"כשאתה רואה את סמי עופר ורואה את בלומפילד, זה קצת מכעיס בבטן"

play
צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה | דני מרון
כל גול בצבע: צפו ב-1:4 המותח של מכבי חיפה על שריף טירספול 05:54

אורי אוזן שיבח את האצטדיון בחיפה ב-103FM ("אחד היפים בעולם"), הזהיר את מכבי חיפה ("לאורך זמן צריך גם יכולת, היה הרבה מאוד מזל מול שריף") והחמיא לשרי ("לנצח ייזכר כאחד הסמלים הכי גדולים")

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי 2:4 על שריף טירספול בסיכום שני המשחקים, מכבי חיפה העפילה לסיבוב המוקדמות השלישי של ליגת האלופות, שם היא תפגוש את אלופת סלובקיה סלובן ברטיסלבה. הירוקים לא היו רחוקים מהדחה במשחק האחרון בסמי עופר, אך שער מאוחר של מחמוד ג'אבר גרר את המשחק להארכה שבמהלכה הירוקים התפוצצו והבטיחו חורף אירופי בכרמל. אורי אוזן, ששימש כפרשן המשחק, עלה לשידור בתוכנית הספורט של 103FM והתייחס לאווירה המיוחדת בסמי עופר, למזל הגדול שהיה למסאי דגו וחניכיו ולמסקנות שהם יהיו חייבים להסיק לקראת ההמשך.

אוזן פתח את דבריו והתייחס לאווירה המיוחדת בחיפה: "כל פעם שאתה מגיע לסמי עופר אתה נפעם מהעוצמות של האצטדיון הזה, הייתה אווירה מדהימה. זה קצת מכעיס בבטן כשאתה רואה את זה ואתה רואה את בבלומפילד, איך שהוא נראה ואיזה פספוס שהוא לא נבנה כמו סמי עופר, כי זה היה יכול לקרות גם בבלומפילד. אנחנו רואים את זה בחיפה כל שבוע כבר שלוש שנים – כל הדרך מהמרכז מכוניות עם צעיפים ירוקים, זה מדהים ובלתי נתפס. לפני האליפויות האחרונות במשך עשר שנים הם לא זכו, ועדיין היו מוכרים 15-17 אלף מנויים. הצליחו לייצר דור חדש, צריך להגיד שאפו למערך השיווק שלהם וכמובן האצטדיון הזה שלדעתי הוא אחד היפים בעולם".

האזינו לדברים

אוזן ניתח מבחינה מקצועית: "היו הרבה דברים שהתחברו. המזל הולך עם הטובים, אבל היה המון מזל. דגו עלה בהרכב מאוד התקפי עם חזיזה מגן שמאלי, אבל לא בדיוק משהו מתוכנן – זה לא היה נראה טוב התקפית והכיסוי של הבלמים לא היה נראה טוב בהתקפות המעבר. סק וגולדברג הופקרו, שריף יצאה בקלות למעברים, שרי ומוחמד רצו בשביל חמישה שחקנים ותוכנית המשחק לא עבדה. ואז דגו התחיל לבלגן וזרק את כל מה שיש לו. שיבלי מגן שמאלי, ג'אבר סוג של מגן ימני.

"היה המון מזל. לטווח ארוך ברור שזה לא יעבוד אבל תמיד טוב להסיק מסקנות אחרי ניצחונות, בטח ניצחון כל כך חשוב שמבטיח עונה אירופית ובסיבוב הבא יריבה שהיא בהחלט עבירה. עבור דגו שכל משחק בשבילו הוא סוג של מבחן, זה היה מאוד חשוב. אני מקווה בשביל מכבי חיפה שיהיא תסיק מסקנות. לסמי עופר יש כוחות אבל לאורך זמן אתה צריך להציג יכולת, בטח ברמות האלה. אני חושב שמכבי חיפה בשני המשחקים עשתה המון שגיאות, גם בהרכב שעלה במולדובה, בטח במשחק בסמי עופר – גם בניהול המשחק. דגו ייקח את הדברים, יש לו צוות טוב והם יתקנו. הם צריכים לעבור את סלובן, זו קבוצה שאפשר וצריך לעבור".

מסאי דגו | מאור אלקסלסי

אוזן המשיך: "שלושה שערים מחוץ לרחבה, אני לא זוכר מתי זה קרה. לקראת הסיבוב הבא הטקטיקה חייבת להיות הרבה יותר מהודקת, כי אין יותר מקום לטעויות, גם מול ברטיסלבה. מכבי חיפה צריכה את זה, גם כלכלית וגם מבחינת דירוג. המשחק האחרון היה נס, בוא, זה לא יקרה עוד פעם. בפן החיובי, אהבתי את חלאילי שפתח בהרכב ואת שיבלי שהוא לא פחות מוכשר ועלה מהספסל – זה משהו שלא היה בשנים האחרונות במכבי חיפה. דגו מכיר אותם טוב מכולם, הוא מאמין בהם וזה מעודד".

על פתיחת העונה הפחות טובה של דיא סבע: "גם בגלל מבנה הגוף שלו, אני חושב שהוא שחקן שנכנס לעניינים לאט לאט. דרך אגב, עומר אצילי בתחילת העונה שעברה היה שחקן משני. מי שהובילו היו בעיקר דולב חזיזה ושון גולדברג, ואצילי היה פחות משמעותי. לדיא ייקח זמן".

דיא סבע | מאור אלקסלסי

על צ'ארון שרי ששוב היה שם כשמכבי חיפה הייתה צריכה אותו: "מה שהוא עשה, אחד הזרים הכי טובים שנחתו פה. אגב, רציתי להביא אותו כשאני עבדתי במכבי חיפה לפני כמה שנים ויש לי עדים. אני לא יודע אם יבנו פסל שלו, אבל לנצח הוא ייזכר כאחד הסמלים הגדולים של מכבי חיפה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי