האתגרים של משטרת צרפת: מלך בריטניה, האפיפיור ו…מכבי חיפה

play
שון גולדברג, עבדולאי סק, גוני נאור, לורנצו שימיץ' שחקני מכבי חיפה | ברני ארדוב
שימיץ' פישל שלוש פעמים, מכבי חיפה הפסידה 3:2 למכבי פתח תקוה 05:05

כוחות הביטחון נערכים לכמה ביקורים בפרופיל גבוה. ב-RMC הסבירו: "המשחק של חיפה ברן מדאיג את הרשויות יותר מהכול"

קבוצות: מכבי חיפה ראן
(גודל טקסט)

מה משותף למכבי חיפה, האפיפיור פרנציסקוס ומלך בריטניה צ'ארלס? כולם מגיעים השבוע לצרפת ומעסיקים באופן כמעט חסר תקדים את רשויות הביטחון במדינה. צרפת תארח את המשחקים האולימפיים בעוד פחות משנה והיא נמצאת כעת תחת עיניים שבוחנות כל העת את יכולת הארגון והאבטחה – בעיקר עיניים מקומיות שנועדו לשפר תהליכים.

השבוע הקרוב הולך להיות עמוס במיוחד. האפיפיור פרנציסקוס יגיע למארסיי למאסת ענק אליה מתכוון להגיע גם הנשיא עמנואל מקרון. צ'ארלס נחת היום בפריז ובתווך מתקיימת במדינה אליפות העולם בראגבי (בערים פריז, ליל, ניס, ליון, בורדו, מארסיי, נאנט, טולוז וסנט אטיין) שמושכת עשרות אלפי צופים.

מחר בורוסיה דורטמונד תתארח אצל פריז סן ז'רמן למשחק במחזור הראשון בליגת האלופות וביום ראשון יתקיים לה קלאסיק שבו פריז תארח את מארסיי. המשטרה אסרה על אוהדי מארסיי להגיע ולא נמכרים להם כרטיסים, אבל עדיין נדרשת אבטחה כבדה.

ויש גם את המשחק של מכבי חיפה נגד רן בליגה האירופית, עם האוהדים הירוקים שימריאו לצרפת, אולי הפגנות אנטי ישראליות ומתח שמתלווה לכל משחק כדורגל. "האירוע הזה יתקיים תחת אבטחה כבדה של הכוחות המיוחדים. זה האירוע הספורטיבי שהכי מדאיג את הרשויות בשבוע הזה", נכתב ב-RMC.

שחקני מכבי חיפה, גוני נאור, מאור קנדיל, דין דוד, ענאן חלאילי
גם המחליפים חגגו. נאור, דוד, קנדיל וחלאילי | מאור אלקסלסי

בצרפת כאמור מתייחסים לכל האירועים הללו כאל מבחן לקראת אולימפיאדת 2024 שתתקיים ביולי-אוגוסט הבאים. צרפת חוותה פיגועי טרור קשים בשנים האחרונות וכוחות הביטחון עסוקים כל העת בסיכול ומניעה של אירועים נוספים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי