מצא נחלה במושבה: מאור לוי פוגש את מכבי חיפה במעמד משודרג

בני לם שחזר את שיתוף הפעולה מהנוער, טל בן חיים לקח אותו תחת חסותו, וכעת המושאל למכבי פתח תקוה רוצה להפתיע את קבוצת האם. על הצמיחה במלאבס, החלום הבא והדמיון למסלול של מחמוד ג'אבר (20:00, ספורט2)

(גודל טקסט)

מאור לוי, קשרה של מכבי פתח תקוה, יפתח הערב (ראשון, 20:00, ספורט2) בהרכב קבוצתו וינסה להוביל אותה לניצחון מול האלופה מכבי חיפה, המועדון בו גדל ושיחק עד העונה שעברה. עבור לוי, שהפך העונה לשחקן הרכב קבוע אצל המלאבסים, זו קפיצת מדרגה נוספת בדרך שהוא עושה כדי להיות שחקן לגיטימי ומוביל בליגת העל. למעט משחק אחד, בו היה חולה, הקשר פתח העונה בכל משחקיה של מכבי פתח תקוה ולמעשה הפך לאחד השחקנים המובילים בקבוצה.

הקשר בן ה-23, שסומן כאחד משחקני העתיד של מכבי חיפה עוד כששיחק בקבוצות הנערים והנוער של הירוקים, עלה לבוגרים תחת ברק בכר לפני שלוש שנים כאשר בשתי עונות האליפות הראשונות של מכבי חיפה, בעיקר בעונה השנייה, הוא היה חלק אינטגרלי כשחקן משלים בסגל.

לוי שותף בלא מעט משחקים ואף כבש בליגה, בגביע וגם רשם שער בכורה אירופי במוקדמות הקונפרנס ליג בניצחון 1:5 נגד דינמו טביליסי. בעונה שעברה חל פיחות במעמדו ולקראת חודש ינואר כבר היה ברור לקשר ולאנשים בסביבתו, שהגיע הזמן לעזוב את החממה הירוקה ולפרוס כנפיים למקום אחר.

למרות לא מעט הצעות שקיבל מקבוצות בליגת העל, ביניהן הפועל חדרה, מכבי בני ריינה, עירוני קרית שמונה ומכבי נתניה, העדיף לוי לאחר התלבטויות רבות לרדת לליגה הלאומית ולסגור מעגל אצל בני לם, המאמן שאימן אותו במחלקת הנוער של הירוקים. לוי ידע שהוא לוקח סיכון לא קטן וירידה ללאומית עשויה להיות חד סטרית אם וכאשר לא יצליח במדי הפתח תקוואים, בעיקר כשהוא מגיע כשחקן של האלופה מכבי חיפה, עם המון ציפיות שיעזור להעלות את המלאבסים בחזרה לליגת העל.

מאור לוי, שחקן מכבי פתח תקוה חוגג
ימשיך בפתח תקוה? לוי | ברני ארדוב

לוי, כך מספרים בסביבתו, התלבט ימים רבים במהלך חלון ההעברות של ינואר בעונה שעברה האם לעזוב את מכבי חיפה שרצה לאליפות שלישית ולהיענות לחיזוריה של מכבי פתח תקוה ששיחקה בליגה הלאומית, בידיעה שהמשחקים בליגה הזאת יהיו עם הרבה פחות זוהר ואור זרקורים, עם מגרשים רעועים ומיעוט של קהל. הרצון לחזור לשחק, הצמאון שלו לדקות משחק, והתקווה להחזיר לעצמו את שמחת החיים שנעלמה בזמן הישיבה על הספסל או ביציע במכבי חיפה, הכריעו והקשר החליט שהוא מתחבר בחזרה אל בני לם שהבטיח לתת לו את המושכות – וכך היה.

הוא עבר בהשאלה עד סיום העונה ואכן סייע למכבי פתח תקוה לעלות בחזרה לליגה הבכירה. לוי, בדומה להרבה שחקנים, רק חיכה לחיבוק הזה של בני לם וברגע שקיבל את חולצת ההרכב חזר לו הביטחון והוא הרגיש משוחרר על המגרש. בניגוד למשחקים במכבי חיפה, שם התחרות על ההרכב מטורפת ועל כל טעות או משחק פחות טוב משלמים באיבוד המקום בהרכב, בפתח תקוה ידע לוי שהוא יכול לשחק ברוגע ובלי לחץ והדבר רק גרם לו להיות טוב יותר על המגרש.

החיבור של מאור לוי ובני לם אינו מקרי. לם הגיע למחלקת הנוער במכבי חיפה בתקופה קריטית בה הקשר היה בדרכו החוצה מהירוקים. גורם שעבד באותם שנים במחלקת הנוער סיפר שבעונתו השנייה בקבוצת הנוער במכבי חיפה, כשלצידו חמודי כנעאן ומחמוד ג'אבר שהיה גדול ממנו בשנה אחת, מאור לוי כבר ביקש לעזוב את המועדון, בעיקר כי הרגיש שבצוות המקצועי של אותה תקופה מעדיפים לקדם שחקנים אחרים, ביניהם ים כהן, בנו של יניב כהן מנהל מחלקת הנוער.

לוי, כמו גם כנעאן וג'אבר, העדיפו לעזוב. מי שככל הנראה הציל את לוי מעזיבה הוא המנהל המקצועי הספרדי, לואיס ויסנטה מתיאו, שהגיע בעונת 2019 למחלקת הנוער של מכבי חיפה ומיד סימן את מאור לוי ומחמוד ג'אבר כשחקני העתיד של המועדון והטיל וטו על שחרורם. כשבני לם מונה לתפקיד מאמן קבוצת הנוער, הוא נתן ללוי את סרט הקפטן ואמר לו שהוא לגמרי סומך עליו ומייעד לו תפקיד מרכזי בקישור וכך היה. גם כשאימן בבוגרים של מכבי נתניה ניסה לם לצרף את הקשר אך מכבי חיפה לא שיחררה אותו.

מחמוד ג'אבר שחקן מכבי חיפה חוגג שער
חיפה תדרוש הצעה גבוהה יותר. ג'אבר | מאור אלקסלסי

במכבי פתח תקוה מעריכים מאוד את היכולות של מאור לוי. כבר בעונה שעברה, בסיום הניצחון 0:3 נגד הפועל אום אל פאחם וכשפתח תקוה כבר הייתה על סף העפלה בחזרה לליגת העל, אמר הבעלים אבי לוזון למספר אנשים שעמדו לצידו כי מאור לוי שחקן מצוין שיוביל את פתח תקוה גם בליגת העל ושהוא רוצה אותו קבוצתו לשנים הבאות.

עם סיום העונה שעברה הסתיימה תקופת ההשאלה ולוי חזר באופן אוטומטי למכבי חיפה. מכבי פתח תקוה לחצה על הקשר להישאר גם בעונה הנוכחית והוא נענה כמובן להצעה. לאחר משא ומתן שארך מספר שבועות, הסכים אבי לוזון לשלם סכום של 100 אלף שקל עבור ההשאלה, כאשר בחיפה סירבו לעיסקת מכירה וגם לא הסכימו להכניס השנה סעיף רכישה עתידי על הקשר.

"מאור לוי שחקן חכם מאוד עם שליטה טובה בכדור ומה שאנחנו אוהבים אצלו זה שהוא מעורב מאוד במשחק", מספר גורם במכבי פתח תקוה. "מאור עובד קשה באימונים, נותן מעצמו הרבה. ראיית המשחק שלו מדהימה, הוא יודע מתי ואיך לתת כדורי עומק וזה תפור על חלק מהשחקנים שיש לנו בקבוצה. פרמטר נוסף בולט אצלו זה שהוא שיפר מאוד את משחק ההגנה שלו והוא גם יודע לחלץ כדורים כשצריך. יש רגעים שבהם הוא נעלם והוא יודע שהוא צריך לעבוד על זה. אם הוא יהיה דומיננטי ליותר דקות במהלך המשחק, זו תהיה עבורו קפיצת מדרגה נוספת. במשחקי אימון שהיו בטרום עונה הוא הבקיע כמה שערים וגם בליגה אנחנו מקווים לראות ממנו הצטרפות מקו שני כדי להביא יותר גולים ובישולים", הוסיף הגורם.

שחקן מכבי פתח תקוה טל בן חיים חוגג עם מאור לוי
חגיגה בסיום. בן חיים | מאור אלקסלסי

בפתח תקוה מספרים שמי שלקח את לוי תחת חסותו הוא החלוץ טל בן חיים, מוותיקי הקבוצה ומהשחקנים היותר מנוסים במדי פתח תקוה. החיבור בין לוי לבן חיים החל עוד בעונה שעברה והשנה הקשר ביניהם הלך והתהדק. לוי מתגורר בדירה שכורה ביקנעם, ישן פעם או פעמיים בשבוע בביתו של בן חיים בהרצליה, בעיקר בימים בהם יש אימון ערב ולמחרת אימון בוקר. כדי להימנע מנסיעות מיותרות הלוך ושוב, פתח בן חיים את ביתו בפני הקשר והציע לו להישאר אצלו בין האימונים. הקשר בין השניים בא לידי ביטוי גם באימונים ובמשחקים ובקבוצה אומרים שגם זה תרם להשתלבותו של הקשר.

הערב יפתח כאמור לוי בהרכבה של מכבי פתח תקוה במשחק נגד מכבי חיפה ובסביבתו הקרובה מספרים על התרגשות לקראת משחק הליגה הראשון מול קבוצת נעוריו. הקשר כבר שיחק מול הירוקים לפני פחות מחודש בהפסד קבוצתו 2:0 בחצי גמר גביע הטוטו ובפתח תקוה מאמינים שבעזרתו ויחד עם יכולת טובה של שאר שחקני הקבוצה, אפשר להפתיע את האלופה ולרשום ניצחון ליגה ראשון העונה.

נדמה שהתהליך שמאור לוי עבר בשנים האחרונות, משחקן מוביל בקבוצת הנוער של מכבי חיפה, לשחקן משלים בסגל הבוגרים של הירוקים וכעת שחקן שמקבל את המושכות במדי מכבי פתח תקוה, עוזר לו להתפתח ולהשתפר אל עבר המטרה אותה סימן, להיות שחקן בוגרים לגיטימי ומוביל בליגת העל. לקשר יש גם חלום לצאת לשחק באירופה וכמי שסימן עד כה וי גדול על כל מטרה שהציב לעצמו, אין ספק שאם ימשיך בדרך הזאת הוא יוכל להגשים לעצמו גם את החלום הבא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי