ברק אברמוב: "מאמין ומקווה שסורו יחתום, מחכים לסלטיק"

play
יוסי אבוקסיס וברק אברמוב | דני מרון
אדום, פנדל מוחמץ ושני עצמיים: פאוק הדיחה את בית"ר מאירופה עם 1:4 בטדי 04:48

אחרי ההפסד לפאוק, בעלי בית"ר אישר בריאיון ברדיו ירושלים שהוגשה הצעה לקשר, חשף שגם טרזייה תומא רוצה לעזוב ("סיפור דומה לניקולאסקו") והתייחס לעתידו של ירדן שועה: "לא קיבל הצעות ממועדונים אחרים, משוכנע שנגיע להסכם והוא יאריך חוזה"

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

בית"ר ירושלים סיימה אתמול (חמישי) את דרכה באירופה עם הדחה כואבת בהפסד 4:1 לפאוק סלוניקי בסיבוב השני של מוקדמות הקונפרנס ליג. הירושלמים השיגו 0:0 בחוץ, אך אתמול גם מול 10 שחקנים לא הצליחה לנצח את היוונים ובתוספת הזמן סיימו את המשחק בתוצאה שלא שיקפה את היכולת של מחזיקת גביע המדינה על כר הדשא.

הבוקר (שישי) התראיין הבעלים ברק אברמוב בתכנית הספורט של "רדיו ירושלים" ובה דיבר בהרחבה על תוכניות הרכש. בין השאר אישר את הידיעה בוואלה! ספורט על הגעתו האפשרית של איסמעילה סורו מסלטיק, חשף גם שטרזייה תומא מעוניין לעזוב ואישר את עזיבתו הצפויה של יון ניקולאסקו להולנד. ריאיון שבאמת לא כדאי לפספס.

ברק אברמוב בעלים בית"ר ירושלים עם המנכ"ל כפיר אדרי
| דני מרון

תחילה אמר על ההדחה מאירופה: "בסוף לא שמחנו, אבל היו גם דברים טובים ששימחו אותי. זה הכדורגל. אני חושב שיוסי (אבוקסיס) ניצל מצוין את המשחק. בסוף, בתוצאה נכשלנו. פאוק קבוצה הרבה הרבה יותר איכותית. הפערים הכלכליים גדולים מאוד. באיכות של השחקנים אין מהלהשוות. חושב שיוסי עשה נכון לעבור לקו של ארבעה בהגנה. הכדור פשוט לא נכנס לשער וזה היה מתסכל. אם היה VAR אולי לא היו פוסלים את השער של שועה ולכו תדעו מה היה קורה".

על גוטליב: "הבאנו אותו כשחקן בכיר בבית"ר ירושלים, הוא שחקן מוביל ולגיטימי בליגת העל. זה לא סותר את העובדה שנביא עוד בלם. הוא שנה שעברה לא הביא עונה טובה, אבל שיחק גם עם בלם צעיר. זה נכון שהוא עבר שני שמחקים לא טובים, אבל אנחנו אוהבים אותו. אורי דהן? בלי קשר אנחנו מביאים עוד בלם, נחכה עוד קצת ונראה אם דהן ייצא לפועל. המועדון צריך עוד בלם, קריאף לא אמור לשחק בלם".

ברק אברמוב, הבעלים של בית"ר ירושלים
| מאור אלקסלסי

על החיזוקים הפוטנציאליים: "אם אנחנו רוצים שחקנים איכותיים צריך לחכות להם. לא באנו בשיא המוכנות למשחק הזה, אבל עם הסגל הקיים היה אפשר להוציא תוצאה טובה יותר. קבוצות לא ממהרות לשחרר שחקנים, השחקנים עצמם רוצים לראות אופציות אחרות. אני ויוסי עושים את הדברים בשקט וברוגע, לא נותנים לרעשים מסביב לנהל אותנו. מאמין שבשבוע הקרוב נראה עוד החתמה אחת. סורו קיבל הצעה מאיתנו לפני שלושה ימים, מאמין ומקווה שהוא יחתום. מחכים לשחרור של סלטיק".

על שחקנים אפשריים שיעזבו את המועדון: "קשה להשאיר שחקן זר שלא רוצה להישאר בישראל. הפועל באר שבע הגישה הצעה על ניקולאסקו, הצעה גדולה. הוא אמר לי אישית שהוא רוצה להתקדם מחוץ לישראל. אשתו לא רוצה לבוא לגור לפה, יש לה פחדים. הוא קרוב לעזוב להולנד. אני לא אחזיק אותו בכוח, הייתי רוצה להציע לו סכומים גבוהים יותר. לגבי אספרייה חשבתי שהוא רוצה לעבור לכסף הגדול, אבל זה היה עניין משפחתי בבולגריה ונתתי לו ללכת. תומא? סיפור דומה לניקולאסקו. אני כפוף לאופ"א וארגון השחקנים, אני לא יכול להתנגד לו ולא רוצים ששחקן שלא רוצה להיות פה ישאר. אם יהיה מועדון שירצה לקנות אותו נמכור, אם לא והוא לא ירצה, נקפיא אותו".

על ירדן שועה: "הוא מביע נכונות להישאר פה. משוכנע שאני וירדן נמצא הסכם שהוא יאריך חוזה. הוא מעוניין בסכומים גבוהים מאוד, הרבה יותר ממה שהוא מרוויח עכשיו. מאמין שנגיע לעמק השווה. נאריך לו את החוזה בעוד שנה, לא חוזה ארוך טווח. הוא לא קיבל הצעות ממועדונים אחרים".

אוהדי בית"ר ירושלים
| דני מרון

על המעורבות הכלכלית שלו במועדון: "לקבוצה עדיין יש חובות. אנחנו רוצים לפתוח את העונה הבאה ללא חובות. שנה שעברה תקציב השחקנים היה 12.5 מיליון ש"ח, הגדלתי אותו. התקציב השנה יהיה 20 מיליון ש"ח, בגלל שהקהל הצביע ברגליו וקנה מנויים. יש לנו כסף להביא שחקנים, פשוט אנחנו רוצים להביא את השחקנים הנכונים. לא תמיד שכר השחקנים הוא מה שמנצח, התפקיד שלי ושל אבוקסיס זה לבנות קבוצה טובה. הבאנו שחקנים ישראלים לסגל ברמה גבוהה. המועדון יתחזק בעוד 3-ארבעה שחקנים".

על אבישי כהן: "זה שחקן ששיחק אצלי ארבע שנים. אני ויוסי מאוד אוהבים אותו, אבל לפעמים, לצערי, שחקן כדורגל הולך עם סוכנים לא נכונים. הסוכן שלו גרם לו לחשוב שהוא יכול לקבל סכומים לא הגיוניים. הכפלנו לו את השכר מהעונה שעברה, הוא רצה פי 4 או 5 מזה, אז החתמנו את בן ביטון. אם וכאשר נשחרר את עמית כהן, שאנחנו רוצים לשחרר, והכסף יספיק אז אולי נחזיר את אבישי כהן לקבוצה. גם הצד שלו יצטרך להשתדל להתפשר".

על שנה כבעלי המועדון: "נתתי חיים למועדון הזה. מבחינתי בית"ר ירושלים המועדון הכי גדול בישראל, אבל כלכלית אנחנו לא שם עדיין. אני לא יודע לתת תקציב כמו של מכבי חיפה, מכבי תל אביב או הפועל באר שבע. לצערי הכסף הולך כרגע לכיסוי החובות. אני מקווה שבהמשך זה יגיע לתקציב שחקנים, וככה נוכל להתחרות על מקומות 1-3. אני עושה מה שאני יכול, הייתי שמח אם אנשים היו באים לעזור לי. שותפות? אני פתוח להכל. כל מי שרוצה להזרים כסף לבית"ר ירושלים זה משהו שהייתי רוצה עבור המועדון. אולי יהיה בעתיד מישהו כזה. אם יהיה מישהו כמו ארקדי גאידמק שירצה לשלם כסף גדול אני בטח לא אפריע".

ליוואי גרסיה א.א.ק אתונה
ליוואי גרסיה א.א.ק אתונה | אתר רשמי, חשבון הטוויטר של א.א.ק אתונה

על ליוואי גרסיה: "הסיפור מסובך. בית"ר אמורה לקבל 40 אחוזים מההסכם. לפי ההסכם עם הסוכן הוא אמור לקבל חלק מזה, אבל אני יודע שזה לא חוקי. אם גרסיה יימכר מא.א.ק אתונה לאירופה, בית"ר ירושלים תקבל את הסכום שמגיע לה, גם אם הסוכן ידרוש 50 אחוזים, זה לא חוקי ואנחנו נפנה על כך לאופ"א. אלו חוזים שמשה חוגג חתם עם הסוכנים בזמנו".

על הפחתת הנקודות והקהל אמר: "יש הרבה טוב בקהל של בית"ר ירושלים, הוא בא משמחה. הפריצה לדשא הגיעה משמחה ולא מכוונה רעה. אני חושב שלקחו את הענישה למען יראו וייראו. אני שמח שאופ"א הקלו את העונש, אבל בסוף עונש של 4 נקודות הוא חמור. אני לא אסנגר על הקהל שהתנהג בצורה לא נאותה. אמרתי מזמן למנהלת שצריך אכיפה נוקשה יותר. ברגע שאוהד יקבל קנס כספי של אלפי שקלים על התפרעות, אני מבטיח לכם שלא יהיו התפרצויות ועבירות משמעת בכדורגל הישראלי. אנחנו הבעלים לא יכולים לעשות כלום, רק הרשויות יכולות".

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג, יו
"מצפה שיעשה מה שצריך כדי לעזור לנו להעניש את מי צריך". שר הספורט זוהר | ברני ארדוב

על זריקת הכוס אתמול במשחק: "מי שעשה את זה עשה החלטה לא נכונה ולא צריך להאשים את כל האוהדים. אני לא אגיד לכל הקהל תתביישו, אלא רק למי שעשה את זה. המשטרה צריכה להיות זו שמענישה אותם. אני מצפה משר הספורט, מיקי זוהר, שיעשה מה שצריך כדי לעזור לנו בכך. ארגון 'לה פמיליה' מקבל הרבה ביקורות, בתקופה איתי אין לי מה לומר עליהם. הם מתנהגים למופת לעומת שנים קודמות. הם לא יכולים לשלוט בכוס פלסטיק שנזרקת. הענישה בעייתית, אני לא חושב שיש דין בית"ר ודין השאר, אני גם לא מצפה או רוצה שיענישו מועדון כמו מכבי חיפה למשל, פשוט שיהיה שוויוני".

על מחלקת הנוער: "סגרנו כבר עם עומר בוקסנבוים שיגיע למחלקת הנוער, אבל זה נפל בסופו של דבר. בראייה לשנים קדימה אני בטוח שנהיה במקום אחר".