בגין הפרת חוזה: מכבי בני ריינה תובעת פיצויים מאדי גוטליב

play
שחקן הפועל תל אביב אדי גוטליב | מאור אלקסלסי
מנהלת הליגות לכדורגל מציגה את לוח המשחקים לעונת 2023/24 04:01

המועדון הגיש מכתב תביעה להתאחדות לכדורגל נגד הבלם שחתם ולא התייצב לאימונים: "זו ממש לא התנהגות מקצוענית של שחקן". עורך דינו הגיב: "סילוף עובדות ופגיעה חמורה בשמו. גוטליב שחקן חופשי"

(גודל טקסט)

נראה שסאגת חוזהו של אדי גוטליב במכבי בני ריינה רחוקה מלהסתיים. המועדון הגיש מכתב תביעה להתאחדות לכדורגל נגד הבלם, שעל פי אנשי ריינה חתם על חוזה באופן רשמי, אך הודיע לבעלים סעיד בסול כי הוא אינו מתכוון לשחק בקבוצה.

בריינה התייעצו עם עורכי דין ומשפטנים והחליטו לתבוע פיצויים מגוטליב, בגין הפרת החוזה ובשל העובדה שלא התייצב לאימונים שהחלו לפני מספר ימים. כזכור, אתמול הצהיר בסול בריאיון לתכנית הספורט של 103fm כי בכוונתו לפתוח בהליך תביעה.

בריינה לא אהבו בלשון המעטה את התנהגותו של גוטליב. על פי גורמים במועדון, אחרי שהגיע לסיכום פרטי חוזהו וחתם על החוזה, הוא התבקש להביא שחרור מהפועל תל אביב ודווקא אחרי ששוחרר רשמית מהאדומים, הודיע לריינה כי הוא לא מתכוון לשחק בקבוצה.

"זו ממש לא התנהלות מקצוענית של שחקן", אמרו בריינה. "כשיש חוזה, החוזה מחייב את שני הצדדים. כמו שקבוצה לא יכולה לזרוק שחקן ככה סתם כי יש חוזה, אז זה עובד לשני הכיוונים ולשחקן יש מחויבות כעת גם כלפי ריינה. בנינו את הסגל שלנו עם אדי גוטליב כבלם ועל פי זה גם עשינו את שאר ההכנות ותוכניות הרכש. עכשיו בערך שבוע לפני היציאה למחנה האימונים אנחנו צריכים להתמודד עם הסיטואציה הלא הגיונית הזאת, אבל נדע לפעול בכל הכלים העומדים לרשותנו".

אדי גוטליב, מכבי בני ריינה
| אתר רשמי, מכבי בני ריינה

תגובת השחקן באמצעות בא כוחו, עו"ד יובל שדמי: "הפרסומים שהמועדון עומד מאחוריהם רחוקים מהמציאות ומהווים פגיעה חמורה בשחקן. על מנת לשים דברים על דיוקם – בתקופה האחרונה ניהלו הצדדים משא ומתן במסגרתו הוחלפו מספר טיוטות של חוזה הכוללים את תנאי העסקתו של השחקן. בסופו של דבר המשא ומתן לא צלח והשחקן והמועדון לא הצליחו להגיע להבנות והסכמות.

"מצער מאוד שהמועדון, אשר בחר להוציא הודעת Welcome לשחקן על דעת עצמו עוד בטרם הסדיר גוטליב את שחרורו מקבוצתו הקודמת, בוחר לסלף עובדות ביחס להתנהלות הצדדים במהלך המשא ומתן והן ביחס להתנהלות השחקן. בשום שלב ובשום צורה לא הפר אדי גוטליב הסכם ולא פעל בניגוד לדין – ולו משום שהצדדים כלל לא הגיעו לסיכום.

"השחקן התנהל מול מועדון בני ריינה בתום לב מלא ובשקיפות מלאה, ועל אף שבניגוד לראשי המועדון הוא לא מחפש מלחמות כדי לסגור חשבונות – הוא לא יאפשר לבני ריינה להכפיש את שמו הטוב באמצעות פרסומי שווא. למען הסר ספק, אדי גוטליב הינו שחקן חופשי אשר רשאי לחתום בכל קבוצה".