שני שחקני האקדמיה של הפועל תל אביב נרצחו. ג'ורדי קרויף מחזק

play
רצה את טן האח, קיבל את ארבלדזה. קרויף | אימג'בנק GettyImages, Marc Graupera Aloma / AFP7
ממונה על החטופים והנעדרים: עוסקים בגיבוש תמונה מלאה וכתובת למשפחות 9.10.23 01:04

יפתח ויונתן קוץ נטבחו עם משפחתם בכפר עזה. ההולנדי שלח "חיזוקים ואנרגיות", אנליסט מכבי ת"א מזועזע. ווזניאקי כואבת על "הילדים התמימים", קבוצות אירופיות הביעו סולידריות, אוהדים רבים הגיעו ללוויות. עדכונים שוטפים

(גודל טקסט)

המתקפה הרצחנית של חמאס על ישראל והמלחמה בדרום השפיעה על כל התחומים בישראל, כולל על הספורט כמובן, וגם ברחבי העולם מגיבים ללא הרף לאירועים הטראגיים. וואלה! ספורט בעדכונים שוטפים על המלחמה בצל הספורט.

21:37: מנהלה המקצועי ומאמנה של מכבי תל אביב לשעבר, ג'ורדי קרויף, שיתף את הצער שלו עם אנשי ישראל והביע סולידריות: "אני מאוד עצוב ומודאג. אני לא מאמין למה שקרה ולדברים שכולם נחשפים אליהם. אני רק רוצה לשלוח לכולם חיזוקים ואנרגיות בזמנים הקשים האלה, כל האהבה למשפחת מכבי תל אביב ואוהדיה. אני מקווה שתעברו את הימים המאתגרים האלה כמה שיותר בקרוב".

21:13: פיליפ האדסון, האנליסט של מכבי תל אביב, שיתף שיחה שלו עם אוהד וביקש להתפלל עבור ישראל: "אלו החיים האמיתיים. אחד מעוקביי באינסטגרם עכשיו. מפחד על חייו. תתפללו בשבילו, המשפחה שלו כולם סובלים מסיוט נוראי".

21:11: הפועל תל אביב הודיעה על הירצחם של שני שחקני אקדמיה של מועדון הכדורסל, יפתח ויונתן קוץ, שנרצחו יחד עם משפחתם בכפר עזה.

20:30: קבוצות רבות באירופה – ביניהן יובנטוס, רן, פנאתינייקוס, ויאריאל ואוניון ברלין – פנו ישירות לנשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, על מנת להביע סולידריות ולתמוך בקבוצה בימי המלחמה הקשים. בהודעת המועדון נמסר:

"נשיא אוניון ברלין, דרייק זיגלר, שלח לנשיא המועדון שלנו, יענקל'ה שחר וביקש ממנו "להעביר את תנחומינו ואהדתנו לאנשים בארצך". גם נשיא פנתינאיקוס, יואניס אלאפוזוס, הביע את "תמיכתנו הבלתי מסויגת במצוקה שעם ישראל חווה שוב, כמו גם כל חברי מועדון מכבי חיפה". מיובנטוס בעיקר ביקשו לחזק בעת הזו ומסרו "המחשבות שלנו איתכם בזמן משבר זה". מרן קיוו "שכולם במועדון בטוחים", ומויאריאל נמסר "אנו רוצים להעביר לכם את כל כוחנו, ומקווים שהכל ילך לכיוון הנכון". בשעה קשה זו בה העורף הפך לחזית, אנו גאים לראות שישנם מועדוני כדורגל שמתייצבים לצידנו ואיתנו במלחמה הנוכחית. יחד ננצח!".

19:39: אוהדי בית"ר ירושלים ליוו את אביאל רחמים בדרכו האחרונה כשהגיעו להלוויתו. רחמים נרצח במתקפת הטרור הרצחנית בשבת והמועדון העלה סרטון לרשתות החברתיות עם הפרחת הבלונים בעת ההלוויה.

18:05: אורלנדו מוסקרה, שוערה של מכבי תל אביב, סיפר בתקשורת הפנמית על המלחמה בישראל: "זה עצוב מאוד מה שקורה היום בישראל. התפילות שלי עם אנשים שם, השחקנים הצליחו לצאת מהמדינה מהר".

17:55: שחקני מכבי נתניה הצטרפו למאות המתנדבים, תושבים וילדים, למבצע הנתיתה הגדול של אריזת חבילות לחיילים שמתקיים לאורך שלושה ימים במרכז הקהילתי קרית השרון בעיר, מבית החברה למתנ"סים. "יש כאן מערך מדהים שהציבור מביא תרומות ונהגים ומתנדבים רבים משנעים אותו אל הלוחמים בשטח ובסיסי צה"ל השונים", אמרו בהנהלת החברה למתנ"סים.

מלבד ההתנדבות, המועדון אירח בשעות אחר הצהריים ילדים מהקיבוצים עלומים ובארי מעוטף עזה. הילדים קיבלו חולצות של המועדון וערכו טורניר בקבוצות משותפות של השחקנים, הצוות המקצועי וילדיהעוטף. בסיום, אכלו יחד עם השחקנים. מאמן הקבוצה, רן קוז'וך הוסיף: "כמו כל עם ישראל בימים אלה, גם אנחנו מחפשים את הדרך לעזור ולתרום מעצמנו. הייתה לנו זכות לארח אצלנו היום ילדים מעוטף עזה, גיבורים קטנים שהם ענקים מהחיים. במעט שאנחנו יכולים לעזור, אנחנו מבטיחים להיות פה בשבילכם".

שחקני וצוות מכבי נתניה עם ילדי עוטף עזה
| אתר רשמי, מכבי נתניה
מכבי נתניה מתנדבים
הצטרפו והתנדבו. מכבי נתניה | אתר רשמי, החברה למתנ"סים

16:30: שוער בית"ר ירושלים מיגל סילבה עם מסר מרחוק: "אני בפורטוגל אבל ליבי בישראל עם כל הישראלים. אין מילים לתאר את הזוועה בימים האחרונים ואני מתפלל עבור כולם. אם אתם לא מגנים את זה, אתם בצד הלא נכון של ההיסטוריה. שהשם יהיה איתכם".

16:20: הטניסאית קרוליין ווזניאקי שיתפה תמונה שלה מחבקת את ילדה ואמר: "אחרי שראיתי מה קורה בישראל, כשכל הילדים התמימים נלקחים מהמשפחות שלהם, מעונים ונרצחים, אני מחבקת את הילד שלי חזק יותר היום". קודם לכן שיתפה פוסט ובו נכתב: "ליבי יוצא אל כל האנשים הטובים והתמימים בכל העולם, מכל הדתות והלאומים, שנמצאים בקו האש בין אג'נדות פוליטיות".

הסטורי של קרוליין ווזניאקי
הסטורי של קרוליין ווזניאקי | צילום מסך, אינסטגרם
שחקני בני הרצליה בפעילות עם משפחות מעוטף עזה
| אתר רשמי, בני הרצליה

14:55: נשיא מכבי חיפה יעקב שחר: "בתקופה קשה זו, שאנו במלחמה ומאות אלפים מגויסים, ביניהם אוהדי ספורט רבים – אני שולח בשם המועדון שלנו תנחומים למשפחות הנרצחים והנופלים הרבים ואיחולי החלמה מהירה לפצועים. אנו מייחלים לחזרתם בשלום של כל החטופים, מחזקים את חיילי צהל ומקווים לסיום מהיר ומוצלח של המלחמה שנגזרה עלינו".

14:50: חלוץ מכבי תל אביב ונבחרת ישראל דור תורג'מן משתף בנפילת בת דודתו, עמית לוי ז"ל: "הלב לא מעכל, נוחי על משכבך בשלום גיבורה".

13:56: שחקני בני הרצליה הגיעו היום למרכז הפוגה למשפחות מעוטף עזה במתנ"ס יד התשעה שמפעילה עיריית הרצליה. שחקני הקבוצה איתן בורג, שוהם גת ואביתר מור יוסף, יחד עם המאמן דן שמיר ועוזר המאמן גולן יבלונובסקי, הגיעו לשחק עם הילדים, חילקו כדורים, צעיפים וחולצות.

13:25: יותר מ-40 מוסדות וקבוצות פרו-יהודיות בספרד יקיימו היום מפגן תמיכה בישראל, מול שגרירות ישראל בעיר הבירה מדריד. בהמשך לכך יתקיים גם טקס לזכר קורבנות מתקפת הטרור בבית הכנסת "בית יעקב" בעיר.

13:00: מכבי חיפה כואבת את נפילתם של תשעה מאוהדי הקבוצה: "אנו נפרדים מ-9 אחים ואחיות ליציע, תמיד תהיו חלק מאיתנו, תמיד בליבנו. לא נשכח אתכם".

12:40: כל משחקי היורוליג והיורוקאפ השבוע ייפתחו בדקת דומיה לזכר קורבנות מתקפת הטרור בישראל. כזכור, משחקיהן של מכבי והפועל תל אביב במפעלים הללו נדחו. (אהרל'ה ויסברג)

12:30: הפועל חיפה משתתף בצערו של שחקן הקבוצה נאור סבג על נפילת בן דודו, לוחם האש רס"ל רועי משה ז"ל שנפל במהלך הלחימה באיזור עזה. משה היה סגן מפקד צוות בתחנת כיבודי באר שבע. בן 36 במותו, הותיר אחריו אישה ושתי בנות.

12:15: כדורסלן הפועל חולון, שון דאוסון, כותב: "זה מובן אם אתה לא נלחם מול ארגון טרור כשהוא הממשלה שלך, כי הם לא מאפשרים התנגדות. אבל אם אתה חוגג ברחובות את הטרור הלא אנושי, חוגג אונס, חטיפה ורצח נשים, חוגג טבח במשפחות ושריפתם בבתיהם, חוגג חטיפת צעירים וקשישים ו-3,000 שנסים על נפשם ונטבחים כמו כבשים זה סיפור אחר. אתה תומך טרור וזה הופך אותך לטרוריסט. אם אתה חוגג בכל מקום אחר בעולם את הפעולות האלה, אז גם אתה טרוריסט".

הסטורי של ניר ביטון
הסטורי של ניר ביטון | צילום מסך, אינסטגרם

12:00: "מועדון הכדורגל הפועל תל אביב משתתף בצער משפחת גבאי על מותו של יובל גבאי ז"ל. רס"ר במיל' יובל גבאי בן ה-35 נפל בעת מילוי תפקידו כמפקד כיתה בגדוד חי"ר קל 8109. יהי זכרו ברוך".

11:25: ניר ביטון ממשיך בפעולות ההסברה ברשתות החברתיות. שחקן מכבי תל אביב שיתף תמונה של מצעד גאווה מחו"ל, ובה דגל הגאווה הוצב שלט ליד שלטים שעליהם נכתב: "הקווירים נגד האפרטהייד הישראלי, שחררו את פלסטין". הכדורגלן כתב: "אחד ממצעדי הגאווה הגדולים בעולם קורה בעיר ה'אפרטהייד' תל אביב על בסיס שנתי. מצד שני, תנסו ללכת ככה ברחובות עזה ולדבר איתם על זכויות אדם".

פלויד מייוות'ר
"פשע נוראי". מייוות'ר בביקורו בישראל | Justin Abramovich

9:30: הפועל תל אביב בכדורסל נפרדת בצער מאוהד נוסף: "הכאב לא פוסק. הפועל ת"א מביעה את צערה וכאבה על מותו של אוהד הקבוצה, גיא אדמוני ז"ל. גיא נהרג בקיבוץ כפר עזה. גיא, מנוי למשחקי הקבוצה, ישב ביציע 4 ותכנן ללוות את הפועל במשחק בהמבורג בעוד כשבועיים. משפחת אדמוני היקרה, הטרגדיה קשה מנשוא, המציאות נראית כחלום בלהות, אנחנו, משפחת הפועל, כאן איתכם בשעתכם הקשה. גיא אדמוני – אדום לנצח".

8:40: עיתונאי בארה"ב פוטר אחרי שיצא נגד ישראל. ג'קסון פרנק, הכתב שמכסה את פילדלפיה סיקסרס מה-NBA בגוף התקשורת PhillyVoice, הביע סולידריות עם העם הפלסטיני בתגובה לציוץ של הסיקסרס שתמך בישראל. החשבון הרשמי של קבוצת ה-NBA מפילדלפיה העלה פוסט בו נכתב "אנחנו לצד ישראל, ומצטרפים אליהם באבלם על מותם של מאות חפים מפשע על ידי טרוריסטים של חמאס". העיתונאי צייץ מחדש וכתב: "הפוסט הזה מסריח! סולדריות עם הפלסטיני, תמיד". בתגובה הודיע PhillyVoice כי "מר פרנק כבר לא מועסק אצלנו, אנחנו עומדים לצד כל אלה שהמומים ונסערים מההתקפות האלימות על ישראל ומותם של אזרחים של חפים מפשע".

ציוץ של עיתונאי הספורט ג'קסון פרנק נגד ישראל גרם לפיטוריו
שנאת ישראל. העיתונאי שפוטר | צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות
ציוץ של עיתונאי נגד ישראל גרם לפיטוריו
| צילום מסך, מתוך הרשתות החברתיות

8:30: אוהד ריבר פלייט הניף דגל פלסטין ביציע במהלך משחק של הקבוצה הארגנטינית. הוא נעצר ונקנס.

7:20: מתאגרף העבר פלויד מייוות'ר העלה תמונה שלו בישראל וכתב: "אני עומד לצד ישראל נגד מחבלי חמאס. חמאס אינו מייצג את העם הפלסטיני אלא הוא ארגון טרור שתוקף חיי חפים מפשע! אני בעד כל בני האדם ומאחל לחזרתם הבטוחה של כל האמריקאים והישראלים וכל אדם שנחטף כבני ערובה במהלך פשעי המלחמה הנוראיים הללו. זה לא הזמן לפוליטיקה. זהו זמן לביטחון בראש ובראשונה. אלוהים ברך את אמריקה. אלוהים יברך את ישראל. אלוהים יברך את המין האנושי!".

7:00: אינטר מיאמי מפרסמת גם היא פוסט תמיכה במדינת ישראל: "אנחנו מביעים עצב מעומק לבנו על אובדן של חפים מפשע בישראל. אנחנו מגנים את המתקפות חסרות הטעם על ישראל ומתפללים עבור כל הקורבנות וקורביהם. מי ייתן ואהבה ושלום יגברו על שנאה והאלימות".

גם ליגת ה-MLS עצמה הביעה תמיכה בישראל וגינתה את המתרפה: "ה-MLS מתאבלת על אובדן של כל החפים מפשע בישראל ומגנה טרור בכל צורותיו. לבנו כואב לצד משפחות החברים שאיבדו את קורביהם ונעדרים. אנו מקווים כי שלום, דיאלוג והבנה יגברו על אלימות ושנאה".

6:30: כתבת ערוץ הספורט נועה פופלינגר שיתפה על הפנייה שלה לטל בן חיים: "כשדיברתי עם טל בן חיים ואמרתי לו שיש אוהד מכבי תל אביב ומעריץ שלו שפינו אותו מהעוטף והוא חוגג היום בר מצווה, בן חיים ענה לי ישר, מה הכתובת. לא עברה חצי שעה והוא הגיע לבית המלון שאליו פונה בנתניה ונתן לילד את חולצת המשחק שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי