שחקני העבר הרומנים כואבים את המצב: "ישראל היא בית שני עבורי"

play אובידיו הובאן
אובידיו הובאן | צילום: דני מרון
בשידור חי: צה"ל מבצע "הקש בגג" בעזה 08.10.23 00:35

הובאן ששיחק בבאר שבע סיפר ל-GSP: "מה שקורה מצער מאוד, בדרך כלל שקט שם". אקס סכנין, אפוסטו: "החיים שם נהדרים, מייחל לסיום המלחמה"

(גודל טקסט)

כדורגלני העבר הרומנים ששיחקו בליגת העל חושבים על ישראל ביממה שחלפה מאז פרוץ המלחמה. ב-GSP הביאו את תגובותיהם של אקס הפועל באר שבע אובידיו הובאן וחלוץ בני סכנין לשעבר בוגדן אפוסטו, שסיפרו על חוויותיהם בארץ.

"גם אני עברתי רגעי חרדה בישראל, אבל לא ברמה שרואים עכשיו. למרבה הצער, יש שם שדה קרב כרגע. מה שקורה מצער מאוד", אמר הובאן שהגיע לבאר שבע חודש אחרי מבצע "צוק איתן". "בישראל כל בית מצויד במקלט, כשהאזעקות נשמעות יש לך 45 שניות להיכנס למרחב מוגן. יש אלה בכל מקום ובאצטדיונים".

הובאן המשיך: "לא היו לי אזעקות באימונים או במשחקים, אבל הציבור שם מתורגל למקרים כאלה. ילדיי הלכו לגן ולבית הספר בבאר שבע, וכשאתה שם אתה לא מרגיש לחץ. בדרך כלל שקט. מאז יום שבת הסיטואציה מוזרה יותר".

שחקן הפועל באר שבע אובידיו הובאן
שחקן הפועל באר שבע אובידיו הובאן | ברני ארדוב

אפוסטו, ששיחק בסכנין בעונת 2007/8, נזכר: "ישראל היא כמו בית שני עבורי. הרגשתי מאוד בנוח שם, אפילו שהגעתי אחרי המלחמה ב-2006. בני סכנין היא הקבוצה היחידה מהמגזר הערבי בליגת העל, באופן פרדוקסלי נשארו לי משם המון חברים, ערבים ויהודים כאחד. מה שקורה שם עכשיו עצוב מאוד. אני מייחל מעומק לבי לסיום המלחמה".

הרומני שמשמש כסוכן בימים אלה, הוסיף: "החיים בישראל נהדרים. אנשים מאוד מסבירי פנים. לא הרגשתי סכנה כלשהי כשהייתי שם, למרות שהיו סימני רסיסים בבניין שגרתי בו, אחרי המלחמה. זה היה איפשהו קרוב לחיפה. האבטחה שם מתקדמת בטירוף, שומרים חמושים בכניסה לכל קניון. הרגשתי בטוח. חיילים עם נשקים ברחוב זה דבר נורמלי. כששיחקתי בישראל לא ראיתי טיל אחד".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי