"הסתכסך עם מקארתי, נכשל בלידס": בסקוטלנד תוהים לגבי מינוי רובי קין

play
רובי קין מאמן מכבי תל אביב החדש | אתר רשמי, מכבי תל אביב
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 26.6 05:02

ב"הראלד" ניתחו את קריירת האימון המקרטעת של שחקן העבר האגדי עד כה: "היה לו חלק גדול בירידה של לידס, כעוזרו של וודגייט מידלסברו ניצחה פעם אחת ב-20 משחקים". וגם: "הכסף הישראלי מוכתם בדם של ילדים פלסטינים"

קבוצות: לידס יונייטד
(גודל טקסט)

המינוי של רובין קין למאמן מכבי תל אביב עורר הרבה הדים ברחבי בריטניה. באנגליה המינוי הזה קיבל כותרות גבוהות, באירלנד המאמן ספג ביקורות וכעת בתקשורת הסקוטית תוהים על פשר המינוי של מכבי תל אביב וסקפטים מאוד לגבי סיכויי הצלחתו. ג'יימס מורגן מה"הראלד" הסקוטי ניתח את הקריירה של רובי קין עד כה וכתב.

"הקריירה של רובי קין ככדורגלן אינה מוטלת בספק, אבל כמאמן הוא חווה עד כה רק כישלון". קין שימש כעוזרו של סאם אלרדייס בלידס במחזורי הסיום של הפרמיירליג אך "היה לו חלק גדול בכישלון של הקבוצה שירדה לליגת המשנה. במידלסברו הוא החזיק מעמד שנה אחת כעוזרו של ג'ונתן וודגייט, שפוטר אחרי שהשיג ניצחון אחד בלבד ב-12 משחקים כמאמן בורו.

רובי קין בימיו כעוזר מאמן נבחרת אירלנד
רובי קין בימיו כעוזר מאמן נבחרת אירלנד | אימג'בנק GettyImages, Catherine Ivill

גם בנבחרת אירלנד רובי קין לא נחל הצלחה גדולה כעוזרו של מיק מקארתי, כאשר על פי הדיווח הזה בסקוטלנד קין הסתכסך עם מקארתי בקמפיין שבו נבחרת אירלנד סיימה במקום השלישי בבית שלה.

כזכור, ארגון אוהדי סלטיק בנורבגיה האשים את קין בחוסר נאמנות ל"מאבק הפלסטיני" וצייץ: "מאכזב מאוד לראות את רובי קין שובר את החרם הבינלאומי של BDS וחותם במכבי תל אביב. אוהדי סלטיק ואירלנד יהיו מזועזעים. הכסף הישראלי מוכתם בדם של ילדים פלסטינים. רובי קין אכזב את עצמו קשות!".

היום יערוך רובי קין מסיבת עיתונאים ראשונה כמאמן מכבי תל אביב ויענה על השאלות שיישאל. נקודת ההתחלה שלו אינה מרשימה, אבל אולי דווקא בישראל הוא יוכיח את עצמו וימנף את קריירת האימון המקרטעת שלו.