מחזורי אמצע שבוע או קיצור העונה: לאן הולכת ליגת העל?

play
מילסון | אריאל שלום
תקציר: מכבי חיפה – פנאתינייקוס 0:0 02:58

במנהלת הנחו את הקבוצות לשמור על שגרת אימונים בתקופה הקרובה, והבהירו: ליגת העל אמורה לחזור ב-25 בנובמבר, הלאומית שבוע לפני כן. אם הליגה לא תחודש גם בסוף החודש הבא, יתכן שיפעלו לביטול הסיבוב השני של הפלייאוף העליון

(גודל טקסט)

דירקטוריון מנהלת הליגות בכדורגל המונה בין היתר את קבוצות ליגת העל ושתי נציגות מהליגה הלאומית, התכנס היום (ראשון) לישיבת זום במהלכה סקרו ראשי המנהלת את המצב הנוכחי של הכדורגל הישראלי ואת העתיד לבוא לאור המלחמה בה נמצאת המדינה.

פיקוד העורף אינו מאפשר חזרה לשחק, אך כן מאפשר להתאמן. במנהלת ביקשו מהקבוצות לשמור על שגרת האימונים שהחלה בשבוע שעבר לקראת הרגע בו יינתן האות שאפשר לחזור לשחק. כשזה יקרה יתבקשו הקבוצות להגביר הילוך ולנסות גם להחזיר את השחקנים הזרים לפעילות.

מחזור החזרה לליגת העל אמור היה להיות ב-4 בנובמבר אבל זה כמובן לא רלוונטי. המחזור הזה אמור להתקיים עוד שבועיים ואיש לא השלה את עצמו כי ניתן יהיה לקיים משחקים בזמן כל כך קצר. עם זאת, כפי שכבר פורסם כאן בשבוע שעבר, הקבוצות הונחו להתכונן לחזרת הליגות המקצועניות בסוף השבוע של ה – 25 בנובמבר. אם יתאפשר, משחקי הליגה הלאומית יחודשו שבוע לפני כן, ב-17 בנובמבר (פגרת נבחרת בה לא ניתן לקיים את משחקי ליגת העל).

פעילות הליגות תחודש ככל שיתאפשר מבחינה בטחונית ובהתאם להנחיות הרשויות ופיקוד העורף. בשלב זה וככל שהליגות יחודשו במועדים אלו, יתקיימו כל המשחקים כמתוכנן כשמחזורים ומשחקים רבים ישוחקו באמצע השבוע. במידה ולא ניתן יהיה לחדש את הליגות במועד זה דירקטוריון המנהלת יתכנס שוב על מנת לדון בחלופות.

בנוסף, על מנת למנוע חוסר ודאות כלכלית אצל הקבוצות, הודיע יו"ר המנהלת ארז כלפון כי המנהלת תמשיך בתשלומים ובתקצוב השוטף בחודשים אוקטובר ונובמבר על מנת לאפשר לקבוצות להמשיך בפעילות שלהן ככל שניתן בימים קשים אלה.

נפתלי בלאי שחקן מכבי נתניה מול מחמוד ג'אבר שחקן מכבי חיפה
כל האופציות על השולחן | ברני ארדוב

כאמור, אם גם בסוף חודש נובמבר לא יחזור הכדורגל, יצטרכו במנהלת לחשוב על קיום מחזורי אמצע שבוע כדי להשלים פערים ועד ביטול הסיבוב השני של הפלייאוף העליון וסיום הפלייאוף העליון במחזור ה-31. בשלב הזה הכדורגל עוד רחוק מזה וגם ניסיון תקופת הקורונה, מלמד שאפשר להתגבר על שבועות בהם לא ישחקו כדורגל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי