקן קדמי – ויש לה כעת מגוון רחב של כלי התקפה.

יש לציין שיוני סטויאנוב הצעיר שהיה טוב כמושאל לסקציה נס ציונה, חזר ולאליניב ברדה יש גם את אדריאן פאון, רותם חטואל, דור מיכה ורמזי ספורי מבחינת קישור התקפי. "אנחנו עסוקים בעשייה ולא בריכולים", אמרו הבוקר בהפועל באר שבע. "היו הרבה קשקושים הקיץ על קיצוצים נרחבים ובינם לבין המציאות לא היה שום קשר. הפוקוס שלנו בלבנות קבוצה חזקה וכך הפועל באר שבע תהיה בעונה הבאה".

לקבוצה יש מקום לשני זרים אחרי ההחתמות של הלדר לופס ואנטוניו ספר שמצטרפים אל פטריק קלימלה ואדריאן פאון. עיקר המאמץ כעת הוא למצוא זרים איכותיים ולא כאלה שיובילו את המועדון להוציא כסף על הקפאה כפי שהיה בעונה שעברה עם דוידה פטרוצי ואלטון אקולטסה.