סגל ספד לרועי מונדר: "אוהד מוכר ומשמעותי, מבטיחים שלא נשכח"

מאות אוהדים הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה, ביניהם בעלי המועדון: "מונדר בחר בשתי משפחות, מכבי נתניה וליברפול שבימים האחרונים מתנהגת כאם חורגת"

קבוצות: מכבי נתניה
(גודל טקסט)

מאות אוהדי כדורגל, בייחוד אוהדי ליברפול ומכבי נתניה, הגיעו היום (ראשון) ללוות את רועי מונדר בדרכו האחרונה. מונדר ז"ל היה אוהד מושבע של ליברפול ושל מכבי נתניה, שנרצח בקיבוץ ניר עוז בטבח שביצע ארגון הטרור החמאס ב-7 באוקטובר. רועי ז"ל הובא למנוחות בקיבוץ מצר ללא משפחתו, שנחטפה לעזה ומוחזקת בידי החמאס. אתמול היה ניסיון להניף לזכרו שלט באצטדיון אנפילד, עד שהמועדון הורה על הסרתו בהחלטה מבזה וקשה.

בין מאות האוהדים שהגיעו להלוויתו היה גם אייל סגל, בעלי מכבי נתניה שספד לרועי מונדר: "השמש זרחה, השיטה פרחה, והשוחט שחט. זה נכתב על ידי חיים נחמן ביאליק בפרעות קישינב כשנשחטו יהודים רק בגלל היותם יהודים. אותה שמש זרחה 120 שנה לאחר מכן בדרום מדינת ישראל, 75 שנה אחרי הקמתה, מדינה שהוקמה כדי שמראות כאלה לא יחזרו על עצמם, ובבוקר שבת, שכל כולו שמחת תורה, התעוררו תושבי הנגב מהמערבי לכל צהלתם של שכנינו, שמטרתם רק רצח, אונס, שחטה, בזיזה ושריפה.

בעלי מכבי נתניה אייל סגל סופד לאוהד הקבוצה רועי מונדר ז"ל שנרצח בניר עוז
"תודה שליווית אותנו, תודה שהיית חלק מהמשפחה הצהובה" | שלומי גבאי

"מונדר נולד ב-1973, רגע לפני מלחמת יום כיפור, גדל בעולם אוטופי ומוריק לצד שדות בלתי נגמרים, במדינה שהבטיחה, אבל ברגע האמת אכזבה. אומרים שמשפחה לא בוחרים. מונדר בחר בשתיים: משפחת מכבי נתניה ומשפחת ליברפול, שבימים האחרונים מתנהגת כאם חורגת. בחירה זו ליוותה אותו כל חייו, שנגמרו על ידי מרצחים בני בליעל.

"מונדר הפך לאוהד מוכר, משמעותי, ובעיקר חביב. מעולם לא חשבנו עד כמה יהיה אקטואלי אותו שיר אוהדים סוחף: 'ברגעים הכי קשים לעולם לא נעזוב, בטוב וברע אני נשבע, עד המוות בצהוב'. מונדר, אנחנו כאן, כדי לחלוק לך כבוד אחרון, לך ולרבים מתושבי מערב הנגב, שהיו חומת מגן מול הצורר החמאסי. מלווים אותך לדרכך האחרונה, ומבטיחים: לעולם לא נשכח את הרגעים המשותפים, תודה לך. תודה שליווית אותנו, תודה שהיית חלק מהמשפחה הצהובה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי