פעיל שמאל: 15 עובדות על כריסטופר פטרסון, הרכש החדש של הפועל באר שבע

play
כריסטופר פטרסון במדי פורטונה דיסלדורף | GettyImages, Frederic Scheidemann
מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24 04:01

הצטיין כשהוצב באגף השמאלי, הבקיע בליברפול והפציץ בהולנד. הבריק עם קובאס, התרגש עם ג'רארד וכבש תחת טן האח. פירק את שחקן ורדר ברמן, הפסיק לבעוט פנדלים ועדיין לא זכה בתואר. היכרות זריזה עם הרכש החדש של הפועל באר שבע, כריסטופר פטרסון

קבוצות: הפועל באר שבע
(גודל טקסט)

1. השותף המוצלח ביותר שלו היה אקס מכבי תל אביב, ברנדלי קובאס. הם שיחקו יחד 78 משחקים בהראקלס ההולנדית ובישלו אחד לשני 11 שערים – הרבה יותר מכל שותף אחר שהיה לפטרסון בקריירה.

2. הוא שיחק תחת אריק טן האח – היום מאמן מנצ'סטר יונייטד ואז על הקווים באוטרכט. ב-13 הופעות בכל המסגרות תחת ההולנדי, כבש שני שערים ובישל 3 נוספים.

3. יש לו הופעה אחת בנבחרת הבוגרת של שבדיה. 9 דקות כמחליף נגד סלובקיה באוקטובר 2018. בנבחרת הצעירה רשם 7 הופעות, כולן במשחקי ידידות.

4. הוא אמנם לא רשם הופעה רשמית בליברפול, אבל כן לבש את מדי הקבוצה הבוגרת במשחקי הכנה ואפילו כבש. בקיץ 2014 הוא נכנס כמחליף במשחק נגד ברונדבי וניצל בישול של ג'ורדון אייב כדי לאזן ל-1:1 בדקה ה-48. ברונדבי ניצחה בסופו של דבר 1:2.

5. על החוויות שלו מליברפול סיפר פעם: "שיחקתי עם לואיס סוארס שלושה משחקים במילואים כי הוא חזר מהשעיה והיה צריך לחזור לכושר. זה היה מדהים, אבל יש שחקן אחד שמתעלה על כולם: סטיבן ג'רארד. שיחקתי איתו נגד מילאן בארה"ב, לעיני 68 אלף צופים. הוא אייקון, הוא ליברפול. לשחק איתו ביחד – זה הרגע הגדול בקריירה שלי".

כריסטופר פטרסון, ברנדלי קובאס, במדי הראקלס ב-2018
צמד אגדי. פטרסון וקובאס בימי הראקלס | אימג'בנק GettyImages, Soccrates Images

6. בעונת 2018/19 כבש שני פנדלים במדי הראקלס, אבל בפעם השלישית, במחזור ה-19 נגד זוולה, הוא החמיץ. זה היה הפנדל האחרון שהוא בעט. אולי בהפועל באר שבע הוא ישוב לבעוט מ-11 מטר.

7. הוא יכול לשחק כמעט בכל עמדות ההתקפה, אבל התפקיד בו הפיק הכי הרבה לאורך הקריירה היה בכנף שמאל – עם רגל ימין החזקה שלו. העונות המוצלחות שלו בהראקלס ובדיסלדורף היו כששיחק בעמדה הזו.

8. היריבה החביבה עליו היא ללא ספק קרלסרוהה. ב-6 משחקים נגדה, הוא כבש 4 שערים (כולל 3 בעונה האחרונה) ומעולם לא הפסיד: 5 ניצחונות ותוצאת תיקו אחת. ומי היריבה הפחות אהובה? פ.ס.וו איינדהובן: 10 משחקים, 10 הפסדים, 0 שערים ו-0 בישולים.

9. בדרך כלל הוא שחקן הגון והוגן, אבל בינואר 2022 כניסה ברוטלית בפליקס אגו מוורדר ברמן, עלתה לו בכרטיס אדום והרחקה משלושה משחקים. אגו האומלל נפצע בתיקול ונעדר למעלה מחודש.

10. העונה הטובה ביותר שלו בקריירה הייתה 2018/19, במדי הראקלס. הוא כבש 12 שערים ובישל 6 נוספים בליגה ההולנדית, אחרי ששנה לפני כן סיפק מספרים נאים (7 שערים ו-4 בישולים). העונה הזו הביאה אותו עד סוונזי מהצ'מפיונשיפ, אליה נמכר תמורת כ-550 אלף יורו.

שחקן פורטונה דיסלדורף, כריסטופר פטרסון
מגוון רחב של שחקני התקפה. ברדה | אימג'בנק GettyImages, Dean Mouhtaropoulos

11. יש לו 130 הופעות בליגה הבכירה בהולנד ו-81 הופעות בבונדסליגה 2 בגרמניה. באנגליה לא הצליח להתבלט ולבש את מדי סוונזי 7 פעמים בצ'מפיונשיפ. בשבדיה אגב, הוא מעולם לא שיחק.

12. החוויה הראשונה שלו בקבוצת בוגרים הייתה כשהושאל מליברפול לטרנמיר מליג וואן (הליגה השלישית), ביום הולדתו ה-19. במשחק הראשון שלו הקבוצה ניצחה 1:2 את קולצ'סטר והוא נבחר לשחקן המצטיין.

13. בין השמות המוכרים איתם שיתף פעולה מלבד במילואים או במשחקי הכנה של ליברפול, ניתן למצוא את סבסטיאן האלר (אוטרכט), רובין גוזנס (הראקלס), סופיאן אמרבאט (אוטרכט) ויקטור לינדלוף (שבדיה U21) וקווין דנסו (דיסלדורף).

14. בגיל 18, עם קריירה מקצוענית שאורכת קרוב ל-10 שנים, עדיין אין לו תואר. בהפועל באר שבע הוא מקווה להניף גביע או צלחת בפעם הראשונה.

15. מה עוד יתחדש בבירת הנגב? הופעת בכורה במפעל אירופי. הוא שיחק בליגות טובות יותר מישראל, יש לו 23 משחקים בגביעים השונים המקומיים, אבל במפעלים של אופ"א הוא ישחק בפעם הראשונה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי