זוארץ וחסון לחיות: "מנו שופטים להם היכרות עם עולם הספורט"

play
אסתר חיות, קיבוץ לוחמי הגטאות | שלומי גבאי
צחקה אחרונה: הפועל חיפה חזרה מפיגור בדרך ל-1:2 על בית"ר המאכזבת 06:05

יו"ר ההתאחדות ויו"ר המנהלת דורשים יד קשה מצד בתי המשפט נגד המתפרעים: "דרוש מינוי שופטים בעלי היכרות בסיסית, אשר יאפשרו מיצוי הדין עם העבריינים"

(גודל טקסט)

כחלק מהמאבק באלימות בכדורגל הישראלי, שיגרו היום (שלישי) יו"ר ההתאחדות לכדורגל שינו זוארץ ויו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון מכתב לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות.

בין היתר, נכתב כי "מנהלת הליגות לכדורגל וההתאחדות לכדורגל משקיעים זמן, כסף ומשאבים ניכרים אחרים במלחמה בתופעת ההתפרעות, האלימות והגזענות במגרשים אשר הפכה זה מכבר למכת מדינה… ללא נקיטת יד קשה כנגד עבירות האלימות והגזענות החמורות יותר, המגיעות אל פתחו של בית המשפט, לא תמוגר תופעה זו מן השורש.

"עם מלוא ההערכה לפועלו של בית המשפט הרי שלא תמיד הידיעה השיפוטית כוללת הבנה של עולם הספורט ובכלל זאת הבנת חומרת העבירות, תהודתן הציבורית והמסר שהן מעבירות לציבור כמו גם הענישה וההרתעה האפקטיביים הדרושים בקשר עמם.

"לצערנו, אנו נתקלים שוב ושוב במקרים בהם הענישה המוטלת אינה אפקטיבית, בלשון המעטה… לשם כך אנו שבים ופונים בבקשתנו לכך שעבירות מעין אלו ינותבו ל"שופטים מיועדים", להם היכרות עם עולם הספורט, תרבות האוהדים, והמשמעויות הציבוריות של עבירות חמורות אלו. אין צורך במומחיות מיוחדת או השתלמויות מורכבות; כל הדרוש הוא מינוי שופט ים בעלי היכרות בסיסית עם עולמות אלו… קביעת "שופטים מיועדים" כאמור לא רק שתסייע במיגור האלימות והגזענות אלא תאפשר למערכת המשפט לפעול בצורה יעילה, נכונה וצודקת ביותר אל מול עבירות אלו, תוך יצירת הרתעה משמעותית וגיבוש אמון ציבור אוהדי הכדורגל במערכת המשפט".

אסתר חיות, קיבוץ לוחמי הגטאות
אסתר חיות, קיבוץ לוחמי הגטאות | שלומי גבאי

זוארץ וחסון הוסיפו כי "לאחרונה, פעלנו במשותף לביטול העונשים הקולקטיביים על אוהדי הקבוצות וזאת בכדי להתמקד בפגיעה נקודתית וממוקדת בסוכני האלימות והגזענות, המהווים קומץ מזערי ממאות אלפי אוהדי הכדורגל בישראל; ללא אכיפה וגמול משמעותי כנגד אותם המתפרעים יקשה עלינו להשלים מהלך זה אשר מטרתו לאפשר לציבור אוהדים עצום זה ליהנות מסביבה ספורטיבית, חיובית ובונה, נטולת גזענות או אלימות. נודה לכם על אישור בקשתנו באופן המהיר ביותר בכדי שנוכל, במאמץ משותף, למגר את אותו קומץ אלים ולהרחיקו ממגרשי הכדורגל בישראל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי