5 טעויות גורליות ב-20 משחקים: התלות ב-VAR שוברת שיאים

play
שחקן בני סכנין בירם כיאל עם שופט כדורגל אביעד שילוח | מאור אלקסלסי
יונתן כהן הפציץ, פרץ נפרד? צפו בחמישייה של מכבי תל אביב בסכנין 03:26

משחקי גביע הטוטו בהם לא הופעלו שופטי המסך חשפו עד כמה מערכת הווידאו הפכה לכלי המרכזי של השופטים, וכיצד הם מתקשים לתפקד כראוי בלעדיה. לכן אולי זה לא מקרי שהאחראי על ה-VAR מטעם אופ"א הגיע ארצה וחידד את ההנחיות

(גודל טקסט)

בסמיכות יוצאת דופן ואולי לא מקרית, נמצא בארץ פאבל גיל, האחראי מטעם אופ"א על ה-VAR שנחת בסוף השבוע כדי להעביר השתלמות לשופטי ה-VAR ביומיים האחרונים. מדובר בבכיר שופטי ה-VAR של אופ"א, שכבר ניהל את עמדות ה-VAR במשחקים הגדולים ביותר ביבשת. במשך יממה וחצי זכו 11 שופטי ה-VAR בישראל ועוזריהם, להשתלמות יוצאת דופן.

זה קרה כאמור בסמיכות למקבץ אירועים גדול מדי של טעויות שקרו במשחקי גביע הטוטו. רק אמש (ראשון) במשחק בין בני סכנין למכבי תל אביב, נרשמו שלוש התערבויות של שופט ה-VAR זיו אדלר אשר קרא לשופט המרכזי אביעד שילוח. במקרה הראשון הוא קרא לו לפסוק על כרטיס אדום לחלוץ סכנין בסיל חורי שפגע מאחור במילסון. במקרה השני ביקש לבטל פנדל שנפסק לטובת מכבי תל אביב אחרי נגיעת יד צמודה לגוף של שחקן סכנין. ובמקרה השלישי הקריאה הייתה אחרי שהקוון חן אורפז לא זיהה שדור תורג'מן אינו בעמדת נבדל והשער שכבש לא צריך להיפסל.

אביעד שילוח, שופט כדורגל
שלוש התערבויות VAR רק אתמול – והוא לא היחיד. אביעד שילוח | מאור אלקסלסי

אלא שבניגוד למשחק אתמול, שנערך במסגרת חצי גמר גביע הטוטו ולכן נעשה בו שימוש ב-VAR כמו במשחק של מכבי חיפה נגד מכבי פתח תקוה בשבת, ביתר משחקי גביע הטוטו בשבועות האחרונים לא היה שימוש ב-VAR ונרשמו בהם לא פחות מחמש טעויות משמעותיות.

איגוד השופטים אפילו הוציא אתמול הודעה מיוחדת והודה בשתי טעויות שקרו בשבת במשחקי גביע הטוטו בהם כאמור לא היה VAR.

במהלך ההשתלמות אליה הגיעו בכירי איגוד השופטים, הובהר שוב שהציפייה מהשופטים על כר הדשא ומהקוונים היא לשרוק רק אם הם בטוחים ב-100 אחוז במקרים. כמו כן, נאמר לשופטים ולעוזריהם שוב עד כמה עולם השיפוט הולך לכיוון ה-VAR ועד כמה הם צריכים להכין את עצמם למשחקים כאילו היו על כר הדשא מול אצטדיון מלא, מאחר שמתרבים המקרים בהם שופטי ה-VAR מעורבים ומכריעים משחקים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי