מי הקבוצה הישראלית שניסתה להחתים את הבלם ששיתק את פיירו?

מוחמד עלי קמארה סגר את החלוץ במשחק בסמי עופר וסייע ליאנג בויז לשמור על רשת נקייה גם בגומלין בדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות. אורי אוזן: "בוודאות, אי אפשר היה להביא אותו". כיוף יחליף את ניצן?

קבוצות: מכבי חיפה
(גודל טקסט)

אחרי שהובסה 3:0 על ידי יאנג בויז ונשרה לשלב הבתים של הליגה האירופית, מכבי חיפה "תסתפק" העונה בשלב הבתים של המפעל השני בחשיבותו ותנסה לזכות באליפות רביעית ברציפות בליגת העל. אורי אוזן, פרשן ספורט1, דיבר בתוכנית הספורט של 103FM וניתח את ההדחה מהמפעל הבכיר.

על ההפסד בשוויץ וההדחה מליגת האלופות, אמר אוזן: "לא מפתיע, לא ציפיתי שהם ינצחו בחוץ. הפתיחה הייתה ממש טובה והקבוצה הגיעה מוכנה, אבל ברגע שיאנג בויז עלתה ליתרון היא הייתה הרבה יותר יעילה והשער השני הוציא את העוקץ ודי גמר את המשחק. אם חשבנו שעוד יש סיכוי, מכבי חיפה ספגה בפתיחת המחצית השנייה, אחרי דקה, ושם זה נגמר. חד משמעית, יאנג בויז קבוצה טובה יותר ממכבי חיפה".

האזינו לדברים

על מוחמד עלי קמארה ששיתק את פירו במשחק הראשון בסמי עופר והיה אחת הסיבות לכך שמכבי חיפה לא הצליחה לכבוש במשך 180 דקות: "רצו אותו בישראל, אי אפשר היה להביא אותו, את זה אני אומר לך בוודאות – לא היה סיכוי. בגלל שאני בקשר טוב עם מנחם קורצקי, אני יודע שכבר אז בהפועל רעננה היה די ברור שהוא הולך לכיוון הזה ולא יישאר בישראל. הוא באמת בלם מצוין, מהיר וחזק, ואם הוא לא היה נפצע הוא לא היה בשוויץ כבר. מה השכר שלו? אני בטוח שהוא מרוויח יותר ממה שהרוויח ברעננה ויותר מכל שחקני מכבי חיפה. הוא כבר שיחק בליגת האלופות והוא שחקן מצוין".

אוזן המשיך וניתח: "זו לא הפתעה, יאנג בויז קבוצה יותר טובה, השמיים לא צריכים ליפול. מכבי חיפה עשתה את המקסימום והיא תגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית שזה יפה מאוד ויש שם אחלה קבוצות. מסאי דגו יכול להיות מרוצה מקמפיין המוקדמות, בטח לאור העובדה שהקבוצה נחלשה ביחס לשנה שעברה – אין את נטע לביא, מוחמד אבו פאני ועומר אצילי, ולא הובאו שחקנים במקומם. לא הצליחו להביא קשר אחורי שיהיה זמין למשחקים מול יאנג בויז. הבלם שימיץ' הגיע כנראה בכושר לא מספיק טוב בשביל לפתוח בהרכב. בעוונה שעברה ההתארגנות הייתה מושלמת וכנראה שרק ככה מגיעים לליגת האלופות. העונה לא הצליחו לעשות את זה ואפשר גם להבין – מאוד קשה להביא לפה שחקנים. בעונה שעברה הכל התחבר בזמן וזו הייתה עונה שלישית של ברק בכר שידע מה לעשות וכל עונה היה שיפור. מסאי עשה עבודה טובה בסיכום הקמפיין. מכבי חיפה יכולה להתמודד עם חלק מהקבוצות שמצאות בדרג 2 בליגה האירופית, וזו תהיה חוויה לצופים".

יותר מדי שחקנים בכירים לא היו במיטבם. עבדולאי סק אתמול | GettyImages, Joan Cros – Corbis

על השערים שספגה מכבי חיפה בשוויץ: "איתמר ניצן נמצא תחת זכוכית מגדלת. לפי מסלול קריירה של כדורגלן הוא לא היה אמור להיות בשלב הזה במכבי חיפה וגם הוא יודע את זה, ולכן כל טעות שלו מקבלת משנה תוקף אצל האוהדים. שריף כיוף הוא שוער מאוד מוכשר שהיה בכל הנבחרות הצעירות ויש לו קצת ניסיון בליגה הלאומית, ואני חושב שהוא אחד משוערי העתיד. אני מניח, לא מידיעה, שהוא יקבל בקרוב מאוד הזדמנות לשחק. האם באירופה או בליגה? צריך לתת לו להתחיל לרוץ ולא צריך לחשוש מזה".

למה שימיץ' לא פתח: "הוא לא בכושר משחק. אנחנו לא יודעים באיזו רמה הוא התאמן. לפעמים שחקנים שלא נספרים עושים אימונים בצד. אני מניח שאם הוא היה בכושר הוא היה משחק. דילן בטובינסיקה? רצו להשאיר אותו, אבל בגלל שאצילי עזב אם היו צריכים להביא עוד זר. תעודת הזהות של סונדגרן לא הייתה ידועה כשהוא שוחרר".

"לא אשם". איתמר ניצן אתמול | GettyImages, Joan Cros – Corbis

ההחלטה לספסל את דיא סבע: "ההרכב היה טוב, הרעיון היה טוב והמציאות היא שהכדור של דין דוד הלך לקורה. מכבי חיפה קבוצה פחות טובה מיאנג בויז וברגע שהיא לא הגיעה ביתרון למשחק השני, הסיכויים שלה היו מאוד נמוכים. ליגת האלופות שנה שנייה ברצף זה דבר שלא נעשה וכנראה גם לא ייעשה, אנחנו לא שם מבחינה כלכלית. מכבי חיפה השיגה את המקסימום. יש תחושת החמצה בגלל המשחק הביתי, אבל חיפה פחות טובה. קשה מאוד להגיע כל שנה לשלב הבתים של האלופות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי