נבחרת אירלנד מחכה לו? "הגיע הזמן להחזיר את רובי קין הביתה"

play
רובי קין | אריאל שלום
וחהורסט וגאקפו החזירו את הולנד מפיגור בדרך ל-1:2 יקר באירלנד 02:06

סטיבן קני על סף פיטורים אחרי עוד הפסד, וגוברים הקולות למנות לתפקיד את מאמן מכבי תל אביב: "מראה סימנים חיוביים בישראל"

קבוצות: מכבי תל אביב
(גודל טקסט)

אחרי עוד הפסד ועוד אכזבה, נבחרת אירלנד לקראת זעזוע על הקווים. ה-1:2 של הולנד אמש בדאבלין ערער עוד יותר את מעמדו של המאמן סטיבן קני, שנותר עם מאזן חלש של 3 נקודות בלבד בבית ב' של מוקדמות היורו – כשגם הניצחון היחיד הושג מול גיברלטר.

בתקשורת האירית טוענים שקני נמצא על סף פיטורים מהתפקיד, וגם בריאיון בסוף המשחק הוא גמגם כשנשאל על עתידו.

על אף העובדה שעדיין מדובר בספקולציות בלבד, באופן טבעי אחד השמות המקושרים לתפקיד הוא זה של רובי קין. מאמן מכבי תל אביב אמנם חסר ניסיון ועמד על הקווים רק ב-8 משחקים כמאמן ראשי, אבל בניגוד לשחקני עבר אגדיים אחרים של אירלנד כמו רוי קין למשל, הוא מעוניין לפתח את קריירת האימון שלו וככל הנראה ירצה את התפקיד בשלב כזה או אחר.

"תחזירו את רובי הביתה", קראו באירלנד אחרי המשחק אתמול, "הוא מראה סימנים מעודדים בליגה הישראלית, ותפור לתפקיד משום שהוא מבין יותר טוב מכולם מהי המשמעות של ללבוש את מדי הנבחרת".

מאמן מכבי תל אביב רובי קין
החמיא לשחקני הרכש ומרוצה מהשיפור אצל ואן אובריים. קין | דני מרון

רק בשבוע שעבר כתבו ב"סאן" האירי ש"רובי קין סולל את דרכו לאימון הנבחרת. "רובי "מניח את היסודות שעשויים להפוך אותו למאמן אירנלד ביום מן הימים. העובדה שזה קורה בישראל מביאה עמה אלמנט של 'רחוק מהעין – רחוק מהלב' בנוגע לחלוץ העבר, שבחר ביעד מחוץ לרדאר וגם מחוץ לגבולות לפי הדעה הפוליטית של חלק מהאנשים", ניתחו בכתבה באזכור לביקורות שספג קין על הגעתו לישראל", ניתחו.

ב"סאן" הוסיפו: "זו הייתה החלטה הרת גורל עבור רובי, בהתחשב בכך שכישלון עשוי לרדוף אותו בהמשך. אבל הוא קפץ על ההזדמנות, המשיך בעבודה וכעת הזרקור יופנה אליו יותר בעקבות ההופעה בקונפרנס ליג. מה שהוא מנסה לעשות צריך להעניק לו קרדיט באירלנד, גם אם המצב הגאופוליטי בישראל מעצבן אנשים. מעטים המאמנים שמפלסים לעצמם דרך מחוץ לליגה האירית. רובי קין יצא לבחון את עצמו, אנחנו עדיין לא יודעים אם הוא מאמן טוב או רע – אבל הוא עומד להראות לנו".

קין אימן עד כה את מכבי תל אביב ב-8 משחקים רשמיים. המאזן של הקבוצה תחתיו עומד על שישה ניצחונות ושתי תוצאות תיקו. את ליגת העל פתחה מכבי תל אביב של קין עם 6 נקודות מ-6 אפשריות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי