היריבה שבדרך וההגרלה הצפויה: מה הלאה מבחינת מכבי תל אביב?

play
שוער מכבי תל אביב דניאל פרץ | ברני ארדוב
בעיטה חופשית של ביטון וגולאסו של זהבי סידרו למכבי ת"א 0:3 על פטרוקוב 03:10

א.א.ק לרנקה, שתארח את הצהובים בשבוע הבא, מגיעה אחרי קמפיין אירופי מרשים ועם לגיון זרים. וממי כדאי להימנע בהגרלת הפלייאוף ביום שני? כל הפרטים

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

מכבי תל אביב השלימה את המשימה שלה מול פטרוקוב חנצ'שט ובשבוע הבא תצא לקפריסין כדי לפגוש את א.א.ק לרנקה בסיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס ליג, כאשר הגומלין ייערך בבלומפילד בעוד שבועיים. עוד קודם לכן, כבר ביום שני הקרוב, יגלו הצהובים מי יכולה להיות היריבה הבאה שלהם, כאשר תיערך הגרלת הפלייאוף שגם בה יהיו מדורגים.

למרות יתרון הדירוג, מכבי תל אביב עלולה להיתקל בסיטואציה דומה לזו עם ניס אשתקד, כאשר בצד השני יש יריבות מליגות בכירות. פיורנטינה אמנם כבר עברה לצד של המדורגות בעקבות הדחת באזל, אבל אוסאסונה עדיין שם וגם בשיקטאש היא יריבה שעדיף לא לפגוש.

האופציות כרגע (לא סופי ולפני צמצום):

לך פוזנן (או ספרטק טרנבה)
אוסאסונה
ראפיד וינה
אפואל ניקוסיה (או דילה גורי)
בשיקטאש (או נפטצ'י באקו)
טוונטה (או ריגה)
רייקה (או טורשאבן)
ארוקה (או בראן)
סטיאווה בוקרשט (או נורשלנד)
לגיה ורשה (או אוסטריה וינה)
רוזנבורג (או הארטס)
אוסייק (או אדנה דמירספור)
היברניאן (או לוצרן)
טובול (או דרי סיטי)
שפשי (או אקטובה)

שחקני מכבי תל אביב ערן זהבי, דור תורג'מן, דניאל פרץ
שחקני מכבי תל אביב | אריאל שלום

משחקי הפלייאוף יהיו ב-24 וב-31 באוגוסט, כאשר הגרלת הבתים תתקיים ב-1 בספטמבר והשלב עצמו ייצא לדרך ב-21 באותו חודש.

מבחינת מענקים, מכבי תל אביב הבטיחה 550 אלף יורו שיגדלו ל-2.94 מיליון יורו אם תעפיל בסופו של דבר לשלב הבתים.

שחקני א.א.ק לרנקה חוגגים
מסע יפה באירופה בעונה שעברה. א.א.ק לרנקה | רויטרס

הכירו את היריבה: א.א.ק לרנקה

הקבוצה במדיה כיכב עומרי אלטמן בעונה שעברה, הגיעה אז עד לשמינית גמר הקונפרנס ליג אחרי שנשרה למפעל מבתי הליגה האירופית, והפכה לקפריסאית השנייה אי פעם שמגיעה לשמינית גמר אירופי והיחידה בקונפרנס. היא עשתה שלב בתים בליגה האירופית גם ב-2018/19 ועוד לפני כן ב-2011/12, אז הפסידה 1:0 למכבי חיפה בקרית אליעזר וניצחה אותה 1:2 בבית. גם ב-2004/05 פגשה קבוצה ישראלית, כשניצחה 0:3 בבית את מכבי פתח תקוה במוקדמות גביע אופ"א, אבל הובסה 4:0 בגומלין ברמת גן והודחה.

א.א.ק לרנקה מעולם לא זכתה באליפות קפריסין (חמש סגנויות, האחרונה לפני שתי עונות) ובאמתחתה שני גביעים (2004 ו-2018). בעונה הקודמת סיימה במקום השלישי בליגה אחרי שהוליכה את הטבלה לאורך שלבים רבים, והיא המשיכה עם המאמן הספרדי חוסה לואיס אולטרה.

הסגל של א.א.ק עמוס בשחקנים מרחבי תבל. החלוץ הספרדי פראן סול, שהיה מועמד למכבי תל אביב לפני כשנתיים, אמור לתת את הטון אחרי שבשנה שעברה שיחק כמושאל מדינמו קייב למלאגה. הרוויה מיליצ'ביץ' הוא השחקן היציב בהגנה, איתו משחק ננאד טומוביץ', בעל עבר עשיר בסרייה A ובנבחרת סרביה, ומלפניהם ניצב פרה פונס הספרדי, שגילה יכולת גבוהה בשנה שעברה וכבש ב-1:1 הביתי אתמול מול טורפדו ז'ודינו (אחרי 2:3 בחוץ). הקפטן המקדוני איבן טריצ'קובסקי ממשיך לעונה תשיעית במועדון והוא מסוכן גם בגיל 36, אחרי שבע עונות רצופות שבהן כבש בספרות כפולות. לאחרונה הצטרף השוער הבאסקי יאגו הררין (35) שעשה שנים יפות באתלטיק בילבאו.