דודו דהאן: "השחקנים הערבים במצב הכי קשה – כולם נגדם"

סוכן השחקנים התראיין בגרמניה והסביר: "היהודים בישראל נגדם כי לא גינו את מתקפת הטרור והערבים נגדם כי הם לא מגנים את ישראל". על המצב: "ליגיונר אחד ביקש לחזור לארץ, ושכנעתי אותו שלא יעשה את זה"

(גודל טקסט)

סוגיית הכדורגלנים הערבים בישראל עלתה ביתר שאת לאחרונה, לאור התגובות (או היעדר התגובות) של חלקם למתקפת הטרור הרצחנית שחוותה המדינה ב-7 באוקטובר. סוכן השחקנים דודו דהאן, שמייצג כמה מהם, התייחס לעניין בריאיון בתקשורת הגרמנית והסביר: "דיברתי עם השחקנים שלי ואמרתי להם כיצד עליהם להתנהג כרגע. הם במצב מחורבן כי כולם נגדם כרגע. היהודים בישראל נגדם כי הם לא גינו את מתקפת הטרור והערבים נגדם כי הם לא מגנים את ישראל. הם נמצאים באמצע. הרגעתי אותם וביקשתי שלא יעשו שום דבר מטופש, כמו לכתוב משהו. אם יעשו את זה, יהיה מאוחר מדי להציל אותם".

דהאן המשיך: "שחקנים רבים פונים אליי ומבקשים עזרה, גם זרים שעזבו את ישראל והיו להם הרבה שאלות לגבי המצב ומתי אפשר יהיה, אם בכלל, לחזור. אני מסביר לשחקנים הזרים את המצב ומבקש מהם לא להיכנס לפאניקה ולהיות זהירים גם בפוסטים ברשתות החברתיות. אתה לא יודע מי יחכה לך כשתחזור הביתה. הרגעתי גם את הנשים והמשפחות שלהם. מבין הזרים אף אחד לא ביקש העברה כרגע, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד. גם לא הישראלים שמשחקים בליגה. היחיד שפנה אליי הוא שחקן שנמצא בחו"ל ורצה לחזור לישראל. שכנעתי אותו שלא יעשה את זה".

כאשר נשאל מדוע, הסביר דהאן: "הוא היה מפסיד הכול – את החוזה, שמו הטוב, המשכורת. הוא הרי לא יכול להתאמן או לשחק כאן. הוא פחד להישאר באירופה בגלל כל המחאות נגד ישראל. המועדון ארגן לו אבטחה, שינה לו את מקום המגורים וארגן לו נהג, אז הוא רגוע יותר עכשיו".

סוכן השחקנים דודו דהאן עם מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר
דודו דהאן עם ברק בכר | ברני ארדוב

על המצב בישראל: "כולם כאן עוזרים ככל יכולתם, אני למשל מסייע לפצועים בבית החולים. מעולם לא עשיתי את זה לפני כן – פשוט כי לא היינו מעולם במצב כזה. אבל אני רוצה לעמוד לצד המדינה שלי ולהפגין סולידריות. בנוסף, הבן שלי בצבא אז אני חייב להיות כאן. קשה למצוא משפחה שאין לה קשר לקורבן של המתקפה, לשמחתי אף אחד מהשחקנים שלי לא נפגע. יש שחקן עבר ששיחקתי איתו, ליאור אסולין שהיה חבר שלי ונרצח במסיבה. כדורגלן נוסף שהיה חלק מהחברה שלי איבד את רגלו (הבלם בן בנימין) וכך גם בת זוגו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי