ואן אובריים: "אני משחק בתפקיד ששיחקתי בהולנד. זה עושה לי טוב"

play
יוריס ואן אובריים שחקן מכבי תל אביב | אריאל שלום
קניקובסקי המחליף קבע 1:1 בצלייה, מכבי ת"א עלתה לשלב הבתים בקונפרנס ליג 03:17

המשחק הרע בצליה ("45 הדקות הכי גרועות שלנו"), השינוי בצוותי האימון ("מה שקורה כעת מתאים לי יותר"), חדר ההלבשה ("אנחנו מאוד מלוכדים ויש אנרגיות חיוביות") והחבר לוקאסן ("כולם אוהבים אותו"). אחד ממרענני הקיץ של מכבי תל אביב מדבר לקראת חדרה

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחד השינויים הבולטים במכבי תל אביב של העונה הוא יוריס ואן אובריים. בעונה שעברה מיעט לשחק ופתח לראשונה במשחק ליגה רק בחודש מאי, רגע לפני שהכל הסתיים. עכשיו הוא בורג מרכזי בקבוצה. נמצא במקום כל כך שונה מזה שהיה בו לאורך כל העונה שעברה. אתמול הוא דיבר על מה שעובר עליו, על הקבוצה ועל איך שהוא רואה עד כה את פתיחת העונה של הצהובים, אשר ישחקו הערב (שני, 20:30) מול הפועל חדרה.

יוריס, מה השתנה? זה יוריס אחר ממה שראינו בעונה שעברה.

"בכדורגל הרבה דברים יכולים להשתנות מהר מאוד. בעונה שעברה לא שיחקתי הרבה. התחלתי את העונה בעניינים והייתי בהרכב, אבל אז נפצעתי מול ניס והכל השתנה. עכשיו אנחנו בעונה חדשה, עם מאמן חדש וצוות חדש וזה כנראה מתאים לי יותר".

אתה אמנם מתאזרח כאן, אבל הגעת מהולנד כזר. יתכן שהעונה השנייה יותר קלה אחרי שאתה מתאקלם?

"אני שומע על זה לא מעט ומדברים על זה שלוקח זמן להתאקלם במדינה ובמועדון. היום אני מכיר יותר טוב את מכבי תל אביב. אני מכיר יותר טוב את הקבוצה וזה כנראה עוזר לי".

שחקן מכבי תל אביב יוריס ואן אובריים
"היום אני מכיר את הקבוצה יותר טוב". ואן אובריים | אריאל שלום

אתה משחק אצל רובי קין את מספר 6. בעונה שעברה כששיחקת כמחליף רוב הזמן היית גם מספר 8 בקישור. יותר נוח לך בתפקיד הנוכחי של הקשר האחורי?

"בעונה שעברה שיחקנו בשיטות שונות. בהולנד שיחקתי את מספר 6, כמו עכשיו, ואני מרגיש בתפקיד הזה יותר בנוח".

אתם חוזרים מאירופה למחזור השני ובסך הכל חווים לא מעט עומס. איך מתמודדים עם זה?

"היה לנו משחק קשה ביום חמישי בסלובניה. אנחנו עשינו אותו יותר קשה אפילו עם איך ששיחקנו. אני חושב שבסך הכל רוב הקבוצה בריאה. יש לנו הרבה שחקנים ויש חומר טוב מאוד. אנחנו צריכים לנצח את חדרה".

במחזור הראשון התקשיתם מול מ.ס. אשדוד וירדתם להפסקה בתיקו מאופס. מול חדרה שוב תחוו משחק דומה ותצטרכו לפצח את המערך הסגור שלהם.

"יכול להיות ואת זה נראה במשחק אבל גם אם כן, אנחנו צריכים להתמודד עם זה".

ביום שישי נערכה הגרלת הבתים של הקונפרנס וזכיתם לבית יחסית נוח. אפשר אפילו להאמין במקום הראשון בבית.

"אני חושב שאנחנו צריכים ללכת לכל משחק בבית הזה כדי לנצח. גנט קבוצה טובה, אבל אנחנו יכולים להתמודד איתה".

שחקני מכבי תל אביב יוריס ואן אובריים, דריק לוקאסן
שחקני מכבי תל אביב יוריס ואן אובריים, דריק לוקאסן | לירון מולדובן

מה ההבדל בין מכבי תל אביב הנוכחית לזו מהעונה שעברה?

"כמה שחקנים עזבו וכמה הצטרפו, כך שחדר ההלבשה השתנה מעט ויש אווירה אחרת. אם אתה מנצח משחקים, אז האנרגיות חיוביות ולשמחתי אנחנו מנצחים את רוב המשחקים עד כה".

גדלת עם דריק לוקאסן בהולנד ושיחקתם יחד. התחושה היא שהוא מנותק קצת מהקבוצה ואתה מהחברים היחידים שלו. אולי צריך לעשות יותר כדי לחבר אותו אליכם?

"אני לא מרגיש שדריק מנותק מהקבוצה ואני לא חושב שאני הכי קרוב אליו. אני מכיר את דריק מאז שהיינו בני 12 ואני חושב שהוא מתנהג בדיוק כפי שהיה תמיד. אני חושב שיש לנו חבורה מאוד מלוכדת ומגובשת במכבי תל אביב. כולם אוהבים את דריק ודריק אוהב את כולם. אני לא רואה עניין או סיפור כאן".

בוא נחזור למשחק ביום חמישי בסלובניה. רובי קין אמר שאתם לא יכולים לשחק יותר גרוע מכפי ששיחקתם שם. מה קרה ב-45 הדקות הראשונות בצלייה?

"עשינו לעצמנו חיים קשים בצלייה. עשינו טעויות מטופשות. יכול להיות שבאנו למשחק בידיעה שניצחנו 1:4 וזה עשה לנו רע. אלה היו 45 הדקות הגרועות של העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי