השופטת טופז אפרתי גויסה למילואים: "רק אמרו לנו שבית לא נראה בקרוב"

play
שופטת הכדורגל טופז אפרתי | אתר רשמי, אינסטגרם, טופז אפרתי
פיקוד העורף בהנחייה לתושבים: לאגור מים ומזון למשך 72 שעות 09.10.23 01:09

אפרתי, מלוחמות השריון הראשונות בצה"ל, קיבלה צו 8 ומספרת: "גם בשיפוט וגם במילואים ישר רואים אותי כ'אישה'. לפחות הגעתי בכושר"

(גודל טקסט)

גם עולם הספורט ספג אבידות בנפש ופציעות קשות של ספורטאים פעילים ושל ספורטאי עבר. בין היתר נרצחו כדורגלן העבר ליאור אסולין וכן הגו'דוקא לשעבר יונתן גוטין, כאשר בן בנימין, שחקנה של מ.ס קרית ים מליגה א', נפגע קשה ורגלו נקטעה. הסיפורים הקשים, לצערנו, כל העת נמשכים, וגם אנשי הספורט מגויסים למערכה.

המוכרים יותר הם מנשה זקלה מהפועל חדרה ואיתמר נוי מהפועל חיפה שגויסו למילואים. אבל גם שופטת הכדורגל טופז אפרתי גוייסה למילואים, וכבר ביום הראשון ללחימה קיבלה צו 8 והתגייסה למערכה. בשיחה עם וואלה! ספורט מתוך האימונים הצבאיים מספרת אפרתי על התחושות הקשות, הבשורה שקיבלה תוך כדי חופשה באילת וגם על היום שאחרי והמשך השיפוט.

שופטת הכדורגל טופז אפרתי
מגיעה בכושר למילואים. אפרתי | אתר רשמי, אינסטגרם, טופז אפרתי

– טופז, מהו בעצם תפקידך במילואים?

"בתור חיילת בסדיר הייתי בפיילוט לוחמות השיריון הראשונות של צה"ל ואני שייכת באופן מלא לגדוד המילואים 360 של החטיבה. היה חשוב לי מאוד לעשות הכל כדי להגיע מיידית".

– מתי הבנת שכנראה תגוייסי?

"הייתי בכלל בחופשת חג באילת. סבתא שלי העירה אותי בבוקר ואמרה לי שיש מלחמה. בהתחלה חשבתי שהיא מגזימה, כמה שעות לאחר מכן כבר קיבלתי צו ואז התחלתי להפוך עולמות להגיע מאילת לצאלים".

– לפחות אפשר להגיד שהגעת בכושר טוב ללחימה?

"לפני שהכל התחיל התאמנתי למבחן כושר לשיפוט ככה שבאמת הייתי בשיא שלי מבחינת כושר, זה מאוד עוזר לי כאן אבל במקביל יש לי פחד שאאבד את הכושר שלי וקשה לי שאני לא יכולה להתאמן בצורה הרגילה כאן".

שופטת הכדורגל טופז אפרתי
"היה חשוב לי מאוד לעשות הכל כדי להגיע מיידית למילואים". אפרתי | אתר רשמי, אינסטגרם, טופז אפרתי

– ניראה שכל אחד מכיר מישהו שקרה לו משהו במערכה הזו.

"האמת שאני לא מכירה מישהו באופן אישי אבל אני לא מפסיקה לשמוע סיפורים קורעי לב והלב שלי באמת עם המשפחות".

– ספרי קצת מה התחושות במילואים.

"כרגע אנחנו בערפל של ממש. לא יודעים מה יהיה מחר, כל יום קמים ללו"ז ופקודות חדשות, הדבר היחיד שנאמר לנו שבית לא נראה בקרוב".

שופטת הכדורגל טופז אפרתי
| אתר רשמי, אינסטגרם, טופז אפרתי

– באיגוד השופטים יצרו איתך קשר?

"האמת שהאיגוד מאוד תומך, דואגים לשלוח לנו הודעות על בסיס יומיומי בקבוצת ווטסאפ וגם בקבוצת הסגל שלי של ליגה א'. ההנהלה של האיגוד גם דאגה לבדוק מי התגייס, זה מרגש אותי מאוד לקבל הודעות משופטים ושופטות גם במגזר הערבי, אפילו חלק מהם הציעו לארח משפחות כי באמת כולנו ביחד בזה".

– מה יותר קשה, להיות אישה שופטת או חיילת במילואים?

"זה מזכיר לי מאוד אחד את השני. גם בשיפוט וגם במילואים ישר רואים אותי כ'אישה'. אני מרגישה שאני צריכה להוכיח את עצמי ולהראות לגברים שיש לי יכולות ושאין בינינו שום שוני".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי