עת זמיר: קבוצות ליגת העל שייפגעו מאליפות אפריקה בינואר

play
מילסון, עבדולאי סק, אדבאיו אדליי, אילוסטרציה | אתר רשמי, אילוסטרציה
פיירו ודוד רשמו החמצות קריטיות, מכבי חיפה נכנעה 1:0 לשריף טירספול 02:36

סק יפספס משחקי מפתח, שואו ומילסון עדיין בסימן שאלה והנפגעת העיקרית תהיה הפועל ירושלים, שתצטרך לבנות על שוער המשנה, נדב זמיר. וגם: הפועל תל אביב, מ.ס. אשדוד ומכבי פתח תקוה. איך תשפיע אליפות אפריקה 2023 על ליגת העל? התמונה המלאה

(גודל טקסט)

אליפות אפריקה 2023 תצא לדרך ב-13 בינואר ותסיים ב-11 בפברואר. חודש שכמדי אליפות מכניס קבוצות רבות באירופה למצב רוח טעון, מביא איתו הרבה תלונות בסגנון "למה עדיין מקיימים את הטורניר הזה באמצע העונה?" – וגם משפיע על ליגת העל.

בעוד קצת יותר מחודש יתקיים מחזור הסיום במוקדמות וזה זמן טוב לבחון את ההשפעה שיהיה לטורניר על ליגת העל.

עבדולאי סק שחקן מכבי חיפה
אם סנגל תגיע רחוק, מכבי חיפה תחסר את סק במשך כחודש | מאור אלקסלסי

סנגל – אלופת אפריקה העפילה לפני זמן רב ולעבדולאי סק היה חלק מרכזי עם 90 דקות בכל אחד משלושת המשחקים האחרונים במוקדמות, וגם שער ב-1:1 נגד בנין. אם לא יהיו הפתעות מרעישות, סק יהיה בסגל ובהנחה שסנגל תגיע רחוק, מכבי חיפה תחסר אותו במשך כחודש. ומה הלו"ז בזמן הזה? משחקים נגד הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים – ולקינוח דרבי.

ניגריה – לאחת מספקיות הזרים המובילה לליגת העל יש כוכבים גדולים ברחבי תבל והיא לא "צריכה" את מרבית השחקנים מליגת העל הישראלית, אבל יש כאן יוצא דופן מרכזי: אדבאיו אדליי. שוער הפועל ירושלים היה חלק מהסגל ברוב הזימונים האחרונים ושיחק 90 דקות נגד סיירה לאון לפני כחודש וחצי. כרגע יש סיכוי גדול שהוא יוזמן ואם ניגריה תגיע רחוק בטורניר, הפועל ירושלים תצטרך להסתדר בלעדיו כמה שבועות. בזמן האליפות היא תשחק נגד הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים. שוער המשנה, נדב זמיר, כבר בכוננות.

אנגולה – נבחרתם של מילסון (מכבי תל אביב) ושואו (מכבי חיפה), עדיין לא הבטיחה העפלה, אבל היא במצב טוב לקראת מחזור הסיום של המוקדמות. ניצחון על מדגסקר – הנבחרות החלשה בבית ה', שכבר איבדה סיכוי לעלות, יעניק לה את הכרטיס. גם תיקו ואפילו הפסד יספיקו, אם הרפובליקה של מרכז אפריקה תפסיד לגאנה במשחק המקביל. אם מילסון ושואו יגלו יכולת גבוהה הם כנראה יוזמנו – ואם זה יקרה הם יפספסו בין היתר את הדרבי האנגולי בליגת העל.

שוער נבחרת ניגריה, אדבאיו אדליי
יפספס את המשחקים נגד הפועל באר שבע, מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים. אדליי | GettyImages, Gualter Fatia

בנין – ניצחון על מוזמביק יעניק לבנין את הכרטיס לאליפות ובמקרה כזה הבלם מואיז אדילהו עלול להיות חסר למכבי פתח תקוה בינואר. לאדליהו 14 הופעות בנבחרת והוא מוזמן אליה לסירוגין. המשחק האחרון שלו במדים הלאומיים היה במרץ 2022, הזימון האחרון ביוני 2022.

אוגנדה – מ.ס. אשדוד והפועל תל אביב יעקבו בעניין אחרי מחזור הסיום בבית ו'. אוגנדה שבה משחקים טימותי אוואני ועזיז קאיונדו באופן די קבוע, מפגרת בשלוש נקודות אחרי טנזניה, אבל יכולה לעקוף אותה בזכות הפרש שערים. במחזור הסיום היא תתארח אצל ניז'ר של עלי מוחמד – שאיבדה סיכוי לעלות, ובמקביל טנזניה תתארח אצל אלג'יריה.

קונגו – ניצחון חוץ על גמביה במחזור הסיום של המוקדמות בספטמבר יעניק את הכרטיס, כל תוצאה אחרת תגרום לכך שגמביה תעלה. פרנן מאיימבו (הפועל חיפה) ובריאן פאסי (הפועל תל אביב) היו חלק מהסגל בשנה האחרונה, מאוויס צ'יבוטה (הפועל תל אביב) לא הוזמן מאז מרץ 2022, אבל יש לו 9 הופעות והוא עשוי להילקח בחשבון. אם קונגו תעלה לטורניר, עלולה להיות לכך השפעה גדולה.

מאלי – הנשרים הבטיחו את ההעפלה לאליפות והנציג היחיד שלהם כרגע בליגת העל – חלוץ מכבי פתח תקוה סאליו גינדו – חולם על זימון. הוא רשם הופעת בכורה של דקה במהלך המוקדמות במרץ 2022, אבל מאז לא נקרא לדגל שוב. כרגע לא נראה בתמונה.

מואיז אדילהו מכבי פתח תקוה לצד פורצ'ן באסי הפועל פתח תקוה
באסי (ימין) לא יהיה באליפות אפריקה, אדילהו (שמאל) אולי כן | דני מרון

גינאה ביסאו – ההעפלה הרביעית ברציפות לאליפות אפריקה הושגה מזמן, ללא סמביניה. בלם בני ריינה רשם 4 הופעות במדים הלאומיים ב-2015 ומאז לא הוזמן. הסיכוי שדווקא הפעם יקבל קריאה קלוש ובני ריינה לא אמורה להיפגע.

קמרון – עדיין לא הבטיחה את העלייה, אבל ניצחון בית על בורונדי בספטמבר יסדר לה את הכרטיס וכמובן שהיא פייבוריטית. בליגת העל כרגע יש שני קמרונים: בוריס אנו ומרטין אנדזי, אבל למרות היכולת הגבוהה של קשר מכבי נתניה – קשה להאמין שהוא יקבל זימון בכורה דווקא לאליפות אפריקה (אם קמרון תעלה).

חוף השנהבקויה מבאה, פארפה גיאגון, טרזייה תומא, אלוז' יאו וסדריק דון מעולם לא שיחקו בנבחרת הבוגרת. סולימאן קוליבאלי מהפועל חדרה רשם הופעות במשחקים שבהם הסגל התבסס על שחקני ליגה וספק רב אם יוזמן לאליפות אפריקה. הקבוצות שלהם לא אמורות להיפגע מאליפות אפריקה, אותה חוף השנהב תארח.

גאנה – עדיין לא הבטיחה את ההעפלה לטורניר, אבל אמורה לעשות זאת במחזור הסיום במשחק נגד הרפובליקה המרכז אפריקאית. ריצ'רד בואטנג, אבנעזר ממאטה, זקאריה מוגיס, גדעון אקווה, אייזק פאפו – אף אחד מהם לא אמור להיות בסגל. מונטרי קמאהני דווקא הוזמן בעבר, אבל מתנדנד במ.ס. אשדוד וגם כך הסיכוי שלו להיות בסגל לא גבוה. העפלה גנאית לא אמורה להשפיע על ליגת העל.

ניז'ר (עלי מוחמד) וליבריה (מוחמד קמארה) איבדו סיכוי להעפיל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי