ברק אברמוב: "עומד מאחורי דבריי, לבית"ר אין זכות קיום ללא הקהל שלה"

בעלי בית"ר נימק את ההחלטה להוציא את עובדי המועדון לחל"ת: "חיילינו הגיבורים נלחמים בעוז על הארץ שלנו, אז למה בכל זאת רוצים לקיים את הליגה ללא קהל? ללא זרים?". ארגון השחקנים הגיב במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים

קבוצות: בית"ר ירושלים
(גודל טקסט)

אחרי האיומים והמאבק התקשורתי, זה הפך לרשמי: בית"ר ירושלים שלחה ביום שישי הודעה לעובדיה, כולל השחקנים, כי הם יוצאים לחל"ת על חודש נובמבר. בשלב זה החל"ת (חופשה ללא תשלום) הוא לחודש בלבד, אבל ההערכה היא שאם הליגה תחזור, הדברים יכולים להשתנות, כך שהכל תלוי בהתפתחויות.

כזכור, הבעלים ברק אברמוב הבהיר אתמול כי יוציא את המועדון לחל"ת בעקבות אי ההסכמות עם השחקנים בנוגע לקיצוץ שכרם על רקע השבתת הליגה והמשבר. היום (ראשון) אברמוב שלח מכתב שמיועד לקהל והשחקנים שבו הוא נימק מדוע הוא קיבל את ההחלטה הזו, בניגוד למועדונים אחרים בליגת העל עד כה.

שחקני בית
שחקני בית"ר ירושלים חוגגים עם מיירון ג'ורג' | ברני ארדוב

במכתב ששלח לקהל אוהדי בית"ר נכתב: "קהל יקר. אני פונה אליכם בצורה הכי ישירה, כמו תמיד. בסוף השבוע הצהרתי כי לא בית"ר לא תשוב לשחק כדורגל במצב הנוכחי, ואני עומד מאחורי דבריי, ויודע שגם אתם, מהודעות, שיחות ופניות שקיבלתי, רואים את אותה התמונה. מה שווה הכדורגל ככה? משחק כדורגל, בדיוק כמו אירועי ספורט ותרבות אחרים נועד בראש ובראשונה לשרת את קהל הצופים שנמצא ומגיע. דמיינו לעצמכם הופעה בלי קהל, הצגה בלי צופים, מה הטעם? מה ההיגיון?"

"חיילינו הגיבורים והאמיצים נלחמים בעוז על הארץ שלנו. מדי יום אנו קוברים את מיטב בנינו ובנותינו. חיילים ואזרחים כאחד. יש לנו חטופים שיושבים במנהרות בידי האויב, מאות אלפי חיילים וחיילות, אנשי מילואים וכוחות ההצלה, שנמצאים בשדה הקרב, נלחמים על חייהם ועל גורל המדינה שלנו. עשרות אלפי תושבים מאזור הצפון והדרום עקורים מבתיהם כבר מספר שבועות. אז למה בכל זאת רוצים לקיים את הליגה, בזמן לחימה, ללא קהל, ללא זרים וכמובן שחלק מהקבוצות גם ללא מגרש ביתי?"

ברק אברמוב, בעלים בית"ר ירושלים
ברק אברמוב, בעלים בית"ר ירושלים | מאור אלקסלסי

"התשובה הטבעית תהיה שלא נכנעים לטרור ושלא ניתן לו לשבש את חיינו. באמת? כולנו יודעים מה הסיבה האמיתית והיחידה – כסף. כסף, כסף! ישנם גורמים בעלי אינטרסים כלכליים בשידור משחקי הליגה. כמובן שאם אין ליגה, אין כסף לגופים המשדרים ולערוצי הטלוויזיה, ובגלל זה התקשורת מתגייסת להילחם בי. כולם שוכחים את ההיגיון, מותחים ביקורת, אבל ממוקדים בהחלטה אך ורק בגלל העניין הכלכלי. באופן אישי חשוב שתבינו שאם נשחק כדורגל, אני אפסיד פחות כסף".

"אנחנו בזמן מלחמה, מלחמה! לא מבצע, לא אירוע נקודתי. זהו אירוע מכונן וגורלי בתולדותינו. משחקי הליגה צריכים להידחות עד ליום שבו ניתן יהיה לשחק כדורגל עם קהל. בית"ר ירושלים בלי האוהדים שלה לא קיימת. אין לה זכות קיום. כולנו ביחד צריכים לחזור ולשחק שכל העם יכול לראות ולחזור לצפות בכדורגל. מי שחושב אחרת, רצוי שיחשוב על הגיבורים שלנו שנלחמים בדיוק בזמן ועל המשפחות והאזרחים המודאגים. עוד לא בשלה העת לכדורגל".

מארגון השחקנים נמסר בתגובה: "בהמשך להודעה של ברק אברמוב, הבעלים של בית"ר ירושלים, על הוצאת כל עובדי ושחקני המועדון לחל"ת חרף הסכמתם, הוצאנו היום מכתב התראה למועדון הכדורגל בית"ר ירושלים, לפני נקיטת הליכים משפטיים. במכתב דרשנו מאברמוב לגנוז את מכתבי הפיטורים/חל"ת, להודיע לשחקנים כי המועדון חוזר בו מדבריו, להשיב את האימונים לקראת חזרת הליגה ולקרוא לשחקנים לחזור לשולחן המו"מ.

"אנו נמתין לתשובת המועדון עד יום שני 6.11 בשעה 12:00. במידה ולא נענה לדרישתנו, נאלץ לפנות לבית דין לעבודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי