קרוסלה בין הקורות: הקיץ המשוגע של חילופי השוערים בליגת העל

תשע קבוצות כבר החליפו שוער, שתיים נוספות בדרך, מהפכת הצעירים כבר יצאה לדרך וזו רק ההתחלה: תחלופת השוערים בליגת העל מסמנת קיץ חריג. עושים סדר ברחבה

(גודל טקסט)

הנבחרת הצעירה של ישראל רשמה אמש (שבת) הישג היסטורי, לאחר שהעפילה לחצי גמר אליפות אירופה בגאורגיה. מי שהצטיין אמש במדי הנבחרת ואף מסתמן עד עתה כשוער המצטיין של האליפות הוא שוערה של מכבי תל אביב, דניאל פרץ, שסומן כבר על ידי מספר מועדונים בחו"ל ועשוי לעזוב את הצהובים עוד בקיץ הנוכחי. שוער צעיר נוסף של ישראל, תומר צרפתי ממכבי נתניה, היה בין השוערים הבולטים במונדיאליטו האחרון שנערך בארגנטינה, בו סיימה ישראל במקום השלישי בעולם.

דניאל פרץ, שוער מכבי תל אביב
יישאר בישראל? פרץ | אריאל שלום

עוד בנושא

היסטוריה בטביליסי: הנבחרת הצעירה של ישראל עלתה לחצי גמר אליפות אירופה
מחזיקים אצבעות לאנגליה וצרפת: הדרך של ישראל למשחקים האולימפיים
הנבחרת הכי מאיימת, ואחת שרק קצת פחות: היריבה הבאה של ישראל

נתניהו והרצוג בירכו: "כל הכבוד לנבחרת הצעירה על הישג אדיר"
לוזון דמע מהתרגשות: "אלה הם ילדי המהפכה של הספורט הישראלי"
דניאל פרץ ועדן קארצב ייעדרו מחצי הגמר, שריף כיוף יצטרף לנבחרת

הצטיינותם של פרץ וצרפתי מגיעה בטיימינג מעניין מאוד ועל רקע תופעה שמתרחשת בקיץ הזה בליגת העל, כאשר עד כה לא פחות מתשע קבוצות, מתוך 14 קבוצות הליגה, החליפו את השוער הראשון שלהן, לקראת העונה הקרובה. אם לוקחים בחשבון שגם הפועל פתח תקוה, שהאריכה את חוזהו של עומר כץ, ממשיכה בחיפושיה אחר שוער נוסף, ושמכבי תל אביב עשויה למכור את דניאל פרץ ואחר כך לצרף שוער ראשון זר או יהודי חדש – אפשר בהחלט לומר שקרוסלת השוערים העונה היא תופעה יוצאת דופן עבור הליגה שלנו. בוריס קליימן שחתם בסוף השבוע בפאס ינינה היוונית הוזכר בחודשיים האחרונים כמועמד להצטרף לחצי מליגת העל, אך בסופו של דבר העדיף להישאר ביוון.

אופיר מרציאנו שוער נבחרת ישראל
ריענון משמעותי בחלק האחורי. מרציאנו | אודי ציטיאט
איתמר ניצן לצד שריף כיוף באימון מכבי חיפה
עידן חדש. ניצן וכיוף | אתר רשמי, מכבי חיפה, ראובן כהן

למעשה נכון לכתיבת שורות אלה, הפועל תל אביב (עם אמיליוס זובאס), בית"ר ירושלים (שנשארת עם הפורטוגלי מיגל סילבה) והפועל ירושלים (שממשיכה בוודאות עם אדבאיו אדליי) הן שלוש הקבוצות היחידות שמסתמן שימשיכו בכל מקרה עם אותם שוערים (כל השלושה זרים אגב) גם לעונה הקרובה.

בחבורת קבוצות הצמרת שעושות שינוי ניתן למצוא את האלופה מכבי חיפה, שלא צלחה את המגעים עם ג'וש כהן והביאה במקומו את איתמר ניצן שיתחרה עם שריף כיוף הצעיר על אפודת השוער הראשון, את הפועל באר שבע שהחתימה את אופיר מרציאנו שחזר מאירופה ותפס את מקומו של עומרי גלזר שחבר לברק בכר בבלגרד, וכמובן את מכבי תל אביב שהחתימה את רועי משפתי שהגיע ממכבי חיפה, גם מתוך מחשבה על האפשרות שדניאל פרץ יימכר לחו"ל.

קבוצות נוספות שהחליפו את השוער שלהן הן מכבי נתניה שמהמרת העונה על תומר צרפתי ורז כרמי, אחרי שאיתמר ניצן שוחרר למכבי חיפה. הפועל חיפה שהחתימה את יואב ג'רפי, במקומו של אוהד לויטה שעבר להפועל חדרה, לאחר שרובי לבקוביץ' שוחרר למכבי פתח תקוה. מבולבלים? רגע, זה עדיין לא הסוף. אמש הודיעה גם בני סכנין על החתמתו של השוער ניקולאס האגן מנבחרת גוואטמלה, שהגיע במקום גד עמוס שחתם במכבי בני ריינה. גם מ.ס.אשדוד ששיחררה את יואב ג'רפי והחתימה את אריאל הרוש, הצטרפה בקיץ למועדון חילופי השוערים בליגת העל ומעניין יהיה לראות בסופו של דבר, מי מהקבוצות תרוויח או תפסיד מהשינוי שעשתה בין הקורות.

תומר צרפתי שוער הנבחרת הצעירה של ישראל
תומר צרפתי שוער הנבחרת הצעירה של ישראל | אתר רשמי, אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל

בשלב זה נראה שפאזל השוערים בליגת העל קרוב להיות מושלם ונכון להיום מלבד דניאל טננבאום, אריק ינקו וגם ג'וש כהן, שטרם חתם בקבוצה אחרת, קשה לסמן שוערים נוספים שעשויים לחתום בליגת העל, כאשר שמות כמו מחמוד קנדיל ואיתמר ישראלי, עשויים למצוא את עצמם בליגה השנייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי