הכל לפי התכנית: מאחורי מכירת עומרי גנדלמן ממכבי נתניה לגנט

play
עובר לבלגיה, עומרי גנדלמן | ברני ארדוב
הרסה לה את המאזן המושלם: מכבי נתניה הביסה 0:3 את בני סכנין 03:18

במועדון התכוננו לעזיבת הקשר המוכשר ולבסוף קיבלו את ההצעה הכספית שרצו, בדרך להכנסות של כ-4 מיליון יורו ממכירת שחקנים בקיץ הנוכחי - יותר מכל קבוצה אחרת בליגה

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מכירתו הצפויה של עומרי גנדלמן לגנט הבלגית לא הפתיעה אף אחד מאנשי מכבי נתניה, שכן כבר במהלך הקיץ היה ברור שהקשר המוכשר מכוון לצאת לחו"ל ובקבוצה רק חיכו להצעה הכספית שתתאים לדרישת המועדון. בסופו של דבר קיבלו ראשי נתניה הצעה שמתקרבת לכ-2.5 מיליון יורו, בתוספת ל-15 אחוז ממכירה עתידית של השחקן.

גנדלמן היה אחד השחקנים הבולטים בנבחרת הצעירה ביורו המוצלח ולא מעט סקאוטים ברחבי היבשת סימנו אותו בפנקס שלהם. העובדה שמדובר בשחקן צעיר, ורסטילי מאוד, שיכול לשחק בלם, קשר אחורי וקשר תוקף שמצטרף היטב לרחבת היריב, רק הגבירו את הסיכויים שלו להצטרף לקבוצה אירופית.

המנהל המקצועי אלמוג כהן התייחס כבר במסיבת העיתונאים של פתיחת העונה לכל נושא מכירת השחקנים לחו"ל ואמר: "אני יודע מה זה לשחק בחו"ל, זה חלום של כל שחקן ואי אפשר לעצור אותם – החלום שלי זה שמכבי נתניה תהיה קבוצה שמצליחה להוציא כל שנה שחקנים לאירופה, ובזכות זה גם הרבה שחקנים רוצים לבוא אלינו, כי אנחנו מוכרים כל שנה שחקן לאירופה, בדגש על אירופה. אנחנו לא נעצור שחקנים".

עומרי גנדלמן מכבי נתניה
זה היה באוויר. גנדלמן | ברני ארדוב

גם למאמן רן קוז'וך היתה דעה דומה והשבוע, אחרי משחק הניצחון 0:3 נגד בני סכנין, הוא אף התייחס במפורש לעתידו של גנדלמן ואמר: "כל שחקן שעשה קיץ כמוהו צריך להתקדם לשלב הבא. אני אשמח שיישאר".

מכירתו של גנדלמן לבלגיה היא העסקה הגדולה ביותר בימי בעלותו של הבעלים אייל סגל, שמבחינתו יכול לסמן וי גדול על נושא מכירת השחקנים בקיץ הנוכחי. שתי העסקאות הגדולות ביותר של נתניה עד מכירת גנדלמן היו עדן קארצב לבשאקשהיר הטורקית (2.3 מיליון יורו) ודיא סבע להפועל באר שבע (2 מיליון יורו).

בסיכומו של דבר נתניה יכולה להיות שבעת רצון מהעיסקאות בקיץ הנוכחי, כאשר בנוסף לגנדלמן, נמכרו גם רז שלמה בכ-1.1 מיליון יורו ללובן, פטריק טוואמסי לפאפוס ב-550 אלף יורו וגם על אבובאקר דומביה, ששיחק במועדון לפני שנתיים, קיבלו היהלומים כמאה אלף דולר. בסך הכל – הכנסה של כארבעה מיליון יורו ממכירת שחקנים, רק בקיץ הזה – יותר מכל קבוצה אחרת בליגה, כולל מכבי חיפה שמכרה את מוחמד אבו פאני ועומר אצילי בסכומים לא מבוטלים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי