בן חיים לאנגלים: "מחר זה יכול לקרות לכם". רומניה לצד ישראל

play
שחקני נבחרת רומניה חוגגים | רויטרס
דייויד בלאט מדבר על המלחמה בישראל 01:52

אחרי יוסי בניון שכינה את הפרמיירליג "ליגת העיוורון", בלם העבר שגם כן כיכב בממלכה ביקר את ההתאחדות. יריבתנו במוקדמות יורו 2024 תקיים דקת דומיה לזכר קורבנות הטרור בישראל, זהבי פרסם תמונה של טיל עם הקדשה מיוחדת, כריס פרום במסר מעודד

(גודל טקסט)

גם בפתחו של היום השביעי למלחמה זורמות חדשות, תגובות ומחוות בעולם הספורט. במהלך היום נעביר עדכונים שוטפים.

הפוסט של ארנסטס שטקןס
נוגע ללב. הסטורי של שטקוס | צילום מסך, אינסטגרם

22:29: פאו גאסול, כדורסלן העבר הספרדי: "מתקפת הטרור של חמאס על ישראל שוברת את הלב. אני הרוס מכך שחפים מפשע איבדו את חייהם בישראל ובעזה – בייחוד ילדים שעבורם העולם צריך להיות מקום בטוח. ההתקפות האלה נגד חפים מפשע וזכויות אדם הן בלתי נסבלות".

20:37: שוער העבר הליטאי ארנסטס שטקוס, שפרש בישראל בשנה שעברה אחרי חמש שנים במדינה, כתב באינסטגרם: ""הלב הקטן הזה שבור לרסיסים כמו כל הישראלים. התפילות והתנחומים שלנו עם כל המשפחות שאיבדו בנות, בנים, הורים, סבים וסבתות וחברים. שבת שלום".

20:00: צדיקה בסדום? ההתאחדות הרומנית הודיעה הערב על כך שלפני כל משחקי נבחרותיה השבוע תתקיים דקת דומיה "לזכר קורבנות הטרור בישראל. כדי להנציח את קורבנות הטרור העקוב מדם ואת האזרחים התמימים שנפלו באש הקרבות, החליטה התאחדות הכדורגל הרומנית לקיים דקת דומיה לפני משחקיהן של נבחרות רומניה שיתקיימו בתקופה תחרותית בינלאומית זו". כידוע, רומניה היא למעשה היריבה העיקרית שלנו על המקום באליפות אירופה בקיץ 2024 בגרמניה.

18:50: כריס פרום, מרוכבי האופניים הגדולים ביותר וחבר קבוצת "ישראל פרמייר טק" כיום שאף זכה לתואר "שגריר ישראל" מטעם הקבוצה, במסר לאזרחי ישראל: ""כה קשה למצוא את המלים לבטא את נחשול הרגשות ששטף אותי בשבוע האחרון. לראות מקרוב את הכאב על פניהן של חברי הישראלים בקבוצה – היכה בי קשות. לבי איתם, עם משפחותיהם, ועם עם ישראל כולו – וכל אלו שסבלו מידם של הטרוריסטים. תקוותי היא שהנעדרים ישובו לחיק משפחותיהם במהרה ושנזכה לראות אנושיות ושלום".

טיל עם הקדשה לערן זהבי
גם זה קרה. טיל עם הקדשה לערן זהבי | צילום מסך, אינסטגרם

17:42: טל בן חיים, בלם העבר שכיכב בפרמיירליג, הלך בדרכו של יוסי בניון וביקר בחריפות את האנגלים שבחרו שלא לגנות את מתקפת החמאס ולעמוד לצד ישראל: "אחרי 10 שנים באנגליה, תמיכה מכל העולם כולל מהממשלה בבריטניה…לומר שאני מאוכזב מההתאחדות האנגלית זה בלשון המעטה. איך אפשר להשוות בין ישראל לארגון טרור מרושע וברברי? אתם חייבים להתעורר ולהבין שלתמוך בישראל זה לתמוך באנושות בכל העולם. היום זה אנחנו, מחר זה יכולים להיות אתם".

17:34: מה תגידו על זה? ערן זהבי העלה לסטורי שלו תמונה שקיבל ובה טיל עם ההקדשה הבאה לעזה: "לא נפסיק אמרה היא, עד יעלה האור. EZ7, פיו פיו"

17:06: שחקני העבר של נבחרת ישראל בכדורסל הגיעו למועצה איזורית תמר כדי לתמוך, לשחק כדורסל ולהעניק רגע של נחת לילדי העוטף שפונו לאזור ים המלח בימים האחרונים. בין השחקנים היו רביב לימונד, אפיק ניסים, מתן נאור, טל בורשטיין, פפי תורג'מן, עידו קוז'יקרו ויניב גרין.

16:38: סערה בטוטנהאם. ג'ונתן אדלמן, יו"ר קרן הצדקה של המועדון, התפטר מתפקידו בעקבות התגובה המבישה של המועדון על מתקפת הטרור של חמאס. אדלמן כתב לדניאל לוי, העומד בראש המועדון שגם הוא יהודי, שהוא "לא יכול להתנהל מולו יותר. לא ציפיתי לדבר מההתאחדות או מהליגה, אבל מהמועדון ציפיתי ולא רק בגלל שיש לנו שחקן ישראלי או בגלל הקשר העמוק עם הקהילה היהודית. יש לי אפס סובלנות כלפי אלה שאינם מסוגלים לגנות טבח חייתי ביהודים".

15:40: ג'ניר סבוריט, אשתו של אנריק, בלם מכבי תל אביב, בפוסט תמיכה נוסף בישראל: "מאז שבת הלב שלי לא מפסיק לבכות. אני מחבקת את בני ובעלי בצורה אחרת עכשעט, מרגישה בת מזל ומבורכת שאני יכולה להיות איתם כשאנחנו בטוחים ובריאים. כל כך הרבה אנשים הרוסים מהאובדן במשפחותיהם, חייהם נהרסו. הלוואי שזה היה סיוט, אבל לצערי זה לא. ישראל היפה שלי, אני אוהבת אותך, תישארי חזקה בבקשה".

14:30: טיסתה של אביב לוי (20), הטריאתלטית הבכירה של ישראל, שהיתה אמורה לצאת אתמול (חמישי) לשתי תחרויות לסיום העונה, בטורקיה, בוטלה והיא הודיעה למארגנים כי בשל המצב הבטחוני בישראל היא לא תוכל להגיע לטורקיה.

אביב לוי
אביב לוי | יח"צ – חד פעמי, יחצ

14:01: בניון מבקר את הפריימרליג

יוסי בניון הצטרף לביקורת על הפרמיירליג, שמסרבת לצודד בישראל במאבקה מול החמאס, וצייץ: "ליגת העיוורון. הכדורגל עומד עם ישראל":

סטורי המחאה של יוסי בניון
הסטורי של בניון | אתר רשמי, מתוך אינסטגרם

13:35: ברק אברמוב עושה מחוות בדרום

13:15: בפיב"א הודיעו: דקת דומייה תתקיים לפני משחקי ליגת האלופות שייערכו בשבוע הבא כדי "לכבד את הקורבנות של האירועים בישראל והאזור הרחב יותר".

דונטה סמית'
דונטה סמית' מביע סולידריות עם ישראל | אתר רשמי, מתוך פייסבוק

13:00: במועדון הכדורסל של הפועל חיפה פנו למפוני עוטף עזה ושדרות: מתגייסים למען שדרות, עוטף עזה והצפון. מועדון הכדורסל של הפועל חיפה פונה למשפחות משדרות, עוטף עזה והצפון לבוא ולהתארח אצלו בחיפה. יש לנו דירות מרוהטות שמתאימות גם למשפחות עם ילדים בהן נשמח לארח את התושבים שזקוקים לכך. אנא עיזרו לנו להפיץ את ההודעה על מנת שתגיע לכמה שיותר אנשים ולמי שזקוקים לכך.

12:15: עומר אצילי העלה פוסט באינסטגרם שלו וכתב: "חמאס = דאע"ש. שבת שקטה לכולם".

איתי רון ז"ל
נהרג בקרבות עם המחבלים. איתי רון ז"ל | יח"צ – חד פעמי, מתוך פייסבוק

12:10: משפחת איגוד השופטים משתתפת בצערה של משפחת רון, על נפילת הבן איתי רון ז"ל, לוחם בגולני בגדוד 13. איתי היה שופט עד שנת 2021, טרם גיוסו. נהרג בקרבות בעוטף עזה. הלוויתו תתקיים היום בשעה 13:00 בבית הקברות בנס ציונה. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

שחקני מכבי תל אביב כדורעף
משמחים את תושבי העוטף. שחקני הכדורעף של מכבי תל אביב | אתר רשמי, מכבי תל אביב כדורעף

12:00: שחקני קבוצת הגברים בכדורעף של מכבי תל אביב ומאמנם גל גלילי וקבוצת הנשים של המועדון יצאו הבוקר במסגרת פעילות קהילתית של אגודת מכבי תל אביב בכפר המכביה, שם מתארחות משפחות רבות מעוטף עזה. הכדורעפנים והכדורעפניות כמו גם יו"ר האגודה דורון שיטרוק והמנכ"ל לי און ישראלי פתחו רשתות כדורעף, הדריכו את הצעירים הרבים השוהים שם והשתלבו אתם במשחקים כדורעף ופעילויות ספורט.

יו"ר מכבי תל אביב דורון שיטרוק: "המעורבות של מחלקת הכדורעף שלנו בהעלאת המורל בקרב המשפחות הרבות שעברו לכפר המכביה היא חלק מהערכים של המועדון בכל הקשור לתרומה לקהילה. באנו לחזק ולעודד את המשפחות מעוטף עזה שספגו מכה גדולה ויצאנו מחוזקים".

09:20: מסוט אוזיל, השחקן הטורקי השנוי במחלוקת שכיכב בעבר בארסנל וריאל מדריד וידוע במוסלמיותו ודעותיו הפרו פלסטינאיות, העלה פוסט מאוזן יחסית וכתב: "אני מתפלל למען האנושיות. מתפלל לשלום. אנשים חפים מפשע ובמיוחד ילדים מאבדים את חייהם במלחמה. בשני הצדדים. זה שובר את הלב ועצובר. בבקשה תעצרו את המלחמה". אלא שהבאנר שבו השתמש אוזיל מראה ילד פלסטינאי חסר ישע, כאשר חייל צה"ל מוצג כתוקף ובכיתוב למטה מופיעה הססמא "freepalesine"

ככה עושים זאת

8:00: בזמן שבאנגליה ממשיכים להתעקש להראות "תגובה מאוזנת" לאירועים ואחרי ימים ארוכים של שתיקה החליטו לגנות את "ההרג בישראל ובעזה" – בארה"ב ממשיכים להביע תמיכה בלתי מסויגת. הלילה לפני משחק הפוטבול בין דנבר לקנזס סיטי הקבוצות עמדו דקת דומיה לזכר "קורבנות מתקפת הטרור בישראל".

יון ניקולאסקו שחקן בית"ר ירושלים בחימום
המעבר עדיין רחוק. ניקולאסקו | מאור אלקסלסי

7:35: כדורגלנית אס"א תל אביב, פאולה אסקובר, התראיינה במולדתה קולומביה והתחננה לעזרה או לחילוץ מישראל: "יש איתי עוד שחקנית מהקבוצה ואנחנו גרות ביחד. אמרו לנו לדאוג לעצמנו ואנחנו מפחדות. שומעים מסוקים, פיצוצים, אעזקות".

אמה, מריה פטריסיה אסקובר אמרה: "התקשרתי לכל מי שאני יכולה, לראש העיר, למשרדי ממשלה. אני מבקשת ממי שמסוגל לעזור: תעשו הכול כדי לעזור לי להחזיר אותה הביתה".

7:30: יון ניקולאסקו, שנמכר בקיץ מבית"ר ירושלים להירנביין ההולנדית, צייץ בטוויטר: "חייתי בישראל שנתיים ואני יודע איך נראות התקפות של טרוריסטים. אני נגד טרור ואני מקווה שההתקפות יסתיימו וישראל ופלסטין יוכלו לחיות בשלום".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי